MS Windows
briani 27239
Fordel ved IE7 frem for IE6
Fra : Ukendt

Dato : 26-10-07 23:37

Jeg overvejer om jeg skal opgradere min Internet Explorer 6 til version 7.
Jeg bruger Win XP Home DK SP2. Jeg hørte en overgang, at der var problemer
med 7'eren?

MVH Morten

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-07 23:44

Morten wrote:
> Jeg overvejer om jeg skal opgradere min Internet Explorer 6 til
> version 7. Jeg bruger Win XP Home DK SP2. Jeg hørte en overgang, at
> der var problemer med 7'eren?

Og kan man gå tilbage til 6'eren hvis har installeret version 7?

MVH Morten

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-07 05:21

Morten wrote:
> [...]

Sagtens. Det har jeg gjort uden problemer.

mvh Ebbe

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-07 08:02

Den 27-10-07 00.37 skrev Morten følgende:
> Jeg overvejer om jeg skal opgradere min Internet Explorer 6 til version 7.
> Jeg bruger Win XP Home DK SP2. Jeg hørte en overgang, at der var problemer
> med 7'eren?

Der er nogle ulemper, fx kan du ikke flytte rundt med værktøjslinjerne
som du lyster. Men der er masser af fordele, der opvejer ulemperne (må
IE6 snart gå i graven!). Men ellers kan du sagtens gå tilbage, og du kan
reelt også få IE7 til at opføre sig som IE6.

Du finder sikkert svar på alle dine spørgsmål og flere til her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie7.html
Tjek også undersiderne med guider til IE7.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Gamle

Dato : 27-10-07 15:29

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie7.html
> Tjek også undersiderne med guider til IE7.

Menulinjen kan flyttes op i toppen som den er i IE6

Here is the registry hack to move the Menu back to the top in IE7:

1. Click Start, Run, and then enter regedit into the runbox
2. Press ENTER or click OK
3. Browse to the following key:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser

4. Click the Edit menu in regedit
5. Select New and then DWORD value
6. The name should be highlighted in the right column. Just type over this
to name it:
ITBar7Position
7. Double click your new entry in the right column.
8. Change the value to 1.
9. Close regedit and open IE7 to see the change.

For those registry gurus... here's the process in one swoop:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser]
"ITBar7Position"=dword:00000001

Og det virker.

Mvh.
Torben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-07 15:51

Den 27-10-07 16.29 skrev Gamle følgende:

> Menulinjen kan flyttes op i toppen som den er i IE6

Ja, men prøv du at flytte rundt på bogmærkelinjen og fanebladslinjen
(som har alt for lidt plads, fordi den ligger på værktøjslinjen).

> Here is the registry hack to move the Menu back to the top in IE7:

Man kan også downloade en lille reg-fil til det:
http://kimludvigsen.dk/libris/ie7/#downloads

Fra : John V.

Dato : 27-10-07 14:37

For mig er det største problem - ligesom med alt andet fra Microsoft - at de
ændre udseene. Måske er det smart med faneblade, jeg kan bare ikke få øje på
det smarte. Der er sikkert nogle sikkerhedsting som er bedre, men jeg
afinstallerede det da jeg opdagede det nye udseene, så skidt med de
sikkerehedsting, de sider besøger jeg alligevel aldrig..
MS burde have flere muligheder for at tilpasse udseene efter brugerens
ønsker, jeg ønsker personligt det ligner windows 95, der havde en enkel nemt
overskuelig brugerflade og ikke alt det crap de er begyndt at fylde på.
Underligt de ikke bare kan lave det så man med et par enkelte klik kan ændre
udseene, dér kunne de lære noget af Linux.

John

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-10-07 15:14

John V. wrote:
> For mig er det største problem - ligesom med alt andet fra Microsoft - at de
> ændre udseene. Måske er det smart med faneblade, jeg kan bare ikke få øje på

Jeg er selv Firefox mand, så lige et par ting der for mig gør tabbed
browsing bedre end den gamle multi-window løsning:

- Diverse browser vinduer fylder ikke din task bar. Det er især slemt
hvis du bruger task grouping, for så bliver det svært at få overblik
over forskellige browser vinduer.
- Mere effektiv gennemgang af sider med mange links (f.eks.
søgeresultater). Du skimmer resultaterne, og dem der kunne se
interessante ud får lige en middle-click (open in new tab). Browseren
vil blive på den samme side og loade den nye side i baggrunden, så du
kan fortsætte med at skimme efter interessante hits. Når du har valgt de
sider du vil se nærmere på kan du så i ro og mag gå i gang med at læse
dem igennem. Det er en ting der hjælper rigtigt meget når man skal have
overblik over et emne man researcher på nettet.
- Du får generelt bedre overblik over de forskellige ting du laver på
nettet.

Dette er selvfølgelig skrevet ud fra mine erfaringer med Firefox, men
IE7 har så vidt jeg ved taget så mange elementer fra Firefox at den
skulle have de samme muligheder.

/Jacob