MS Windows
briani 27239
XP og SATA
Fra : Lars Broholt

Dato : 29-10-07 20:37

Jeg har en Acer bærbar TM7720, som er preinstall med Vista Business. Jeg vil
gerne køre XP-prof på pc'en som har en sata disk.

Jeg har på Intel's hjemmeside dowloaded:

iaahci.inf
iaahci.cat
iastor.inf
iastor.cat
iastor.sys
txtsetup.oem

for matrix storage manager ich8m /82801hem, som skulle være det chipset der
er i pc'en.

Når jeg booter på xp-cd'en og bruger f6 metoden, (har usb diskettedrev), kan
jeg se hdd og kommer også så langt at hdd bliver formateret og kontrolleret.
I det øjeblik der skal til og kopieres filer til hdd stopper installationen,
med beskenden: Indsæt disketten med navnet Intel Matrix Storage Manager
Driver, tryk på enter når du er klar.

Ved tryk på enter sker der intet, forsøge ikke engang at læse på drevet.
Installationen kan kun afbrydes.

Hvad gør jeg forkert, hvad mangler jeg?

På forhånd tak
Lars

Fra : Ole C

Dato : 29-10-07 20:44

Lars Broholt skrev blandt andet:

> Jeg har en Acer bærbar TM7720, som er preinstall med Vista Business.
> Jeg vil gerne køre XP-prof på pc'en som har en sata disk.

Har du prøvet at gennemføre installationen helt uden at bruge "F6-metoden"?
Jeg har netop netop lagt XP Pro SP2 ind på en sprit ny Vega bærbar - og (til
min overraskelse) kunne den se SATA disken umiddelbart.

--
vh
Ole C.

Fra : Lars Broholt

Dato : 29-10-07 21:03

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har netop netop lagt XP Pro SP2 ind på en sprit ny Vega bærbar - og
> (til min overraskelse) kunne den se SATA disken umiddelbart.

Ja, når jeg undlader og bruge F6 metoden, kan jeg ikke se nogen disk. Og jeg
bruger også XP-Pro SP2.

Mvh
Lars

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-10-07 21:29

"Lars Broholt" <lars@spamnej.nu> skrev i en meddelelse

> Ja, når jeg undlader og bruge F6 metoden, kan jeg ikke se nogen disk. Og
> jeg bruger også XP-Pro SP2.

Jeg er også rendt ind i den lidt spøjse situation et par gange.

Problemet løses (smartest) ved at slipstreame driverne ind på en cd , søg
på nLite til det.

Der findes også et "hack" der involverer en usb flashdisk, men det andet er
nok smartere.

Fra : Lars B

Dato : 30-10-07 17:25

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg er også rendt ind i den lidt spøjse situation et par gange.
>
> Problemet løses (smartest) ved at slipstreame driverne ind på en cd , søg

Mærkeligt, men det var det der skulle til.
Det virker, tusind tak for hjælpen.

Mvh
Lars

Fra : Hans

Dato : 29-10-07 21:40

Lars Broholt wrote:
> [...]
> er klar.
> Ved tryk på enter sker der intet, forsøge ikke engang at læse på
> drevet. Installationen kan kun afbrydes.

USB Legacy support skal enbables i bios hvis den skal læse fra floppy-drevet
med F6.

Hans

Fra : Hans

Dato : 29-10-07 21:44

Lars Broholt wrote:

> Hvad gør jeg forkert, hvad mangler jeg?

I øvrigt burde det ikke være nødvendigt med drivere til IHC8m sydbroen, da
XP allerede har support for de fleste af Intels controllere. Det vil dog kun
være en generic support, så når systemet er installeret bør de nyeste
chipsætdrivere fra Intel anvendes.

Hans

Fra : Tveskaeg

Dato : 30-10-07 21:37

On Mon, 29 Oct 2007 20:37:14 +0100, "Lars Broholt" <lars@spamnej.nu>
wrote:

> [...]
>Driver, tryk på enter når du er klar.
>
>Ved tryk på enter sker der intet, forsøge ikke engang at læse på drevet.

Henter Nlite på http://www.nliteos.com/

Det er en utility der kan embedde drivere ind i en Windows
installation.

Brugte den til at embedde IHC7 SATA drivere til min Acer 6291, ind i
en XP home Ed og det virkerde fortrineligt og så er man også fri for
at fedte med F6 under installationen.