PHP/CSS
Fra : Per Thomsen

Dato : 23-10-07 13:08

Jeg har nogle data i en database.
Disse vil jeg gerne bruge i et style sheet (placering af forskellige
elementer).
Er jeg nødt til at integrerer dette CSS i toppen af PHP-filen, eller kan jeg
genererer en ekstern CSS-fil udfra disse data?

Per

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 23-10-07 13:47

On 23-10-2007 14:08 Per Thomsen wrote:
> Er jeg nødt til at integrerer dette CSS i toppen af PHP-filen, eller kan jeg
> genererer en ekstern CSS-fil udfra disse data?

Du kan sagtens få php til at generere dit stylesheet for dig, du skal
bare huske at sende de rigtige headere med øverst i den genererede fil:

header('Content-type: text/css');

Derefter skal du selvfølgelig sørge for, at filen bliver parset af php,
dvs. du skal enten give dit stylesheet filendelsen "php", eller du skal
bruge en .htaccess-fil.

På en af mine sider har jeg f.eks. kaldt mit dynamiske stylesheet for
"stylesheet.dcss", og i en .htaccess-fil har jeg så skrevet 'AddType
application/x-httpd-php dcss' (uden plinger), som gør, at alle filer med
dcss-endelsen bliver kørt gennem php-parseren.

Mvh. Mikkel

--
"But a galloping line of white horses
Said that soon we were in for a race"

www.mzh.dk

Fra : Per Thomsen

Dato : 24-10-07 08:33

> [...]
> application/x-httpd-php dcss' (uden plinger), som gør, at alle filer med
> dcss-endelsen bliver kørt gennem php-parseren.

Tak for dit hurtige svar. Jeg har desværre ikke adgang til .htaccess-filen,
så jeg vil forsøge med .php endelsen.

Per

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 24-10-07 10:08

On 24-10-2007 09:32 Per Thomsen wrote:
> Tak for dit hurtige svar. Jeg har desværre ikke adgang til .htaccess-filen,
> så jeg vil forsøge med .php endelsen.

Det er også det nemmeste. Du skal selvfølgelig også huske at ændre
filnavnet i dit meta-tag:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.php" media="screen">

Mvh. Mikkel