Digital signatur og Ubuntu
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-10-07 20:35

Greetings!

Er jeg den eneste der har problemer med at forny TDC's digitale signatur?

Jesper Poulsen

Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-10-07 21:09

Jesper Poulsen skrev:
> Greetings!
>
> Er jeg den eneste der har problemer med at forny TDC's digitale signatur?

Jeg kan slet ikke få den til at virke/få den installeret i Firefox, så
du er ikke den eneste ...
:-/ Hans

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-10-07 21:25

Hans Houmøller wrote:

> Jeg kan slet ikke få den til at virke/få den installeret i Firefox, så
> du er ikke den eneste ...

Det virker nu fint med den oprindelige digitale signatur - mon det er
fordi at TDC vælger at installere den automatisk nu?

Jesper Poulsen

Fra : none

Dato : 25-10-07 21:57

Jesper Poulsen wrote:

> Det virker nu fint med den oprindelige digitale signatur - mon det er
> fordi at TDC vælger at installere den automatisk nu?

Jeg kan kun anbefale at skrive til minister Sander og klage over hans
valg af en inkompetent leverandør af digital signatur. Det hjalp i mit
tilfælde - efter mange lange snakke og mailudvekslinger med totalt
uduelige supportere hos TDC valgte jeg den løsning. Og sandelig om ikke
en åbenbart mere kompetent person sendte mig en løsning på problemet.

Jeg ved naturligvis godt at ministeren ikke ser min mail, men kommer der
tilstækkelig mange klager kan det jo være at der slipper en besked ind
til ministeren fra forkontoret og at ministeren slår i bordet overfor
sin leverandør og kræver at alle danskere skal have tilbudt digital
signatur uanset hvilket operativsystem og browser man har valgt. Det er
faktisk ikke særlig svært - man skal blot ansætte nogle kompetence
mennesker der kan tænke sig om i et par øjeblikke længere end man hidtil
har præsteret.

Vi har jo betalt for den digitale signatur over skatten.

/Klaus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-10-07 09:12

none wrote:

> Jeg kan kun anbefale at skrive til minister Sander og klage over hans
> valg af en inkompetent leverandør af digital signatur. Det hjalp i mit

Den oprindelige digitale signatur virker perfekt både i Linux og i
Windows. Og leverandøren er stadig den samme.

Det er fornyelsen der ikke virker i Linux.

Jesper Poulsen

Fra : lejf jessen

Dato : 26-10-07 09:24

none skrev:

Og sandelig om ikke
en åbenbart mere kompetent person sendte mig en løsning på problemet.

> Vi har jo betalt for den digitale signatur over skatten.
>
> /Klaus

Hej Klaus!

Ku du ikke lige indvie os andre i den løsning, som du tilsyneladende har
fået ?

Mvh.

Lejf

Fra : none

Dato : 27-10-07 16:49

lejf jessen wrote:

> [...]
>
> Hej Klaus!
>
> Ku du ikke lige indvie os andre i den løsning, som du tilsyneladende har

Hej Lejf,

Jeg fik efter nogen omstilling i TDC følgende script - jeg har ikke
tjekket om det er det man også referer til andet steds i denne tråd.

#!/usr/bin/perl

use MIME::Base64;

while (<>) {
if ( $_ =~ /^pkcs12="(.*)";/ ) {
print decode_base64($1);
exit;
}
}

men det løste mit problem - jeg fik en "rå" PKCS12 fil, som jeg kunne
importere i Firefox og Thunderbird - og det var blot min ringe ønske.

/Klaus

Fra : lejf jessen

Dato : 28-10-07 11:10

none skrev:

> [...]
>
> men det løste mit problem - jeg fik en "rå" PKCS12 fil, som jeg kunne
> importere i Firefox og Thunderbird - og det var blot min ringe ønske.

Hej Klaus!

Tak for dit svar Jeg har i mellemtiden klaret problemet ved ,
efter et andet tips her i tråden, i windows at install Opera ?
Importere .html filen med genvejen til sikkerhedskopien til Opera, og
derfra danne en PKCS12 fil, som jeg så har importeret til Ubuntu, Firefox

--
Mvh. lejf
ubuntu 7.10 Gutsy.

Fra : Kasper Lund

Dato : 26-10-07 10:26

On Fri, 26 Oct 2007 10:12:02 +0200, Jesper Poulsen wrote:

> Den oprindelige digitale signatur virker perfekt både i Linux og i
> Windows. Og leverandøren er stadig den samme.
>
> Det er fornyelsen der ikke virker i Linux.

Jeg har nu lige fornyet min signatur uden problemer, mener det var denne
guide jeg brugte: http://mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/
TDC_Digital_signatur

Filen skal ud i html format og kan så vidt jeg husker nemt importeres i
firefox herefter.

/Kasper