MS Windows
briani 27239
spørgsmål vedr.Alcohol 120%
Fra : NEWS

Dato : 30-10-07 17:26

Efter en opradering af vista er alcohol 120 % fuckede helt op
det virker ikke , kan ikke afinstalleres, kan ikke genindstallere,
den skriver at den skal reboote for at fuldfører , efter reboot skriver
den igen at den skal reboote og sådan fortsætter det.
jeg har hentet SPTDinst.exe som skullekunne slette SPTD men det kan
heller ikke installeres eller afinstalleres.
Så vidt jeg har læst skulle det være nogen scsi driver der er låst , ???

hvordan får jeg løst det problem? hjælp!

Fra : Lyrik

Dato : 31-10-07 02:08

On Tue, 30 Oct 2007 17:26:10 +0100, NEWS <sjhdsjhj@ljksdjskdj.dk> wrote:

> [...]
> Så vidt jeg har læst skulle det være nogen scsi driver der er låst , ???
>
> hvordan får jeg løst det problem? hjælp!
Kan du ikke rulle systemet tilbage? Til før opgraderingen og afinstallere
Alkohol eller til før du installerede alkohol?

De er farlige de programmer som griber ind i hardware med virtuelle drev.
Husk på at Vista er designet til at DRM-beskytte alting. De ved at man kan
bryde beskyttelser med Alkohol, så derfor tror jeg lige man får et smæk
over lapperne!

Du ved jo også at de forlanger hardwarebeskyttelse af grafikkortene til
Vista, så den kun kan afspille High Def. materiale hvis kortene er
udstyret med HDCP-DRM-beskyttelse så de kan lave sort skærm på din PC hvis
de ikke ønsker at der er noget du skal se!

Jeg er bange for at nogle af opdateringerne sikrer DRM-beskyttelse.(er jeg
paranoid?)

--
Hilsen Jens "Lyrik" Bech

Fra : jama

Dato : 31-10-07 10:17

"Lyrik" <lyrik@fupheaven.dk> skrev i en meddelelse
news.t01er2vleqzwsk@macbook-lyrik.local...

> [...]
> de ikke ønsker at der er noget du skal se!
>
> Jeg er bange for at nogle af opdateringerne sikrer DRM-beskyttelse.(er jeg

?
Hvad med "jv16 PowerTools" skriv navnet på omtalte Program i Reg find, og
kør så. Så burde alle hendvisninger af progr.i Reg forsvinde og resten af
programmet fjernes m. slet.
Mvh.Jama

Fra : NEWS

Dato : 31-10-07 16:46

> [...]
> kør så. Så burde alle hendvisninger af progr.i Reg forsvinde og resten af

Jeg har lige prøvet det program, desværre uden held.

Fra : NEWS

Dato : 31-10-07 17:02

"NEWS" <sjhdsjhj@ljksdjskdj.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har lige prøvet det program, desværre uden held.

Ved opstart af programmet skriver den :

Emulation option og Alcohol 120% egne interface driver vil ikke være
tilgængelig!

Fra : Ib

Dato : 31-10-07 17:44

> "NEWS" <sjhdsjhj@ljksdjskdj.dk> skrev i meddelelsen

> Ved opstart af programmet skriver den :

> Emulation option og Alcohol 120% egne interface driver vil ikke være
> tilgængelig!

Nedenstående er sakset fra Alcohol Soft hvor der er div. faq

Problem removing Alcohol
If you have problems deinstalling Alcohol please check that
StarWindService.exe is not running, if it is stop the process you should
then be able to remove Alcohol.

Ib E. Christensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-10-07 21:00

"NEWS" <sjhdsjhj@ljksdjskdj.dk> skrev

> Emulation option og Alcohol 120% egne interface driver vil ikke være
> tilgængelig!

Start op safe mode og fjern alt i den mappe, programmet llægger under
"programmer". Så er alle rester af filer væk, og du burde kunne fjerne
henvisningerne med en reg-cleaner.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-10-07 10:28

> [...]

> bryde beskyttelser med Alkohol, så derfor tror jeg lige man får et smæk

Du mener altså, at et af verdens største virksomheder helt bevidst begår
hærværk, selvtægt og således med overlæg ødelægger folks edb installationer?

Er er da slet ingen grænse for dine tåbeligheder?

Claus

Fra : Rado

Dato : 31-10-07 14:18

On Wed, 31 Oct 2007 10:28:02 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>"Lyrik" <lyrik@fupheaven.dk> skrev

>Du mener altså, at et af verdens største virksomheder helt bevidst begår
>hærværk, selvtægt og således med overlæg ødelægger folks edb installationer?

Tja, det gjorde Sony da på et tidspunkt, da de listede deres "rootkit"
ind i folks systemer.

"The version of this software used in Sony CDs is the one marketed as
"XCP-Aurora". The first time a user attempts to play such a CD on a
Windows system, a program will be installed even before a dialog box
prompts the user to accept a license agreement.[6] The EULA did not
mention that it installed hidden software. The software will then
remain resident in the user's system, intercepting all accesses of the
CD drive to prevent any media player or ripper software other than the
one included with XCP-Aurora from accessing the music tracks of the
Sony CD. No obvious way to uninstall the program is provided.
Attempting to remove the software by deleting the associated files
manually will render the CD drive inoperable due to registry settings
that the program has altered."

Og Vistas Content Protection er efter manges mening også en tvivlsom
affære, da det også begrænser lovlydige brugeres muligheder på
forskellig måde. Det får man bare intet at vide om når man køber
systemet.

--
Rado

"The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge."

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-10-07 20:57

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev

> Tja, det gjorde Sony da på et tidspunkt, da de listede deres "rootkit"
> ind i folks systemer.

Ja, og de fik også et dommer påbud om at fjerne det.

Men det har ikke noget med MS at gøre...

Claus

Fra : Rado

Dato : 31-10-07 21:43

On Wed, 31 Oct 2007 20:56:39 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev

>Ja, og de fik også et dommer påbud om at fjerne det.
>
>Men det har ikke noget med MS at gøre...

Nej men det viser at fordi et firma er stort er ikke ensbetydende med
at det opfører sig pænt.

Fra : ttoet

Dato : 10-11-07 17:05

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nej men det viser at fordi et firma er stort er ikke ensbetydende med
> at det opfører sig pænt.

Så lige dette link i en anden nyhedsgruppe. Selv om det er off topic, og
uden at tage del i denne diskussion, så er det alligevel tankevækkende
læsning.
http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html
Thoeger

Fra : Lyrik

Dato : 31-10-07 13:38

wrote:

> [...]
> installationer?
>
> Er er da slet ingen grænse for dine tåbeligheder?

Der er åbenbart store grenser for din viden. Det kan man desværre ikke
sige om dine frækheder. De er ubegrænset store! Din selvhævdelse ligeså!
Du gennemtrawler simpelt hen grupperne for at finde en anledning til at
opføre dig råddent! Kan du ikke bare holde dig fra mine indlæg? Jeg gider
ikke skændes med dig din idiot!

--
Hilsen Jens "Lyrik" Bech

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-10-07 20:58

"Lyrik" <lyrik@fupheaven.dk> skrev

> opføre dig råddent! Kan du ikke bare holde dig fra mine indlæg? Jeg gider
> ikke skændes med dig din idiot!

Så lad være med at dumme dig så meget!

Det er et offentligt forum, du kvajer dig i gang på gang, så tag en
tudekiks, hvis du ikke kan tåle mosten!

Claus