E-Mail
webnoob 5265
Thunderbird og Gmail
Fra : Petse

Dato : 28-10-07 15:12

Engang kunne jeg nemt oprette gmail på thunderbird, da man under konto
kunne vælge gmail.
Men nu har jeg lavet en geninstallation og får ikke denne mulighed.
Hvordan kan det være.

Læs eventuelt:
http://www.mozilla-europe.org/da/products/thunderbird/features/
og find afsnittet:
Nem adgang til populære webmails

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-10-07 15:31

Den 28-10-07 15.11 skrev Petse følgende:
> Engang kunne jeg nemt oprette gmail på thunderbird, da man under konto
> kunne vælge gmail.
> Men nu har jeg lavet en geninstallation og får ikke denne mulighed.
> Hvordan kan det være.

Så vidt jeg ved, skal du bare oprette den som en almindelig konto, og så
angive de rette serveradresser. Tjek evt. denne side:
http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kontoindstillinger_for_diverse_udbydere

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Petse

Dato : 28-10-07 15:47

Den Sun, 28 Oct 2007 15:30:46 +0100 skrev Kim Ludvigsen:

> Så vidt jeg ved, skal du bare oprette den som en almindelig konto, og så
> angive de rette serveradresser. Tjek evt. denne side:
> http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/
Kontoindstillinger_for_diverse_udbydere

Prøv så lige at kigge her:
http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Ops%C3%A6tning_af_mailkonti

Der kan man i kontoguiden vælge Gmail.
Men problemet er, at gmail ikke findes på min kontoguide.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-10-07 17:13

Den 28-10-07 15.46 skrev Petse følgende:

> Prøv så lige at kigge her:
> http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Ops%C3%A6tning_af_mailkonti
>
> Der kan man i kontoguiden vælge Gmail.
> Men problemet er, at gmail ikke findes på min kontoguide.

Jeg tror de pågældende skærmbilleder er fra Thunderbird 1.5. Jeg har
heller ikke Gmail-muligheden i min Thunderbird. Prøv at oprette kontoen
som en almindelig konto.

Fra : Carl Drud

Dato : 28-10-07 17:27

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> Jeg tror de pågældende skærmbilleder er fra Thunderbird 1.5. Jeg har
> heller ikke Gmail-muligheden i min Thunderbird. Prøv at oprette
> kontoen som en almindelig konto.

Det virker i hvert fald på andre postprogrammer. Og på Gmails [¹]
hjælpeside er det også beskrevet som måden at gøre det på.

[¹] https://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=38343&topic=12567

--
Carl

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 28-10-07 19:38

I demand that Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> may or may not have
written in news:874pgb4347.fsf@cdnews.my-fqdn.de:
> Det virker i hvert fald på andre postprogrammer. Og på Gmails [¹]
> hjælpeside er det også beskrevet som måden at gøre det på.
> [...]

Jeg er ikke helt stiv i Thunderbird, men hvis den kan IMAP, så kan det være
at det her har interesse for jer - når det løbende bliver aktiveret:
https://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=75725

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-10-07 19:50

Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump) skrev:

>Jeg er ikke helt stiv i Thunderbird, men hvis den kan IMAP

Det kan den.
http://lifehacker.com/software/geek-to-live/turn-thunderbird-into-the-ultimate-gmail-imap-client-314574.php

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Petse

Dato : 28-10-07 17:27

Den Sun, 28 Oct 2007 17:13:27 +0100 skrev Kim Ludvigsen:

> Jeg tror de pågældende skærmbilleder er fra Thunderbird 1.5. Jeg har
> heller ikke Gmail-muligheden i min Thunderbird. Prøv at oprette kontoen
> som en almindelig konto.

NÃ¥ okay. SÃ¥ er det Thunderbird 1.5 jeg havde, inden jeg geninstallerede
ubuntu. Nu har jeg 2.0.0.6

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-10-07 18:17

Petse wrote:

> NÃ¥ okay. SÃ¥ er det Thunderbird 1.5 jeg havde, inden jeg geninstallerede
> ubuntu. Nu har jeg 2.0.0.6

Du er skiftet fra Ubuntu 7.04 til 7.10 ?

Jesper Poulsen

Fra : Petse

Dato : 28-10-07 18:42

Den Sun, 28 Oct 2007 18:17:01 +0100 skrev Jesper Poulsen:

> Du er skiftet fra Ubuntu 7.04 til 7.10 ?

Ja, det har jeg.

Fra : Carl Drud

Dato : 28-10-07 18:55

Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> writes:

> Ja, det har jeg.

Der er vist lige kommet en sikkerheds-opdatering, så det skulle nu være
ver. 2.0.0.8.

http://secunia.com/advisories/27383/

--
Carl