Backup af IMAP account til filer, evt. med~
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 29-10-07 02:40

Jeg er ved at flytte håndteringen af mine mails, fra min egen server og
til Google Apps som fremover skal køre Gmail for mine domæner. Dog vil
jeg gerne have en backup af alle mails (IMAP folders) og derfor skal en
af mine linux-servere tage backup af mails med jævne mellemrum. Ved at
google lidt fandt jeg frem til programmet imapsync

http://www.linux-france.org/prj/imapsync/README

Men jeg synes ik jeg kan se at den kan tage backup direkte til en bunke
filer, det ser ud som om den SKAL have have angivet 2 Imap accounts som
den skal synce. og jeg gider ikke køre en lokal imap server bare for at
have en backup, der lige så godt kan ligge i en bunke eml eller mailbox
filer

What to do?

Fra : Alex Holst

Dato : 29-10-07 18:38

Esben von Buchwald <find.mig@paa.google> wrote:
> Jeg er ved at flytte h?ndteringen af mine mails, fra min egen server og
> til Google Apps som fremover skal k?re Gmail for mine dom?ner. Dog vil
> jeg gerne have en backup af alle mails (IMAP folders) og derfor skal en
> af mine linux-servere tage backup af mails med j?vne mellemrum.

OpenBSD ports har følgende så mon ikke også der findes noget tilsvarende
til dit system:

Port: isync-0.9.2
Info: synchronize IMAP4 and maildir mailboxes

Port: offlineimap-4.0.16p0
Info: powerful IMAP/Maildir synchronization and reader support

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 30-10-07 09:21

Esben von Buchwald skrev:
> Dog vil
> jeg gerne have en backup af alle mails (IMAP folders) og derfor skal en
> af mine linux-servere tage backup af mails med jævne mellemrum.

Getmail kan gamme fra imap til maildir eller mbox.

--
Lars Kongshøj