Hide IP
Fra : Bin Larsen

Dato : 31-10-07 11:47

Jeg har et par dage prøvet en trial version af "Hide IP". Men samtidig har
jeg 2 gange oplevet hvordan mit udstyr er blevet smidt af Internettet.
Tidsintervallet har været ca. 12 timer pr. gang. Cybercity troede det var
TDK's kobber, men TDC siger "ingen fejl". Så troede CC at det var deres
endeudstyr, men 1 time senere virkede alt igen. Så forvirringen er total!
Der har ikke været problemer overhovedet med min CC-forbindelse i mere end
et år, og nu i forbindelse med afprøvning af dette stykke software, så
oplever jeg dette. Burde der ikke være en sammenhæng?
Programmet virker i øvrigt udmærket, altså når der er hul til Internettet.
Men findes der en mekanisme, som blacklister dig på nettet når du faker din
adresse?

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 31-10-07 12:02

Hvorffor vil du skjule din IP adresse ?

Fra : Bin Larsen

Dato : 31-10-07 12:37

Kan du ikke bare holde dig på sporet, og svare på mine spørgsmål? Jeg har
ikke tid til alt det andet udenoms!

Fra : Thomas Corell

Dato : 31-10-07 12:52

Bin Larsen wrote:
> Kan du ikke bare holde dig på sporet, og svare på mine spørgsmål? Jeg har
> ikke tid til alt det andet udenoms!

Det kunne jo tænkes at der var andre løsninger, hvis vi kendte dine
grunde til at bruge "Hide IP". Du starter jo selv med at nævne det, så
er det vel også relevant at spørge ind til det.

--
Don't waste space

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-10-07 13:02

"Bin Larsen" <bin.larsen@mail.dk> crashed Echelon writing

> Kan du ikke bare holde dig på sporet, og svare på mine spørgsmål? Jeg
> har ikke tid til alt det andet udenoms!

når man svarer tilbage sådan, mistænker man jo endnu mere at det skal
bruges til noget mistænkeligt og mulig ulovligt fremfor noget ganske
uskyldigt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-10-07 12:49

"Bin Larsen" <bin.larsen@mail.dk> crashed Echelon writing

> Men findes der en mekanisme, som blacklister dig på nettet når du
> faker din adresse?

Ja der findes massre af IP blockers på nettet, og du vælger at stole på
rygtet af den fremmede IP-adresse du gemmer dig bag.

IP-adressen/Proxy-serveren du gemmer dig bag kan have været brugt til
afsendelse af spam, vira, trojaner, hacking, cracking, sniffing og alt
mulig andet og dermed havnet i blacklisting.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-10-07 15:21

Bin Larsen wrote:

> Jeg har et par dage prøvet en trial version af "Hide IP". Men
> samtidig har jeg 2 gange oplevet hvordan mit udstyr er blevet
> smidt af Internettet.

Betyder "smidt af internettet" at du mister kontakten til Cybercity's
udstyr? Eller betyder det blot at din internet"forbindelse" gennem Hide
IP proxy'en ikke virker, men at du har forbindelse hvis du kører uden om
Hide IP proxy'en? Det er temmelig afgørende for fejlsøgningen...

> Programmet virker i øvrigt udmærket, altså når der er hul til
> Internettet. Men findes der en mekanisme, som blacklister dig på
> nettet når du faker din adresse?

Der er masser af websteder som blokerer kendte proxies, så du må
generelt regne med reduceret funktionalitet. Om ikke andet lavere (ofte
væsentlig lavere) hastighed ved at køre gennem en proxy.

Er du i øvrigt sikker på at "Hide IP" ikke er en honeypot for
PET/CIA/NSA eller måske Al Queda?

Fra : Bin Larsen

Dato : 31-10-07 16:02

Først til Anders, Thomas og Bjarke;

I kan bare ikke tvinge jeres tanker ind på emnet, men vil meget hellere
diskutere noget helt andet. Derfor skal jeg bede jer starte en ny tråd med
dette emne, eller i kunne jo også kontakte http://www.hide-ip-soft.com/ og
snakke med dem om hvorfor de laver dette software.

"Jesper Lund"

> [...]
> proxy'en ikke virker, men at du har forbindelse hvis du kører uden om Hide
> IP proxy'en? Det er temmelig afgørende for fejlsøgningen...

Det betyder at min CyberCity modem ikke længere får et DSL-signal fra
Internettet. Altså ingen forbindelse fra CyberCitys router-modem ud på TDC's
kobber som CyberCity bruger. Altså ingen forbindelse fra mit endeudstyr til
Internettet, og det har ikke noget med det efterfølgende udstyr at gøre, når
først jeg er "smidt af" så er det fra modemmet og ud.

> Der er masser af websteder som blokerer kendte proxies, så du må generelt
> regne med reduceret funktionalitet. Om ikke andet lavere (ofte væsentlig
> lavere) hastighed ved at køre gennem en proxy.

Nej, dette er ikke hvad der sker. Modemet får ikke forbindelse til
Internettet, så det er noget som gælder hele min statiske
forbindelse/adresse!
Mit modem står og søger ca. 8-12 timer, og pludselig viser den en stabil
DSL-lampe som betyder at den igen har fået forbindelse til Internettet.

> Er du i øvrigt sikker på at "Hide IP" ikke er en honeypot for PET/CIA/NSA
> eller måske Al Queda?

Gør ikke noget, når bare det bliver i familien :)

Jeg har nu helt fjernet programmet, og hvis ikke det sker igen indenfor de
næste 10 timer, så er det med 99,9 % sandsynlighed pga. dette program.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-10-07 16:11

> [...]
> hellere diskutere noget helt andet. Derfor skal jeg bede jer starte en
> ny tråd med dette emne, eller i kunne jo også kontakte

Bin Larsen, er du blind eller blokerer din Usenet udbyder osse for din
danske IP-adresse.

Jeg har svaret dig sagligt på emnet, og samtidig påpeget din tone i
gruppen.

Du kunne evt. lære lidt om usenet på www.usenet.dk

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas Corell

Dato : 31-10-07 16:25

Bin Larsen wrote:

> Jeg har nu helt fjernet programmet, og hvis ikke det sker igen indenfor de
> næste 10 timer, så er det med 99,9 % sandsynlighed pga. dette program.

Hvordan var det nu du svarede, da der blev spurgt til det program ?

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-10-07 16:27

Bin Larsen wrote:

> [...]
> noget med det efterfølgende udstyr at gøre, når først jeg er
> "smidt af" så er det fra modemmet og ud.

Ok, det virker ikke videre sandsynligt at "Hide IP" skulle have noget
med det problem at gøre. Så vidt jeg kan se er der tale om en almindelig
HTTP proxy. Din øvrige internettrafik (email, irc, im, p2p, etc) kører
uden om proxyen.

Hvis du kører javascript, kan en webserver i øvrigt finde din korrekte
IP adresse, selvom du kører gennem en HTTP proxy, men det er en anden
historie...

Fra : Bin Larsen

Dato : 31-10-07 20:32

Du må altså undskylde Jesper, men det som du snakker om, er det som kan
skabe problemer, når man har en forbindelse ud på nettet. Er det ikke
forstået rigtig?

Forestil dig et rum med kun et stik til internettet og et stik til strøm. Nu
bære du din CyberCity modem ind i dette rum og tilslutter modemmet til disse
2 stik. Nu skal DSL-lampen på modemmet lyse konstant for at indikere
Internetforbindelse. Når den ikke gør det, så er der iflg. CyberCity ingen
internetforbindelse.
Årsagen kan bla. være:
1. Ingen forbindelse ved ledningerne
2. Problemer med TDC-nettet
3. Defekt modem
4. Modemmet trænger til en reset eller andet
5. Det er denne ukendte faktor jeg søger. Den kunne fx hedde et eller
andet med "Hide IP"! Eller brug af uønsket IP-relateret programmel med
efterfølgende blokering af denne bruger.

Ja, det lyder skørt, men det er jo det jeg oplever.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-07 20:40

Bin Larsen skriver:

> Ja, det lyder skørt, men det er jo det jeg oplever.

At din DSL lampe på modemet går ud ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bin Larsen

Dato : 31-10-07 23:01

> Bin Larsen skriver:

Klaus:
> At din DSL lampe på modemet går ud ?

Ja, den slukker ca. 10-15 sekunder, blinker derefter langsom 4-10 gange,
slukker så igen osv...
Men nu hvor der er hul igennem, der lyser DSL-lampen konstant!

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-10-07 23:18

Bin Larsen wrote:

> Ja, den slukker ca. 10-15 sekunder, blinker derefter langsom 4-10
> gange, slukker så igen osv...
> Men nu hvor der er hul igennem, der lyser DSL-lampen konstant!

Det er bare ekstremt usandsynligt at det skulle have noget med din brug
af en HTTP proxy at gøre. Tekniske problemer med ADSL forbindelser kan
opstå af mange årsager, og der er en del forklaringer som er mere
sandsynlige end din brug af en HTTP proxy.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-07 06:48

Bin Larsen skriver:

> Ja, den slukker ca. 10-15 sekunder, blinker derefter langsom 4-10 gange,
> slukker så igen osv...
> Men nu hvor der er hul igennem, der lyser DSL-lampen konstant!

Altså du taber dit link og dit modem forsøger at genforhandle den.

Da DSL linket ikke "kender" noget til trafikken på tcp/ip layeret, men
kun pakker (i forvejen indpakkede som pppoe) ip pakker ind, har det
næppe noget med din trafik at gøre.

Fra : Bin Larsen

Dato : 01-11-07 13:29

Men hvorfor sker det så kun når jeg bruger "Hide IP" programmet. Siden jeg
har afinstalleret programmet er problemet pist væk???

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-11-07 13:33

Bin Larsen wrote:

> Men hvorfor sker det så kun når jeg bruger "Hide IP" programmet.
> Siden jeg har afinstalleret programmet er problemet pist væk???

Du har haft DSL problemer i 2 dage (er det før), hvor du tilfældigvis
havde en HTTP proxy installeret...

Fra : Bin Larsen

Dato : 04-11-07 13:34

Nej, problemet opstod kort tid efter jeg havde installeret programmet "Hide
IP". Forud for denne installation har jeg ikke haft DSL-problemer
nogensinde, og vi snakker ca. 20 måneder.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-11-07 13:51

On Sun, 4 Nov 2007 13:33:34 +0100, "Bin Larsen" <bin.larsen@mail.dk>
wrote:

>Nej, problemet opstod kort tid efter jeg havde installeret programmet "Hide
>IP". Forud for denne installation har jeg ikke haft DSL-problemer
>nogensinde, og vi snakker ca. 20 måneder.

At der er en tidsmæssig sammenhæng betyder jo ikke nødvendigvis at der
er årsagssammenhæng...

<mlr>

Fra : Bin Larsen

Dato : 04-11-07 14:06

Jamen hvis jeg installerer og bruger programmet igen, så går det nogle få
timer, og mit modem bliver igen disconnectet fra Internettet. Og kender man
bare en lille smule til sandsynlighedsregning, så vil man finde en klar
sammenhæng.

Men jeg ser dit svar som en febrilsk søgen efter noget du kan læne dig op
af. Hvis du ikke kan hjælpe mig, så skal du jo bare erkende, at din viden
ikke rækker på dette område! Ikke noget at være flov over :)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-11-07 16:06

On Sun, 4 Nov 2007 14:05:46 +0100, "Bin Larsen" <bin.larsen@mail.dk>
wrote:

> [...]
>bare en lille smule til sandsynlighedsregning, så vil man finde en klar

Os der spiller Lotto hver lørdag tror ikke en døjt på
sandsynlighedsregning

Det er dæleme svært at forestille sig hvordan HIDE IP programmet
skulle kunne påvirke din ADSL forbindelse...

I hvert fald hvis du kører med bredbåndsrouter, og den er opsat til
'auto-reconnnect / allways on'.

ADSL modem'ets opgave et at flytte IP-pakker mellem udbyderen og dit
netværk. Og en IP-pakke har samme struktur uanset om du bruger HIDE IP
eller ej...

Der er sæ'følig den mulighed at du kører uden bredbåndsrouter, og at
HIDE IP laver ged i windows der får PPPoE kienten til at gå ned ?!

Alternativt kan det være PET / CIA agenter der 'lytter med' på de
proxy servere som HIDE IP anvender. Og for ikke at gå glip af noget
'interessantt', lukker de din forbindelse ned når de holder kaffe /
tisse / ryge pauser

<mlr>
<mlr>

Fra : Bin Larsen

Dato : 05-11-07 09:09

MarmeLaden skrev;

Jamen hvis jeg installerer og bruger programmet igen, så går det nogle få

"Michael Rasmussen" skrev;

> [...]
> skulle kunne påvirke din ADSL forbindelse...
>
> I hvert fald hvis du kører med bredbåndsrouter, og den er opsat til

Marmeladen skrev;

Ja, modemmet er sat op til autoconnect, og det forsøger den så i fx 10
timer, hvorefter den så på mystisk vis igen er linket til Internettet. Jeg
kalder det mystiske omstændigheder fordi hverken CyberCity eller TDC (deres
kobber som CC bruger) kan finde årsagen, når mit modem forsøger at få
forbindelse.

"Michael Rasmussen" skrev;

> [...]
> proxy servere som HIDE IP anvender. Og for ikke at gå glip af noget
> 'interessantt', lukker de din forbindelse ned når de holder kaffe /

MarmeLaden skrev;

Modemmet fra CyberCity er en kombineret modem og router, som jeg i øvrigt
har koblet på min egen trådløse router. Så routere er der nok af. Og da
PPPoE kienten er noget som køre i Windows, så er det heller ikke fejlkilden,
da du skal se det som en autoconnect-modem der står helt alene og søger
efter forbindelse ud via telefon/DSL-stikket. På dette stadie snakker vi
ikke windows, diverse programmer og hardware, men kun CyberCity's
router-modem op imod "det store net"

Så svaret må ligge i dit sidste forslag, selvom det nok kan få de fleste
til, at trække på smilebåndet.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-11-07 09:39

On Mon, 5 Nov 2007 09:08:51 +0100, "Bin Larsen" <bin.larsen@mail.dk>
wrote:

> [...]
>kalder det mystiske omstændigheder fordi hverken CyberCity eller TDC (deres
>kobber som CC bruger) kan finde årsagen, når mit modem forsøger at få

Nu er jeg skiftet over til fiber, men da jeg tidligere kørte TDC ADSL
oplevede jeg såmæn jævnligt den slags....

Og jeg bruger ikke HIDE IP....

> [...]
>efter forbindelse ud via telefon/DSL-stikket. På dette stadie snakker vi
>ikke windows, diverse programmer og hardware, men kun CyberCity's

Den forstår jeg ikke...

Du kører med dobbelt router: CyberCity's kombinerede modem/router og
din egen bredbåndsrouter. Og samtidig kører der en PPPoE klient i
windows ?!

Hvad laver PPPoE klienten ??

<mlr>

Fra : care

Dato : 02-11-07 11:23

> [...]
> dette emne, eller i kunne jo også kontakte http://www.hide-ip-soft.com/ og
> snakke med dem om hvorfor de laver dette software.

Du er da noget af en glatnakke!

Du spørger i princippet om hvordan man unfgår at sætte fingeraftryk, og
undrer dig over at folk spørger ind til hvorfor!

Fra : Bin Larsen

Dato : 04-11-07 13:55

Normalt svare jeg ikke, når jeg støder på tumper som dig. Men da du lyder så
total ynkelig, så vil jeg gøre en undtagelse.
Nej, jeg spørger ikke på et eneste tidspunkt hvordan jeg kan skjule min
identitet. Jeg spørger i stedet hvorfor mit DSL-moden mister
Internetforbindelsen når jeg bruger programmet Hide-IP.
Hvis jeg havde spurgt til det, som du påstår, så havde jeg stadig undret mig
over følgespørgsmålet; "hvorfor jeg ønsker at skjule min identitet", da det
jo netop ikke rager andre, og jo heller ikke er noget, som relatere til
selve spørgsmålet "hvordan"!
Da du bare er endnu en af de mange forstyrrede danskere, som tydeligvis går
ind for total overvågning og kontrol, så skal jeg også henvise dig til andre
steder på nettet, hvor de måske gider bruge tid på, at svare på dit
primitive spørgsmål; "hvorfor vil du være anonym på nettet". Snak fx med
Hide IP, eller søg på "anonymous proxy".
Da du tilsyneladende er mere fokuseret på min person, end mit
internetforbindelses-problem, så skal jeg som ejer af denne tråd bede dig
finde en anden tråd, hvor du kan kalde ejeren for "glatnakke"

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-11-07 14:38

On Sun, 4 Nov 2007 13:54:46 +0100, "Bin Larsen" <bin.larsen@mail.dk>
wrote:

> [...]
>internetforbindelses-problem, så skal jeg som ejer af denne tråd bede dig
>finde en anden tråd, hvor du kan kalde ejeren for "glatnakke"

Man er nok ramt på et ømt punkt...

Nu kan vi så sidde her og spekulere på hvad det er, du vil skjule, dvs
hvilke websider du besøger....

<mlr>

Fra : Bin Larsen

Dato : 04-11-07 15:17

> Man er nok ramt på et ømt punkt...

Ref. svar til Mr. Care

> Nu kan vi så sidde her og spekulere på hvad det er, du vil skjule, dvs
> hvilke websider du besøger....

Ref. svar til Mr. Care

Lidt synd du tager det så personligt. Alle mennesker kan jo ikke vide alt om
alt. Det er er jo også derfor jeg fx stiller flg. spørgsmål; "hvorfor taber
mit modem internetforbindelsen, efter jeg har brugt Hide IP i ca. 2-10
timer"?

Fra : -= JF =-

Dato : 04-11-07 15:36

Bin Larsen skrev:

Du kan pakke alt dit mundlort ind i åååh så 'smarte' pseudo-sarkasme og
kiggen ned af næsen - Min stemme går til Care. Dig... Tjah, du er bare
stemt ud!

--
Mvh. John

Fra : Bin Larsen

Dato : 05-11-07 08:46

Jeg stiller et simpel spørgsmål vedr. mit modems manglende
Internetforbindelse, og så kaster i jer over min person. Hvad sker der
lige???

Jeg skal da ikke undskylde for noget jeg ikke har spurgt om, og ej heller
fordi der findes den mulighed, at bevæge sig på nettet via nogle anonyme
proxy servere. Og så var det jo heller ikke mig, der startede med ord som
"glatnakke".

Hvis i mener at anonymitet på nettet burde forbydes, så er jeg jo ikke
personen, som kan ændre på dette!

Men hvorfor bliver i hængende på denne tråd? Når i kun går efter manden, og
ikke hans spørgsmål?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 10-11-07 11:34

Bin Larsen wrote:
> så skal jeg som ejer af denne tråd

Storhedsvanvid? På med sølvpapirshatten!

Søren

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-11-07 11:36

Søren Nielsen wrote:

> Storhedsvanvid? På med sølvpapirshatten!

Tænk den overså jeg, gad vide om man så også ejer andres indlæg i tråden ?

Hvis Bin Larsen ejere dette indlæg, er han så også ansvarlig for det jeg
skriver ?

--
Don't waste space