Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop problem med action
Fra : enrico

Dato : 03-11-07 19:58

Jeg vil gerne lave en action, der bla. skal nedscalere billeder til
web, så de max fylder 350 px på den længste led.

Jeg har lavet denne som forsøg, men den virker ikke efter hensigten.

http://www.guldager.net/lg/action.gif

Jeg kan lave een til brede billeder og en anden til høje - men at lave
een, der klarer begge typer samtidigt er problematisk.

I webgallery findes funktionen, der virker

http://www.guldager.net/lg/save-for-web.gif

men her har man så ikke indflydelse på f.eks. graden af skarphed osv.

Er der en kvik sjæl, der ved hvordan?

-enrico

Fra : Ole V Jensen

Dato : 03-11-07 23:40

enrico <enricoool@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> http://www.guldager.net/lg/save-for-web.gif
>
> men her har man så ikke indflydelse på f.eks. graden af skarphed osv.

Har du Photoshop CS3?

Hvis ja, så kan du under File/Script vælge Image Processor.
Der kan du vælge at få dine billeder scaleret til 350 px på den længste
led, og samtidig vælge at køre en action på billedet.

mvh
Ole

Fra : enrico

Dato : 04-11-07 02:41

On Sat, 3 Nov 2007 23:39:59 +0100, not@available.dk (Ole V Jensen)
wrote:

> [...]
>Der kan du vælge at få dine billeder scaleret til 350 px på den længste
>led, og samtidig vælge at køre en action på billedet.

Tak Ole!

Det vil jeg prøve...

Fra : enrico

Dato : 04-11-07 15:41

On Sun, 04 Nov 2007 02:40:41 +0100, enrico <enricoool@hotmail.com>
wrote:

>Tak Ole!
>
>Det vil jeg prøve...

-og det virker jo fortrinligt.

Blot har jeg ikke muligheden at vælge hvilken skarphed, der skal
lægges på i nedskaleringen - såvidt jeg kan se.

Hvad gjorde man før CS3? Det kan ikke passe, der ikke kunne lade sig
gøre uden at skulle bruge "Web Photo Gallery" menuen?

-enrico

Fra : Michaelbs

Dato : 08-11-07 12:32

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvad gjorde man før CS3? Det kan ikke passe, der ikke kunne lade sig
> gøre uden at skulle bruge "Web Photo Gallery" menuen?

Du kan da vælge at køre en sharpen action fra imageprocessor.

mvh Michael