Fil server
Fra : GJ

Dato : 27-10-07 10:09

Hej alle

Hvis jeg sætter en lan disk på mit bredbånd skal jeg så have en fast ip adr.
før jeg kan få forbindelse til den hvis jeg er eks. i Jylland.

som det er idag kan jeg få forbindelse til den fra de pcer der er på mit
netværk

MVH
Gert

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-10-07 10:23

"GJ" <gnj@(fjern)post4.tele.dk> crashed Echelon writing

> Hvis jeg sætter en lan disk på mit bredbånd skal jeg så have en fast
> ip adr. før jeg kan få forbindelse til den hvis jeg er eks. i Jylland.

Kun fra Bornholm, sjælland og jydeland er ok.

> som det er idag kan jeg få forbindelse til den fra de pcer der er på
> mit netværk

Jeg kender ikke produktet, men formoder du hentyder til at kunne tilgå din
LAN disk remote.

Det vil være en fordel at du giver LAN disken en statisk IP, sådan du kan
åbne de porte der nu skal åbnes mod den samme IP og ikke skal lave det om
konstant.

Som nævnt tilbage i gruppen, kan du osse prøve og se om din DHCP server kan
tildele LAN disken samme IP adresse hele tiden.

Desuden vil det være stor fordel du osse får en fast IP på din interlinje
fra din udbyder. Ellers skal du gætte dig til IP-adressen hver gang du er
ude i verdenen.

--
Bjarke Andersen