Quicktime afspilning via mplayer
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-10-07 09:33

Jeg kan ikke få lyd på quicktime film under mplayer. Hvis jeg bruger
konsollen til at starte mplayer siger den at der ikke er lyd fordi den
mangler et codec der hedder faad2. Nu har jeg googlet løs det bedste
jeg ved og ikke fundet noget sted jeg kan hente det codec. Er der
nogen der kan hjælpe mig, eller komme med en alternativ løsning til at
afspille quicktime videoer.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Søren A Christensen

Dato : 29-10-07 09:58

Jeg kører Fedora Core 6, og der er det en pakke man installerer ...
yum install faad2

Mon ikke også du kan installere faad2 med din distributions pakke-manager ?

Iøvrigi giver en søgning på "faad2 download" på google masser af
relevante links - dog mest source-ting der skal kompileres først. Og
hvis du tilføjer navnet på din linux-distribution kommer der garanteret
også nogle du kan bruge direkte.

/SAC

Fra : Ian Braithwaite

Dato : 29-10-07 10:02

Lars Hoffmann <private.hoffmann@gmail.com> writes:

> [...]
> mangler et codec der hedder faad2. Nu har jeg googlet løs det bedste
> jeg ved og ikke fundet noget sted jeg kan hente det codec.

Projektet hører hjemme her:
http://www.audiocoding.com/faad2.html

Du skriver ikke hvilken distribution du bruger.. Ubuntu har
for eksempel pakken "libfaad2-0 (freeware Advanced Audio Decoder -
runtime files)" i "Libraries (multiverse)".

mvh Ian

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-10-07 10:59

On Oct 29, 9:58 am, Søren A Christensen <s...@post3.tele.dk> wrote:
> Jeg kører Fedora Core 6, og der er det en pakke man installerer ...
> yum install faad2
>
> Mon ikke også du kan installere faad2 med din distributions pakke-manager ?

Desværre ikke. Jeg bruger mandriva og der er intet der hedder noget
med faad2 i min pakke manager

> Iøvrigi giver en søgning på "faad2 download" på google masser af
> relevante links - dog mest source-ting der skal kompileres først.

Antallet af sider fundet er bestemt stort. Men intet af det jeg har
set kan jeg finde ud af at bruge til noget. Det der med at kompilerer
aner jeg ikke hvordan man gør og mine forsøg på at følge nogle af de
guides jeg fandt virkede ikke.

> Og
> hvis du tilføjer navnet på din linux-distribution kommer der garanteret
> også nogle du kan bruge direkte.

Madriva. Jeg fandt denne http://www.linux.com/forums/topic/62 ,men der
er noget galt, for den siger at der ikke er nogen pakke kaldet faad2
til rådighed når jeg gennemgår guiden.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 29-10-07 12:00

Prøv http://rpm.pbone.net/

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"A simple yes would have sufficed." -- Picard

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 29-10-07 12:34

Lars Hoffmann skrev:

> Desværre ikke. Jeg bruger mandriva og der er intet der hedder noget
> med faad2 i min pakke manager

Det er efterhånden nogle år siden, jeg selv har prøvet
mandrake/mandriva, men jeg kan se, at faad er inkluderet i Penguin
Liberation Fronts pakker <http://plf.zarb.org/>.

Den nemmeste måde at installere denne kilde til pakker er, at følge
guiden givet ved: <http://easyurpmi.zarb.org/>

--
Mvh. Jacob Tranholm <http://jtranholm.dk/>
Karl R. Popper: Observation statements and statements of experimental

Fra : none

Dato : 29-10-07 17:37

Lars Hoffmann skrev:

> Desværre ikke. Jeg bruger mandriva og der er intet der hedder noget
> med faad2 i min pakke manager
Jo, der der da.
Jeg får (Mandriva 2008) fra
urpmf faad2:
[apache@localhost parser]$ urpmf faad2
libfaad2_0-devel:/usr/include/faad.h
libfaad2_0-devel:/usr/include/mp4ff.h
libfaad2_0-devel:/usr/include/mp4ff_int_types.h
libfaad2_0-devel:/usr/include/neaacdec.h
libfaad2_0-devel:/usr/lib/libfaad.la
libfaad2_0-devel:/usr/lib/libfaad.so
libquicktime-faad:/usr/lib/libquicktime/lqt_faad2.so
libfaad2_0-static-devel:/usr/lib/libfaad.a
libfaad2_0-static-devel:/usr/lib/libmp4ff.a
faad2-xmms:/usr/lib/xmms/Input/libmp4.so
faad2-xmms:/usr/share/doc/faad2-xmms-2.5
faad2-xmms:/usr/share/doc/faad2-xmms-2.5/README
faad2:/usr/bin/faad
faad2:/usr/share/doc/faad2-2.5
faad2:/usr/share/doc/faad2-2.5/AUTHORS
faad2:/usr/share/doc/faad2-2.5/ChangeLog
faad2:/usr/share/doc/faad2-2.5/NEWS
faad2:/usr/share/doc/faad2-2.5/README
faad2:/usr/share/doc/faad2-2.5/TODO
libfaad2_0:/usr/lib/libfaad.so.0
libfaad2_0:/usr/lib/libfaad.so.0.0.0
faad2-mpeg4ip:/usr/lib/mp4player_plugin/faad2_plugin.a
faad2-mpeg4ip:/usr/lib/mp4player_plugin/faad2_plugin.la
faad2-mpeg4ip:/usr/lib/mp4player_plugin/faad2_plugin.so
faad2-mpeg4ip:/usr/lib/mp4player_plugin/faad2_plugin.so.0
faad2-mpeg4ip:/usr/lib/mp4player_plugin/faad2_plugin.so.0.0.0
Mvh
jhp

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-10-07 11:05

On Oct 29, 10:01 am, Ian Braithwaite <n...@spam.thankyou> wrote:

> Projektet hører hjemme her:
> http://www.audiocoding.com/faad2.html

Den fandt jeg også, og så endte jeg med en masse code.
Der står i en hjælpefil:

To compile under Linux.
----------------------
just run :

autoreconf -vif
../configure --with-mp4v2
make
sudo make install

Så det skrev jeg i konsollen, men fik at vide at "autoreconf" ikke
kunne findes, der ikke var en fil kaldet configure, og så måtte jeg
give op.

> Du skriver ikke hvilken distribution du bruger..

Mandriva spring 2007

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-10-07 12:16

On Oct 29, 12:00 pm, Allan Willems Joergensen <al...@nowhere.dk>
wrote:

> Prøv http://rpm.pbone.net/

Tak, den fandt nogle rpm pakker som ser interessante ud, jeg vil prøve
dem når jeg kommer hjem.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-10-07 21:02

On Oct 29, 5:36 pm, none <""jhp\"@(none)"> wrote:

> Jo, der der da.
> Jeg får (Mandriva 2008) fra
> urpmf faad2:
> [apache@localhost parser]$ urpmf faad2
> libfaad2_0-devel:/usr/include/faad.h

I Rpmdrake 2007 søger jeg på faad2 og den finder intet.

Er det mon fordi jeg skal have fat i nogle andre servere til at liste
rpm pakker+ hvilke bruger du?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : none

Dato : 30-10-07 04:37

Lars Hoffmann skrev:

> I Rpmdrake 2007 søger jeg på faad2 og den finder intet.
>
> Er det mon fordi jeg skal have fat i nogle andre servere til at liste
> [...]
De ligger i "plf", tror jeg.
http://easyurpmi.zarb.org finder du kommandoerne for opdatering af
medierne.
mvh
jhp

Fra : none

Dato : 30-10-07 06:25

Lars Hoffmann skrev:
> [...]
> jeg ved og ikke fundet noget sted jeg kan hente det codec. Er der
> nogen der kan hjælpe mig, eller komme med en alternativ løsning til at

Overvej at benytte vlc, som også er afspilleren, der anbefales af dr:
http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20070207114139.htm.
Den afspiller for mig quicktime uden problemer.
mvh
jhp

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-10-07 21:09

On Oct 30, 6:24 am, none <""jhp\"@(none)"> wrote:

> Overvej at benytte vlc, som også er afspilleren, der anbefales af dr:http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20070207114139.htm.
> Den afspiller for mig quicktime uden problemer.

Samme problem- bilede men ingen lyd.

Output fra konsolen siger:

[00000328] main decoder error: no suitable decoder module for fourcc
`mp4a'.
VLC probably does not support this sound or video format.

Ellers tak for forsøget.
MEd venlig hilsen
Lars