hjælp mit trådløse netværk æder min hastig~
Fra : søren brix

Dato : 02-11-07 20:10

Hej Ng

jeg har et problem min trådløse router æder min internethastighed....
jeg har en 4mbit forbindelse via tdc og når jeg kører trådløs kører jeg kun
med ca 300kbps download og ca 200 opload...
men med netværkskabel er hastigheden ca 3400 kbps download og 230kbps
opload.. så det er jo noget af en forskel !!!

hvad er der galt er det bare ikke muligt at køre højere hastighed når det er
trådløs ??

routeren er en linksys wireless 2,4Ghz accsess router Model befw11s4

og modtage enheden på pc´en er en USB 802.11 wireless adapter fra actiontec

er det de 2 enheder der skal fornyes eller hvad ???

mvh

Søren Brix Nielsen

Fra : NoOne

Dato : 03-11-07 16:20

On Fri, 2 Nov 2007 20:09:43 +0100, søren brix <jennyogsoren@mail.dk>
wrote:

> [...]
>trådløs ??
>
>routeren er en linksys wireless 2,4Ghz accsess router Model befw11s4

kan det passe at det er en 11mbit (11b) router ? og hvis signalet ikke
er for godt kan du sagtens lande på "kun" 300 k/sek

RaZoR :)

Fra : NoOne

Dato : 03-11-07 16:27

On Sat, 03 Nov 2007 16:19:51 +0100, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

>kan det passe at det er en 11mbit (11b) router ? og hvis signalet ikke
>er for godt kan du sagtens lande på "kun" 300 k/sek
>
>RaZoR :)

update

lavede lige en test med et gammelt 11b (11mbit) accespoint og fik max
400 k/sek gennem det ... (395 - 397 k/sek)

RaZoR :)

Fra : søren brix

Dato : 03-11-07 18:16

"NoOne" <mail.test.dk@> skrev i meddelelsen

> update
>
> lavede lige en test med et gammelt 11b (11mbit) accespoint og fik max
> 400 k/sek gennem det ... (395 - 397 k/sek)

Hej Razor

betyder det at jeg skal ud at købe en ny ??
og hvad skal jeg i givet fald gå efter ? 802.11n eller hvad ??

vh

søren

Fra : NoOne

Dato : 03-11-07 20:05

On Sat, 3 Nov 2007 18:16:06 +0100, søren brix <jennyogsoren@mail.dk>
wrote:

>"NoOne" <mail.test.dk@> skrev i meddelelsen

>Hej Razor
>
>betyder det at jeg skal ud at købe en ny ??
>og hvad skal jeg i givet fald gå efter ? 802.11n eller hvad ??

ja det skal du (desværre) Dlink's N routere er et godt bud :) de kan
også opgraderes med nye firmware når den endelige N standard er lavet
færdig (den hedder pt Pre N) så de er "fremtidssikrede" :)

RaZoR :)

http://dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDb4aU93ygJVYKuJXStvhLPG3yV3oVIp2kP98f8p8Nqtl5zwsBSnuzCBA+o8JDdY=

http://dlink.dk/