wma filer
Fra : Petse

Dato : 27-10-07 08:12

Er det helt umuligt at afspille wma filer i Ubuntu?

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 27-10-07 10:53

Petse skrev:
> Er det helt umuligt at afspille wma filer i Ubuntu?

Naturligvis kan du afspille wma...

For det første har ffmpeg et "reverse engineered" codec, der
understøtter wma. Dette codec anvendes af mange afspillere og er næsten
helt sikkert allerede installeret på din computer.

Yderligere kan det anbefales at installere w32codecs pakken, der til
ubuntu kan fås ved: <http://www.medibuntu.org/>.

Du kan læse hvordan på <https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu>.

--
Mvh. Jacob Tranholm <http://jtranholm.dk/>
Karl R. Popper: Observation statements and statements of experimental

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-10-07 11:52

On Sat, 27 Oct 2007 11:52:46 +0200
Jacob Tranholm <jacob_tranholm@hotmail.com> wrote:

> Naturligvis kan du afspille wma...

Naturligvis kan han ikke det, hvis hans wma fil er inficeret med DRM.
Implementationen af DRM i wma er en windows only implementation, eller
mere præcist: wma-DRM kan kun afvikles i MS Windows Media player 9
eller 10.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Lyrik

Dato : 27-10-07 12:39

On Sat, 27 Oct 2007 09:11:59 +0200, Petse <pjensen73@fjerndettegmail.com>
wrote:

> Er det helt umuligt at afspille wma filer i Ubuntu?
Intet er umuligt for "Vorherre og en blikkenslager".
Er det ikke DRM-filer kan du prøve VLC mediaplayer. Ellers så må du til
biddet.
Du installerer en virtuel maskine og installerer Windows XP på den. Så
kører den det hele.

--
Hilsen Jens "Lyrik" Bech

Fra : Jan Birk

Dato : 28-10-07 17:27

> Du installerer en virtuel maskine og installerer Windows XP på den. Så
> kører den det hele.

Så kører det hele ))) Hvis du tænker på f.eks. vmware eller xen, så
er der ikke noget der 'bare' kører........

Skal man se DRM ting, så er det lettest med Windows. Sådan er det vist
bare og sådan er det vist også bare tiltænkt....

/Jan

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-10-07 20:48

Jan Birk wrote:

> Så kører det hele ))) Hvis du tænker på f.eks. vmware eller xen, så
> er der ikke noget der 'bare' kører........

Har du fået vmware til at køre, og fået windows under den, så er der vel
ikke nogen problemer.
Har du rette HW, og har fået Xen til at køre, og fået windows op at køre
under den, så er der vel heller ikke nogen problemer med at køre DRM ting.

Ivar Madsen

Fra : Kent Friis

Dato : 28-10-07 21:32

Den Sun, 28 Oct 2007 20:47:55 +0100 skrev Ivar Madsen:

> [...]
> under den, så er der vel heller ikke nogen problemer med at køre DRM ting.

"Ikke nogen problemer" beskriver ikke min erfaring med WMP. Selv ting
der er lavet til kun at virke under Windows, vil WMP ofte ikke
afspille. Men så er det jo godt at MPlayer også findes i en Windows
version.

Mvh
Kent

Fra : Petse

Dato : 27-10-07 14:17

Den Sat, 27 Oct 2007 11:52:46 +0200 skrev Jacob Tranholm:

> [...]
> helt sikkert allerede installeret på din computer.
>
> Yderligere kan det anbefales at installere w32codecs pakken, der til

Jeg har installeret "Ubuntu Restricted Extras and Multimedia Codecs" som
fåes via Automatix2. Men om de lige indenholder alle codecs, ved jeg ikke.

Fra : Petse

Dato : 27-10-07 14:18

Den Sat, 27 Oct 2007 13:38:51 +0200 skrev Lyrik:

> [...]
> DRM-filer kan du prøve VLC mediaplayer. Ellers så må du til biddet.
> Du installerer en virtuel maskine og installerer Windows XP på den. Så

Tja, jeg kan ikke lige huske om det er DRM-filer

Fra : Petse

Dato : 27-10-07 14:37

Den Sat, 27 Oct 2007 13:17:14 +0000 skrev Petse:

> Jeg har installeret "Ubuntu Restricted Extras and Multimedia Codecs" som
> fåes via Automatix2. Men om de lige indenholder alle codecs, ved jeg
> ikke.

Har lige installeret w32codecs og det hjalp ikke.

Fra : Lyrik

Dato : 28-10-07 21:45

On Sun, 28 Oct 2007 21:32:22 +0100, Kent Friis <nospam@nospam.invalid>
wrote:

> [...]
> der er lavet til kun at virke under Windows, vil WMP ofte ikke
> afspille. Men så er det jo godt at MPlayer også findes i en Windows
Nu skal du ikke glæde dig for tidligt. DRM-filer afspiller udelukkende
i WMP. Den er krævet til formålet.

--
Hilsen fra jens "Lyrik" Bech

Fra : Kent Friis

Dato : 28-10-07 21:51

Den Sun, 28 Oct 2007 21:44:32 +0100 skrev Lyrik:

> Nu skal du ikke glæde dig for tidligt. DRM-filer afspiller udelukkende
> i WMP. Den er krævet til formålet.

Jeg glæder mig ikke, jeg konstaterer bare at WMP stort set intet kan
afspille når *jeg* prøver.

Mvh
Kent