Gigabit netværk kører kun 100mbit.
Fra : Markus Paldan

Dato : 02-11-07 23:13

Davs,

Som subject siger så har jeg problemer med mit interne netværk som består af
2 pc'er forbundet med sandberg cat5e strenge af henholdsvis 15m og 20m til
min gigabit switchen i min dlink-655.

Maskine1:
Asrock 1333 full hd bundkort
Windows vista

Maskine2:
Asus p5k deluxe
Windows XP

Begge maskiner melder om "Forbundet til 10/100mbit netværk" og ikke 1gbps
som planen var, har prøvet at indstille i begge netkorts indstillinger til
at køre med 1000mbit men ligemeget hjælper det. :(

Hvad gør jeg galt ?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 03-11-07 12:24

"Markus Paldan" <mpaldan@gmail.com> writes:

> [...]
> som planen var, har prøvet at indstille i begge netkorts indstillinger til
> at køre med 1000mbit men ligemeget hjælper det. :(

Det lyder til at ikke alle 4 par er forbundet i et/flere af kablerne.

Kai

Fra : Markus Paldan

Dato : 03-11-07 13:56

> Det lyder til at ikke alle 4 par er forbundet i et/flere af kablerne.

Den forstod jeg ikke helt, kablerne er købte kabeler af mærket sandberg på
henholdsvis 15 og 20 meter.
Her til morgen efter en afinstallering af netkortet på den ene maskine fik
jeg forbindelse på 1gbps, og det var med 20m kablet.

Mvh
Markus Paldan

Fra : skibber

Dato : 04-11-07 01:03

On 03-11-2007 13:55:55, "Markus Paldan" wrote:

> [...]
> henholdsvis 15 og 20 meter. Her til morgen efter en afinstallering af
> netkortet på den ene maskine fik jeg forbindelse på 1gbps, og det var med

Prøv det kort du har afinstalleret i en anden pc
det kunne jo være kortet eller samspillet imellem
kort og pc ikke kører optimalt

/skibber

Fra : Markus Paldan

Dato : 04-11-07 11:51

> Prøv det kort du har afinstalleret i en anden pc
> det kunne jo være kortet eller samspillet imellem
> kort og pc ikke kører optimalt

Alle omtalte netkort er onboard, så dit forslag ville være svært at
gennemføre men underholdende.

Mvh
Markus Paldan

Fra : skibber

Dato : 04-11-07 13:27

On 04-11-2007 11:50:38, "Markus Paldan" wrote:

> Alle omtalte netkort er onboard, så dit forslag ville være svært at
> gennemføre men underholdende.
>
> Mvh
> Markus Paldan

Ja så er det svært,men kan du ikke låne et løst kort
og prøve det i pc'en.

Disable ethernet i bios først

Det kunne jo så være porten på dit bundkort
der fejler når det nu kun er den maskine der laver
proppen.

/skibber

Fra : Markus Paldan

Dato : 04-11-07 15:17

> [...]
>
> Disable ethernet i bios først
>
> Det kunne jo så være porten på dit bundkort
> der fejler når det nu kun er den maskine der laver

Har fået det til at virke, hvis du læser posten nedenunder fra 3-11-2007
13.52 så står den underlige løsning beskrevet.

Mvh Markus Paldan

Fra : skibber

Dato : 06-11-07 11:02

On 04-11-2007 15:17:25, "Markus Paldan" wrote:

> Har fået det til at virke, hvis du læser posten nedenunder fra 3-11-2007
> 13.52 så står den underlige løsning beskrevet.
>
> Mvh Markus Paldan

Jamen så er alting jo godt.

/skibber

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-11-07 12:36

On Fri, 2 Nov 2007 23:12:42 +0100, "Markus Paldan" <mpaldan@gmail.com>
wrote:

> [...]
>som planen var, har prøvet at indstille i begge netkorts indstillinger til
>at køre med 1000mbit men ligemeget hjælper det. :(

Har du prøvet men kun en PC koblet til switchen ?
Kan være at switchen vælger laveste fællesnævner.

/Hans

Fra : Markus Paldan

Dato : 03-11-07 13:53

> Har du prøvet men kun en PC koblet til switchen ?
> Kan være at switchen vælger laveste fællesnævner.

Jeps, det var en del af fejlsøgning igår aftes med en stor del frustrationer
til følge :)

Prøvede tidligere idag på vista maskinen at afinstallere netkortet og
reboote, så fandt den kortet og forbindelse til routeren var på 1gbps.
Tænkte så at den samme fidus måske også virkede på XP maskinen, men desværre
fik jeg kun melding om "kun" 100mbit forbindelse, prøvede så at smide kablet
i et nr2 gigabit lan onboard lan stik og lave samme fidus - men heller ikke
her var det løsningen, i mangel på ideér tænkte jeg at jeg ville prøve at
disable alle netværks kort og lign, udover det jeg skulle bruge til 1gbps
netværket, vupti 1gbps forbindelse aktiv.

Så løsningen var jo ligetil, og gav mening. (indsæt gerne mere ironi her)

Mvh
Markus Paldan
Transferred 1 file totaling 2,19 GB in 55,83 seconds (41.122,1 KB/s)