2 x IP cam
Fra : Ralph

Dato : 27-10-07 11:45

Davs.

Jeg har et lille netværk med fire computere, tre printere og et enkelt IP
cam, jeg har også fast IP-adresse, så når jeg taster denne ind dirigeres jeg
direkte til dette kamera. Dette er indstillet i virtuel server i routeren at
lige præcis denne interne ip-adresse skal åbnes når man logger på den faste
IP - ingen problem.

Men nu har jeg så tænkt mig at få et trådløst IP-cam OGSÅ - dette vil jo så
få en anden intern IP-adresse som jeg sikkert kan indstille routeren til at
åbne, men jeg vil gerne selv bestemme hvilket af kameraerne jeg vil se,
hvordan fungerer dette rent praktisk.

Det kunne jo også tænkes at jeg gerne ville have styr på en af computerne
hjemmefra hvordan det?

--
Ralph

Fra : Jens G

Dato : 27-10-07 15:12

On Sat, 27 Oct 2007 12:45:09 +0200, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>hvordan fungerer dette rent praktisk.
>
>Det kunne jo også tænkes at jeg gerne ville have styr på en af computerne

Du må kunne bruge forskellige porte, således at f.eks.
http://din.ip:etportnummer bliver routet til det ene kameras IP,
http://din.ip:etandetportnummer bliver routet til det andet kameras
IP, osv.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Ralph

Dato : 27-10-07 15:39

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> Du må kunne bruge forskellige porte, således at f.eks.
> [...]

Fortæl fortæl, det kamera jeg har nu har lokalt IP 192.168.2.108 port 80
Vil det så sige at jeg kan give den nye kamera et hvilket som helst
portnummer eller er der regler?

--
Ralph

Fra : Jens G

Dato : 27-10-07 16:52

On Sat, 27 Oct 2007 16:38:59 +0200, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Fortæl fortæl, det kamera jeg har nu har lokalt IP 192.168.2.108 port 80
>Vil det så sige at jeg kan give den nye kamera et hvilket som helst

Jeg har ikke meget erfaring med det, men i princippet kan du bruge et
hvilket som helst portnummer som dit kamera vil kendes ved, mellem 0
og 65535.
Det er dog nok fornuftigt at holde sig fra almindelig brugte numre som
80, 21, 25, 139 osv, som du måske i forvejen bruger, og som der nok
scannes ivrigt efter ude fra Internet. Ellers kan din router måske
bruge forskellige portnumre på WAN og LAN.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-10-07 17:25

> [...]

>Fortæl fortæl, det kamera jeg har nu har lokalt IP 192.168.2.108 port 80
>Vil det så sige at jeg kan give den nye kamera et hvilket som helst
Ja du kunne vælge port 81, så skriver du i browseren
\\HostnavnEllerIPadresse:81 hvor du ved det andet kamera skriver
\\HostnavnEllerIPadresse

Husk at det ene kameraet jo skal sættes op til at servicerer port 81 i
stedet for post 80

/Hans

Fra : Ralph

Dato : 27-10-07 22:08

> On Sat, 27 Oct 2007 16:38:59 +0200, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:
> Husk at det ene kameraet jo skal sættes op til at servicerer port 81 i
> stedet for post 80

Hvorfor - jeg er ren novice på området?

--
Ralph