Philips Internet Powerline
Fra : alten

Dato : 31-10-07 16:39

Virker nedenstående ok? Jeg kan ikke rigtig finde nogle anmeldelser på
nettet af den.

Philips Internet Powerline Duo pack - model SYK5600/00

Bemærk venligst, Philips Internet Powerline kræver, at der allerede er et
eksisterende bredbåndsabonnement i husstanden.

Fra stikkontakt til internet-access point!

Internet via din stikkontakt med op til 85 Mbps, som giver mulighed for
ekstrem hurtig dataoverførsel.

Databeskyttelse ved hjælp af 56-bit DES-kryptering. Øjeblikkelig forbindelse
og ægte Plug&Play.

Internettet er nemt at installere - sæt adapteren i og du er opkoblet.

Tekniske specifikationer:

a.. Faktisk dataoverførselshastighed: Op til 30 Mbps.

b.. Maksimal dataoverførselshastighed: Op til 85 Mbps.

c.. Frekvensområde: 4,3 - 20,9 MHz.

d.. Max. rækkevidde: Op til 200 m.

e.. Kabeltilslutning: IEEE 802,3 RJ-45 Ethernet-stik.

f.. Plug and Play.

g.. Kryptering/sikkerhed: 56-bit DES-kryptering.

h.. Systemkrav: CD-ROM eller DVD-ROM og bredbåndsabonnement.

i.. Strømforsyning: 100-240 VAC, 50/60 Hz.

j.. Mål: B 97 x D 70 x H 83 mm.

k.. Vægt: 300 g.
http://nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=117&pf%5Fid=6069394

mvh
Henrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-10-07 19:01

"alten" <antispam@edew.dk> crashed Echelon writing

> Virker nedenstående ok? Jeg kan ikke rigtig finde nogle anmeldelser på
> nettet af den.
>
> Philips Internet Powerline Duo pack - model SYK5600/00

Bemærk at oplyst hastighed er teoretisk hastighed og den virkelige iflg
tests er meget lavere.

--
Bjarke Andersen

Fra : alten

Dato : 31-10-07 21:56

Ja, jeg er klar over det. Det er et alternativ til trådløst netværk, som jeg
har store problemer med at få til at virke ordenligt i mit hus - det er
meget ustabilt.

Jeg vil bruge det til at se net-tv i stuen, hvor jeg har en stationær PC
stående.

Fra : brian

Dato : 01-11-07 07:25

>Internet via din stikkontakt med op til 85 Mbps, som giver mulighed for
>ekstrem hurtig dataoverførsel.

Hmm det erda vist lidt af en omskrivelse af virkeligheden der er intet
ekstremt hurtigt ved denne hastighed. Men ok og brugbar er den da.

>Internettet er nemt at installere - sæt adapteren i og du er opkoblet.

Det ville jeg sq gerne se en demo af, men ok hvis pc'er i forvejen er
klar til internet så er det sikkert rigtigt.

Til net tv er den sikkert fin men den kan formodentligt ikke klare at
sende en DVD over dit netværk uden at det hakker.

Jeg ville personligt vælge at trække et netværkskabel hvis jeg
overhovedet kunne komme til det. (og så ville jeg købe kvalitets kabel
der kan håndtere 1000 mbit på den ledning)
Og trådløse netværk til film er ikke helt på toppen, det kan lade sig
gøre men hvis datteren eller knægten starter sin bærbare med trådløs
netværk så kan det hurtigt knibe med kapaciteten.

Men internet tv er pt i så lav opløsning at det sagtens på nuværende
tidspunkt kan lade sig gøre.

Hilsen

Brian

Fra : alten

Dato : 08-11-07 10:27

Nu har jeg fået og afprøvet den. Den er meget nem at få til at virke. Net-TV
fungerer fint. Jeg har ikke testet hvor hurtig netværksforbindelsen er.
Findes der et lille gratis program til det?

Fra : mail@keldeskesen.dk

Dato : 02-01-08 11:39

Hvordan så hvis man skal koble mere end én PC på?
Skal man så have flere sæt der kører på forskellige frekvenser eller
hvordan?
Altså ét sæt pr. PC?
/Keld