MS Windows
briani 27239
Installation af Vista 64
Fra : Henning Broe

Dato : 28-10-07 12:40

Installation af Vista 64 bit

Har installeret XP Pro på et sæt harddiske, der kører GigabytesataII
(Raid0). Alt kører OK og skal helst fortsætte med at virke efter
installationen.

Har isat 2 nye harddiske, og sat dem op til Intel Raid0. Dette drev ses
fra XP og alt synes OK

Nu skal Vista installeres på det nye drev og alt går godt (indlæsning af
Gigabyte sataII og intel sata drivere) og begge drev kan ses.
Nu skal installationen i gang, men « kopiering af filer » går fra 0
-100% på 1 sekund med grønt « hak » tilfølge, hvorefter udpakning af
filer står på 0 og installationen hænger. Venter man længe nok, kommer
der en blå skærm.

Et godt råd?

Men venlig hilsen
Henning Broe

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-10-07 16:51

"Henning Broe" <henning@tovbroe.dk> skrev
> Nu skal Vista installeres på det nye drev og alt går godt (indlæsning af
> Gigabyte sataII og intel sata drivere) og begge drev kan ses.

Jeg mener jeg kan huske at ha' læst enelleranden
form for advarsel om installation på raid. Om det er noget jeg
læste i manualen eller om det kom frem på skærmen kan jeg ikke
huske...
Du har fundet de rigtige 64bit drivere?

Peter Schrøder

Fra : Henning Broe

Dato : 29-10-07 19:50

Peter Schrøder skrev:

> [...]
> form for advarsel om installation på raid. Om det er noget jeg
> læste i manualen eller om det kom frem på skærmen kan jeg ikke
Ja, det mener jeg.
Det er nu ligegyldigt om jeg installerer vista 32 eller vista 64. Begge
dør i installationen.
Under opstart af opdateringsinstallation fra XP, fortæller
installationen mig at windows ikke kan starte fra den valgte
partition(Intel RAID0) og at jeg må kigge i bios for at rette problemet.

Er det et problem at køre to "forskellige" typer RAID0 på samme tid, men
på to forskellige par af harddiske?(En fra Intel og en fra GIGABYTE)
mvh
Hening

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-10-07 19:05

> [...]
> mig at windows ikke kan starte fra den valgte partition(Intel RAID0) og at
> jeg må kigge i bios for at rette problemet.

Måske du også skal installere Vista drivere til din Intel raidcontroller?
MBR skal jo ligge på dine "oprindelige" diske.
Om du så får lov at installere Gigabyte driveren efterfølgende er et
spørgsmål...

Har du prøvet at installere direkte fra Windows?
Jeg mener uden at boote på Vista cd'en.

Peter Schrøder

Fra : Henning Broe

Dato : 29-10-07 20:31

Peter Schrøder skrev:

> "Henning Broe" <henning@tovbroe.dk> skrev
>
> Måske du også skal installere Vista drivere til din Intel raidcontroller?

Under installation installerer jeg raidcontroller til begge fra en
floppy, når installationen skal se mine drev. Begge bliver accepteret og
jeg har skærmen med "nu behøver windows ikke flere oplysninger" og
resten vil gå automatisk.
Men kopiering tager 1/10 sekund og det hele går i stå ved udpakning. Den
bliver stående ved 0%.

> MBR skal jo ligge på dine "oprindelige" diske.
> Om du så får lov at installere Gigabyte driveren efterfølgende er et
> spørgsmål...
>
> Har du prøvet at installere direkte fra Windows?
Ja, som nævnt i mit forrige indlæg. (Under opstart af

Tak for din interesse.

Henning