DR?
Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-10-07 19:38

Hvordan kan jeg komme til at se DR-tv på min pc, når jeg har ubuntu som
styresystem?
Når jeg prøver, får jeg et pop-up vindu, der siger: "Can't parse that"
Hans

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 25-10-07 19:42

Den Thu, 25 Oct 2007 20:37:38 +0200 skrev Hans Houmøller:

> Hvordan kan jeg komme til at se DR-tv på min pc, når jeg har ubuntu som
> styresystem?
> Når jeg prøver, får jeg et pop-up vindu, der siger: "Can't parse that"
> Hans

Brug Automatix2 og installer codex'er og andet godt og så skulle du være
oppe at køre.

/A

Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-10-07 19:48

Andreas Lorensen skrev:

> Brug Automatix2 og installer codex'er og andet godt og så skulle du være
> oppe at køre.
>
> /A

Tak, det prøver jeg!
Hans

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-10-07 20:25

On Thu, 25 Oct 2007 20:47:44 +0200
Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Tak, det prøver jeg!
Før du laver radikale ændringer på dit system, og hvis du kun er
interesseret i DR, kan du med fordel gøre følgende:
sudo apt-get install mozilla-plugin-vlc

vlc kræver ikke installering af ekstra codecs, da alt der skal anvendes
følger med i pakken. vlc afspiller fint alle klip fra DR - vlc er den
frie player, DR selv anbefaler til afspilning af deres klip.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-10-07 21:46

On Thu, 25 Oct 2007 22:10:26 +0200
Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Ups! Jeg kom ved et uheld til at dobbelklikke på vinduet, og det gav
> fuldskærm, så så virker det også!
> Masser af for hurtig og givende assist til en gammel gut.
Hvis du højreklikker på musen, når markøren er over vinduet, åbner der
sig en kontekst sensitiv menu, hvor de fleste muligheder for
justering/afspilning af det pågældende klip er med.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-10-07 22:15

On Thu, 25 Oct 2007 23:10:45 +0200
Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Det sker ikke med min mus. Når jeg har dobbeltklikket og fået
> "fuldskærm", kan jeg ikke aktivere noget somhelst med musen andet end
> dobbelklikke igen så skærmen igen bliver lille.
Ovenstående virker kun, hvis du ikke afspiller indeni en browser, da
det i pågældende tilfælde er din browser, der håndterer grafisk
optegning. Prøv eventuelt at åbne vlc som et selvstændigt program, og
kopier url'en som input til vlc - inde fra vlc er det Ctrl+n.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen