Kan ikke se en computer
Fra : Lars

Dato : 27-10-07 10:10

Hej NG

Jeg har et lille problem, jeg har et netværk med 3 computer, som allesammen
er sat til en SMC router, de kan alle kommer på internet, de har alle
192.168.2.xxx, samme undernetmaske, og de 2 af computerene kan ses i
andrecomputer man den sidste kan ikke, den som ikke kan se de andre computer
kan godt pinge dem, og 0% tabt, de er allesammen i samme arbejdsgruppe, og
de køre allesammen windows XP pro. Der er delt mapper på alle maskiner.

Nogen som har en ide til hvordan den sidste computer kommer med så jeg kan
hente filer fra den.

/Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-10-07 10:20

"Lars" <mail@famgrau.dk> crashed Echelon writing

> Nogen som har en ide til hvordan den sidste computer kommer med så jeg
> kan hente filer fra den.

Tjekker din firewall indstillinger på maskinerne.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars

Dato : 27-10-07 10:27

Der er ikke firewall på nogen af dem

/Lars

Fra : Uni Bull

Dato : 27-10-07 22:49

"Lars" <mail@famgrau.dk> skrev i en meddelelse
> Der er ikke firewall på nogen af dem

XP's indbyggede firewall?
SP2 på alle tre?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-10-07 10:57

On Sat, 27 Oct 2007 11:10:25 +0200, "Lars" <mail@famgrau.dk> wrote:

> [...]
>
>Nogen som har en ide til hvordan den sidste computer kommer med så jeg kan

Du kan pinge maskinerne, skriver du: Gælder det både på ip-adresse og
computernavn ??

Du har samme brugernavn og password på alle maskiner ?

Selv om en computer ikke optræder i 'Netværkssteder' kan du måske
alligevel nå den på adressen, f.eks \\192.168.2.xxx\ eller
\\<computernavn>\ !!

<mlr>

Fra : Lars

Dato : 27-10-07 11:12

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> Du kan pinge maskinerne, skriver du: Gælder det både på ip-adresse og
> computernavn ??
>
> Du har samme brugernavn og password på alle maskiner ?

Nej jeg har ikke samme brugernavn på alle maskiner, de 2 maskiner som kan se
hinnanen har helle ikke samme brugernavn

> Selv om en computer ikke optræder i 'Netværkssteder' kan du måske
> alligevel nå den på adressen, f.eks \\192.168.2.xxx\ eller
> \\<computernavn>\ !!

Jeg kan ikke ping den computer som jeg ikke kan se, med ping computernavn,
men godt med ip adresse.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-10-07 11:37

On Sat, 27 Oct 2007 12:12:00 +0200, "Lars" <mail@famgrau.dk> wrote:

>Jeg kan ikke ping den computer som jeg ikke kan se, med ping computernavn,
>men godt med ip adresse.

Ok, her er et problem, der skal løses før du kan komme videre..

Vi skal lige have lidt flere oplysninger:

Kan du 'se' den drilagtige computer på \\<ip-adresse>\ ??

(Hvis maskinen f.eks har adressen 192.168.2.20 taster du
\\192.168.2.20\ ind i adressefeltet på en åben folder eller internet
explorer).

Er 'NetBios over TCP/IP' aktiveret på den drilagtige computer ?

(Her skal du dybt ind i TCP/IP-indstillingerne for LAN-forbindelsen på
den drilagtige maskine)

Kan den drilagtige computer ping'e sig selv på både ip-adresse og
computernavn ?

<mlr>

Fra : Lars

Dato : 27-10-07 13:06

> Ok, her er et problem, der skal løses før du kan komme videre..
>
> Vi skal lige have lidt flere oplysninger:
>
> Kan du 'se' den drilagtige computer på \\<ip-adresse>\ ??

Nej

> [...]
> explorer).
>

> Er 'NetBios over TCP/IP' aktiveret på den drilagtige computer ?

Den står som standard. Det gør den også på de andre computere

> (Her skal du dybt ind i TCP/IP-indstillingerne for LAN-forbindelsen på
> den drilagtige maskine)
>

> Kan den drilagtige computer ping'e sig selv på både ip-adresse og
> computernavn ?

Ja den kan på både ip og navn

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-10-07 13:41

On Sat, 27 Oct 2007 14:05:46 +0200, "Lars" <mail@famgrau.dk> wrote:

Der må være ged i windows fil- og printerdeling opsætningen...

Mit bedste bud er nok at du kører guiden Netværksinstallation på den
drilagtige maskine...

Det burde løse problemet...

<mlr>

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 27-10-07 13:16

Lars udtrykte præcist:
> [...]
> hinnanen har helle ikke samme brugernavn

> Jeg kan ikke ping den computer som jeg ikke kan se, med ping computernavn,

Lav en entry i HOSTS filen, så spiller det..
...::JMJ::..

Fra : Lars

Dato : 27-10-07 13:36

"..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Lars udtrykte præcist:

> Lav en entry i HOSTS filen, så spiller det..
> ..::JMJ::..

Hvordan gør man lige det ??

/Lars

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 27-10-07 16:23

Efter mange tanker skrev Lars:
> "..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan gør man lige det ??
>
> /Lars

Åben HOSTS (ren tekstfil, ligger i WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC) med
Notesblok. Der er forklarende tekst øverst i filen, men det korte af
det lange:
IP-adresse (TAB) Maskinnavn

HOSTS er en slags lokal DNS, så det er på de maskiner der ikke kan se
problembarnet, at du gør dette.

Enkelt og ligetil... så længe det kun er en maskine der driller

...::JMJ::..

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-10-07 17:13

On Sat, 27 Oct 2007 17:23:11 +0200, ..::JMJ::.. <kaliffen@privat.dk>
wrote:

> [...]
>problembarnet, at du gør dette.
>
>Enkelt og ligetil... så længe det kun er en maskine der driller
Og denne ikke skifter IP adresse.

/Hans

Fra : Uni Bull

Dato : 10-11-07 15:18

> [...]
> alle maskiner.
>
> Nogen som har en ide til hvordan den sidste computer kommer med så jeg kan

Fik du nogensinde løst dit problem??

--
Uni Bull
Vallensbæk