Printserver og større buffer?
Fra : co@ch [4130]

Dato : 30-10-07 19:57

Efter at have sat min printer op via USB-printserver, oplever jeg at, især,
farveprint er blevet ekstremt langsomt.

Jeg tror selv det har noget med manglende hukommelse at gøre.
Jeg har prøvet at sætte alle sider i kø, inden print, men det har ikke
hjulpet.

Er det bare sådan det er?

Hvordan vil det være hvis jeg køber en ethernet printer?

nogen der vil dele erfaring med mig?

Bri@n

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-10-07 20:39

On Tue, 30 Oct 2007 19:56:31 +0100, "co@ch [4130]"
<coach_fjern_@_dette_lite.invalid> wrote:

>Efter at have sat min printer op via USB-printserver, oplever jeg at, især,
>farveprint er blevet ekstremt langsomt.

Hvad er 'ekstremt langsomt' - dvs hvor stor er filen du udskriver,
hvor hurtigt går det på usb, og hvor hurtigt over netværket ?

>Jeg tror selv det har noget med manglende hukommelse at gøre.
>Jeg har prøvet at sætte alle sider i kø, inden print, men det har ikke
>hjulpet.

Printeren har samme hukommelse om du printer direkte eller via
netværk, så det er næppe forklaringen.

Men en USB2 port er med 480 mbps noget hurtigere end 100 mps netværk.
Printer du over trådløst netværk er forskellen endnu større...

<mlr>

Fra : co@ch [4130]

Dato : 30-10-07 21:18

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er 'ekstremt langsomt' - dvs hvor stor er filen du udskriver,
> hvor hurtigt går det på usb, og hvor hurtigt over netværket ?

Printer tilsluttet PC via USB2: print af farvefoto kører uafbrudt og
glidende.
Printer tilsluttet printserver via USB2: print af farvefoto kører ok 10-15
sek for derefter at stoppe op for hver linie der printes. Lampen på
printserveren blinker konstant, hvilket betyder at der overføres data.

> Printeren har samme hukommelse om du printer direkte eller via
> netværk, så det er næppe forklaringen.

Men det går mærkbart meget langsommere over printserveren.
Spørgsmålet er om der mangler noget opsætning?
Det tog mig lidt tid at forstå at der skulle tildeles ny IP-port for at få
det til at virke.
Kan IP adressen konfigureres til at køre hurtigere?

Bri@n

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-10-07 21:43

On Tue, 30 Oct 2007 21:17:36 +0100, "co@ch [4130]"
<coach_fjern_@_dette_lite.invalid> wrote:

>Printer tilsluttet PC via USB2: print af farvefoto kører uafbrudt og
>glidende.

Ok..

>Printer tilsluttet printserver via USB2: print af farvefoto kører ok 10-15
>sek for derefter at stoppe op for hver linie der printes. Lampen på
>printserveren blinker konstant, hvilket betyder at der overføres data.

Jep, den er mærkbart langsommere...

...cut

>Men det går mærkbart meget langsommere over printserveren.
>Spørgsmålet er om der mangler noget opsætning?

Et vildt gæt: Din USB-printserver er ikke USB2 (480 mbps) men
understøtter kun USB1.1 på 11 mps....

Eneste løsning er en ny USB2 printserver - Ellers måske bedre endnu,
en ny printer med indbygget ethernet / printserver. Prisen er såmæn
næsten den samme....

<mlr>

Fra : co@ch [4130]

Dato : 30-10-07 21:54

> [...]
>
> Eneste løsning er en ny USB2 printserver - Ellers måske bedre endnu,
> en ny printer med indbygget ethernet / printserver. Prisen er såmæn

Øv hvor har du ret... USB 1.1

Må siges at være et fælt fejlkøb :-/

Tak for hjælpen

Bri@n

Hardware Specification
a.. LAN: Four 10/100Base-T Ethernet, full duplex RJ-45 connector with auto
MDI/MDIX support.
b.. WAN: One 10/100Base-T Ethernet, full duplex RJ-45 connector with auto
MDI/MDIX support.
c.. One USB 1.1 Printer? Port
d.. Power Supply: 12V AC, 1 A
e.. Reset Button