Jeg mangler ..1
Fra : Peter Bohn

Dato : 25-10-07 22:30

Som gammel MS Windows mand (og dermed opdraget til peg og klik) mangler
jeg en applikation hvor jeg kan pege på en harddisk partion og vælge
hvor den skal mountes.

Jeg kører Ubuntu 7.10 som jeg ellers er meget tilfreds med

Forslag?

Mvh Peter

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 26-10-07 10:06

Peter Bohn wrote:
> [...]
> hvor den skal mountes.
>
> Jeg kører Ubuntu 7.10 som jeg ellers er meget tilfreds med

Sådan en applikation findes ikke.
En partition mountes på et fast 'mount point' defineret i /etc/fstab.
Der kan mountes automatisk ved boot eller med en mount kommando senere.
Der er en man-page til fstab. Kommando: man fstab
Kan også læses på nettet: http://linux.die.net/man/5/fstab
Du bør også se man-page til mount. Kommando: man mount.
Link på nettet: http://www.netadmintools.com/html/8mount.man.html
Og her er noget om mount i Ubuntu:
http://www.ubuntux.org/edit-fstab-to-mount-partition-at-startup

Jørgen Heesche