MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windowskey+b, slå genvejen fra?
Fra : Brian Lund

Dato : 02-11-07 12:01

Hej, jeg kommer lige fra Windows 2000 og der brugte jeg windowskey+B til at
skifte til næste sang i Winamp, men det kan jeg ikke længere nu efter jeg er
skiftet til Windows XP, åbenbart fordi at genvejen bliver brugt til at hoppe
til system tray...

Kan jeg slå Windowskey+B fra i Windows på en eller anden måde så jeg kan
bruge den i Winamp istedet?

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-07 14:20

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> at hoppe til system tray...
>
> Kan jeg slå Windowskey+B fra i Windows på en eller anden måde så jeg kan

Hmm - ved det ikke, men har et muligt alternativt til dig. Winamp v. 5 og
frem har indført nogle "global hotkeys". Det er ikke sikkert du lige kan få
Win+B, men du kan så få en anden kombination, f.eks. F8 eller en anden knap
du alligevel aldrig bruger. Hvis det ikke er nok, har jeg i sin tid udviklet
nogle små exe-filer som via API-kald styrer Winamp - dem kan du bruge hvis
du har et multimedia keyboard med programmerbare ekstra-knapper. I så fald
har du kun ét tryk for at skifte sang.

mvh
///M

Fra : Brian Lund

Dato : 09-11-07 17:29

> [...]
> bruge hvis du har et multimedia keyboard med programmerbare
> ekstra-knapper. I så fald har du kun ét tryk for at skifte sang.

Ja det er jo længe siden jeg spurgte, nå men... Jeg har winamp 5! ;)
Og jeg "vil" bare bruge win+b fordi det har jeg altid gjort, ja jeg bruger
global hotkeys, og de virker skam også med "multimedia" knapperne, jeg har
bare ingen sådan knap for næste sang, kun play/pause! :(

Grunden til jeg bruger winkey+B er at jeg jo i winamp skal bruge B for næste
sang, det er så nemt at huske man bare skal holde winkey nede for at gøre
det samme som man ville gøre hvis winamp åbent.

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-07 17:53

> de virker skam også med "multimedia" knapperne, jeg har bare ingen sådan
> knap for næste sang, kun play/pause! :(

Kan du ikke omprogrammere knapperne efter eget valg?

> Grunden til jeg bruger winkey+B er at jeg jo i winamp skal bruge B for
> næste sang, det er så nemt at huske man bare skal holde winkey nede for at
> gøre det samme som man ville gøre hvis winamp åbent.

Jeg forstår dig, men det er ikke altid man kan få sin vilje. En anden
mulighed er at sætte et IR-modul i en com-port og bruge en vilkårlig
fjernbetjening til at skifte sang med.

mvh
///M