Problemer med DHCP klient på Netgear GS724~
Fra : Hans J

Dato : 29-10-07 09:50

Nu er det nok ikke så typisk, at man opsætter sin switch til DHCP adresse,
men herhjemme giver jeg alle mine enheder en statisk DHCP adresse. Denne
Netgear switch kan jeg bare ikke få til at snakke sammen med min DHCP
server! Min DHCP server (m0n0wall firewall/router) tilbyder ganske vist IP
adressen (DHCPOFFER i loggen) til den rigtige MAC adresse men switchen vil
under ingen omstændigheder have tildelt en DHCP adresse - uanset om jeg har
lavet en statisk DHCP eller ej.
Sættes switchen til DHCP, går den tilbage til factory default IP adressen,
192.168.0.239.
Den har nyeste firmware.

Er der nogen der har oplevet det samme?

Jeg kunne jo selvfølgelig bare sætte fast IP adresse på den (som jeg har
p.t.) men jeg vil gerne have, at alle mine enheder køre DHCP. Det gør det
nemt at skifte netværk og man har en lille dokumentation over sine IP
adresser på DHCP serveren.