Flatrate ISDN internetopkobling
Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 30-10-07 09:08

Hej.

Jeg har en medarbejder, der bor så langt udenfor lands lov og ret, at
der ikke findes en ADSL-udbyder, som kan levere på adressen.

Findes der en ISDN-løsning med flatrate adgang til nettet?

--
HTP

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-10-07 09:23

On Tue, 30 Oct 2007 01:08:04 -0700, Hans Tosti Pedersen
<hanspedersen@gmail.com> wrote:

> Jeg har en medarbejder, der bor så langt udenfor lands lov og ret,
> at der ikke findes en ADSL-udbyder, som kan levere på adressen.

Der kan heller ikke leveres noget fiber fra et elselskab elller noget
trådløst på 3G, FWA eller Wimax?

> Findes der en ISDN-løsning med flatrate adgang til nettet?

Ikke mig bekendt. I så fald vil jeg også gerne have den til min
backup-linie.

-A

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-10-07 20:43

"Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Findes der en ISDN-løsning med flatrate adgang til nettet?

Du kan få et fast n*64 kbit/s kredsløb.
Det er dog ubilligt sammenlignet med ADSL.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-10-07 21:24

On 30 Okt., 09:08, Hans Tosti Pedersen <hanspeder...@gmail.com> wrote:
> [...]
> der ikke findes en ADSL-udbyder, som kan levere på adressen.
>
> Findes der en ISDN-løsning med flatrate adgang til nettet?

Nej

Men har du tjekket om der er Hi3g dækning, så har de jo fx 1,5Mbit
trådløs bredbånd for 299,- måneden og det er jo stortset
landsdækkende. i hvertfald burde det vel kunne lade sig gøre med deres
router-hardware som så placeret så der er dækning. http://privat.3.dk/mobiltbredband/

Fra : Søren Møller Hansen

Dato : 03-11-07 21:02

> [...]
>der ikke findes en ADSL-udbyder, som kan levere på adressen.
>
>Findes der en ISDN-løsning med flatrate adgang til nettet?

Jeg har været i samme situation som din medarbejdere.

Anvendte Nordisk Mobiltelefons dataløsning, men fint resultat.
se www.nordiskmobiltelefon.dk

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 04-11-07 13:45

Hejsa

>Jeg har en medarbejder, der bor så langt udenfor lands lov og ret, at
>der ikke findes en ADSL-udbyder, som kan levere på adressen.

Har du checket om 3's mobile bredbåd har dækning på adressen ?

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-11-07 14:17

On 3 Nov., 21:02, Søren Møller Hansen <tust...@X7P7Fpost2.tele.dk>
(slet X7P7F) wrote:

> Jeg har været i samme situation som din medarbejdere.
>
> Anvendte Nordisk Mobiltelefons dataløsning, men fint resultat.
> sewww.nordiskmobiltelefon.dk

Hvem gider betale 399 for 2GB traffik og betale 1100 for et modem som
giver mulighed for dårlig dækning? Gad vide hvilken teknologi de
benytter?

Fra : Martin Schultz

Dato : 04-11-07 14:33

Bjarke Hansen <bjarke_h@hotmail.com> skrev 2007-11-04:

> Hvem gider betale 399 for 2GB traffik og betale 1100 for et modem som
> giver mulighed for dårlig dækning?

Ja, såvidt jeg kan se har 3 både bedre priser og dækning.
>Gad vide hvilken teknologi de
> benytter?
CDMA EVDO

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-11-07 15:50

On 4 Nov., 14:33, Martin Schultz <news2...@adsltips.invalid> wrote:

> Ja, såvidt jeg kan se har 3 både bedre priser og dækning.>Gad vide hvilken teknologi de
>
> CDMA EVDO

Ja jeg fandt dette link http://ing.dk/artikel/80338?highlight=nordisk+mobil
hvor der ståd:

"Nordisk Mobiltelefon benytter en amerikanske CDMA-2000-udgave af 3G-
teknologien, som kører på lave frekvenser omkring 450 MHz, der
tidligere blev brugt til den analoge NMT-mobiltelefoni."

Så man kan godt formode det er en klar fordel til sejler-folket... Men
på land går dækningen vel en tur hvis der er en forhindring..

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 04-11-07 17:45

On Sun, 04 Nov 2007 06:49:54 -0800, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
>
> Så man kan godt formode det er en klar fordel til sejler-folket... Men
> på land går dækningen vel en tur hvis der er en forhindring..

450 Mhz. er bedre til dækning end de højere frekvenser der bruges til GSM
og 3G - det er nærmere kapaciteten der går en tur fordi man ender med at
være for mange der skal dele og der er begrænset plads i båndet.

--
JÅH

Fra : Hauge

Dato : 04-11-07 16:57

Hans Tosti Pedersen wrote:
> Findes der en ISDN-løsning med flatrate adgang til nettet?

Kan fx. TDC Samtale eller lign produkt ved en anden udbyder ikke bruges til
det? Er det ikke noget med at ringe op og snakke lang tid, og smide røret på
og ringe op igen, til en fast pris?

Det var da ca. det man gjorde ved CC i gamle dage, da de havde
internetadgang for en fast pris via ISDN, men det var *ikke* flatrate, men
man kunne være logget på i 13 timer af gangen, og så bare hoppe af og på
igen, så kørte det fint.

Mvh Hauge

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-11-07 17:10

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev :

>Kan fx. TDC Samtale eller lign produkt ved en anden udbyder ikke bruges til
>det? Er det ikke noget med at ringe op og snakke lang tid, og smide røret på
>og ringe op igen, til en fast pris?

Nej.

http://privat.tdc.dk/telefoni/samtale/

Rabatten gælder ikke opkald til udland, mobil- og 1-, 80- og
90-numre samt til internetopkald.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Hauge

Dato : 04-11-07 17:30

Hej
Kerim Ellentoft wrote:
> Rabatten gælder ikke opkald til udland, mobil- og 1-, 80- og
> 90-numre samt til internetopkald.

Hvad er et internetopkald?

Jeg brugte da selv, dengang jeg selv brugte analog og ISDN (før CC) TDC's
opkaldsnummer på 87311111, det er et ganske alm. telefonnummer som alle
andre. Og nummeret virker åbenbart stadig. Så hvordan "samtale" eller andre
typer kan se at det er internet, det kan jeg ikke helt se.

Mvh Hauge

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-11-07 17:39

Hauge wrote:

> [...]
> telefonnummer som alle andre. Og nummeret virker åbenbart stadig.
> Så hvordan "samtale" eller andre typer kan se at det er internet,

TDC har garanteret en liste med kendte dial-up numre...

Fra : Benny Amorsen

Dato : 04-11-07 21:28

> [...]
H> telefonnummer som alle andre. Og nummeret virker åbenbart stadig.
H> SÃ¥ hvordan "samtale" eller andre typer kan se at det er internet,

Det er let at se om et kald er et datakald på ISDN. Det bliver
forhandlet mens kaldet bliver startet. Rent teknisk kan det
naturligvis omgås, men jeg kender ingen ISDN-"modems", der kan gøre
det out of the box.

Indrømmet, min viden om data-over-ISDN er temmeligt forældet nu.

/Benny

Fra : Henning Wangerin

Dato : 04-11-07 22:20

On Sun, 04 Nov 2007 21:27:33 +0100, Benny Amorsen wrote:

> Det er let at se om et kald er et datakald på ISDN. Det bliver forhandlet
> mens kaldet bliver startet.

Centralen kan se om det er et data-opkald, men den kan ikke se om det er
et opkald til internettet eller dial-in til dit firmas intranet.

- udover selvfølgelig om telefon-nummeret er et kendt dial-in nummer hos
en internet-udbyder

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 10-11-07 23:11

Det tætteste på Flatrate jeg kender til er CC fastpris 480 der giver 8 timer
dagligt for 495 kr./mnd - bemærk dog tiden halveres hvis begge kanaler
benyttes samtidig.

http://www.cybercity.dk/kundecenter/modemforbindelser/priser_og_abonnement/priser_og_takster/index.aspx

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-11-07 13:02

On 10 Nov., 23:11, "Michael Kjærsgård" <m...@vindenand.dk> wrote:
> Det tætteste på Flatrate jeg kender til er CC fastpris 480 der giver 8 timer
> dagligt for 495 kr./mnd - bemærk dog tiden halveres hvis begge kanaler
> benyttes samtidig.

Ja og derudover dobbelt opkaldsgebyr på 1,20Kr for hver gang man
kalder op med 2 kanaler.. Det er noget af en dyr opkaldsgebyr, udover
det prisen på abonnementen. Men ja det er da forholdsvis billigt hvis
det er det man skal bruge. Jeg vil dog altså tro de trådløse
muligheder der er idag har bedre fordele.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 11-11-07 19:13

>Ja og derudover dobbelt opkaldsgebyr på 1,20Kr for hver gang man
>kalder op med 2 kanaler.. Det er noget af en dyr opkaldsgebyr, udover
>det prisen på abonnementen.

"Der faktureres en opkaldsafgift på 60 øre, uanset hvor mange opkald du
foretager"

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 11-11-07 21:27

Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> wrote:

> "Der faktureres en opkaldsafgift på 60 øre, uanset hvor mange opkald du
> foretager"

Fra spørgsmål og svar: