MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ydeevne XP
Fra : Vidal

Dato : 28-10-07 09:04

Når min computer bare står uden nogen programmer
kørende blafrer den hele tiden mellem 0 og 10%
ydeevne.

I fanen processer er der kun en proces, der tager
cpu-tid, nemlig aktiv systemproces, hvad jeg ikke
ved, hvad er. Den står på 99.

Musemarkøren viser regelmæssigt ca hver andet sekund
kortvarig timeglasset.

Er der nogen måde, jeg kan finde ud af, hvad det er,
der tager tiden ...?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-10-07 09:26

Vidal presented the following explanation :
> [...]
> ydeevne.
>
> I fanen processer er der kun en proces, der tager
> cpu-tid, nemlig aktiv systemproces, hvad jeg ikke

Det er også et dumt navn den har fået.
På engelsk hedder den "System Idle Process".

Betragt det som de rescourcer systemet har i overskud - altså det der
ikke er i brug.

--
Lars

Fra : Vidal

Dato : 28-10-07 12:09

Lars Jørgensen skrev:
> [...]
> På engelsk hedder den "System Idle Process".
>
> Betragt det som de rescourcer systemet har i overskud - altså det der

Ok ja, det kan jo let misforstås.

Da jeg brugte W98 havde jeg et lille program, WinTop,
der gav et ret nøjagtigt billede af, hvad der foregik,
hvilke processer, der tog hvormange %.

Jeg har fundet et andet program til XP, TaskInfo. Det
er måske lidt for teknisk for mig, men jeg ser markøren
viser timeglas i takt med med at mange af tallene skifter
værdi.

F.eks. er der en, der hedder Page Faults/s skifter
mellem ca 180 og ca 3200. Jeg har før klaget over min
HD LED blinker en gang hvert andet eller tredje sekund,
men har ikke fundet nogen forklaring. Jeg ved ikke om,
men det er som, der bliver læst eller skrevet fra/til
HD hele tiden?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : ai

Dato : 28-10-07 13:39

HD LED blinker en gang hvert andet eller tredje sekund,
men har ikke fundet nogen forklaring. Jeg ved ikke om,
men det er som, der bliver læst eller skrevet fra/til
HD hele tiden?

De fleste harddiske har en funktion kaldes rekalibrering, d.v.s at
læse/skrivehovedet skifter sektor/spor for at eliminere magnetisk og varme
påvirkning mellem læse/skrive hovedet og pladerne.
måske er det den funktion du omtaler.
sådan er det ihvertfald på min SCSI diske, men det er nok det samme på
IDE-diske

//ani