Thunderbird - Linux/Windows
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-10-07 18:41

Greetings!

Jeg anvender de samme indstillinger i både Windows og Linux (det
Windows-indstillingerne på NTFS Linux anvender).

Hvordan får jeg min signatur-fil til at virke i både Windows og Linux?

Jesper Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-10-07 21:13

Den 26-10-07 19.41 skrev Jesper Poulsen følgende:

> Jeg anvender de samme indstillinger i både Windows og Linux (det
> Windows-indstillingerne på NTFS Linux anvender).
>
> Hvordan får jeg min signatur-fil til at virke i både Windows og Linux?

Jeg går ud fra, at du har prøvet at placere den på et drev som begge
styresystemer har læseadgang til- hvad sker der, når du vælger filen som
signaturfil i de to Thunderbird'er? Kan du vælge filen? Kommer der
fejlmeddelelser, når du opretter et nyt indlæg?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-10-07 22:51

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg går ud fra, at du har prøvet at placere den på et drev som begge
> styresystemer har læseadgang til- hvad sker der, når du vælger filen som

Problemet er at Windows bruger drevbogstaver og Linux gør ikke. Hvis jeg
placerer filen med en absolut sti i Windows, så kommer den ikke med i
Linux og vice-versa. Hvad er den relative sti til
Windows-indstillingerne af Thunderbird (som også er relativ i Linux)?

Jeg bruger relative indstillinger i profiles.ini i Windows og absolutte
i profiles.ini i Linux.

Jesper Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-07 08:17

Den 26-10-07 23.51 skrev Jesper Poulsen følgende:

> Problemet er at Windows bruger drevbogstaver og Linux gør ikke. Hvis jeg
> placerer filen med en absolut sti i Windows, så kommer den ikke med i
> Linux og vice-versa.

Bruger du en fælles profil? For ellers forstår jeg ikke problemet.

Har du prøvet at placere signaturfilen forskellige steder, der kunne
tænkes at blive brugt som default-placering? Jeg tænker fx på
programmappen eller profilmappen.

Måske en af signatur-udvidelserne på addons gør det muligt at placere
signaturen i udvidelsens egen mappe.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-10-07 08:42

Kim Ludvigsen wrote:

> Bruger du en fælles profil? For ellers forstår jeg ikke problemet.

Jeg bruger de samme indstillinger - de selv samme filer. Det eneste der
er til forskel er placeringen og indholdet af 'profiles.ini'...

> Har du prøvet at placere signaturfilen forskellige steder, der kunne

Den kan kun ligge ét sted, hvis de begge skal kunne se den. Placeringen
angives jo i TB's indstillinger og dem er der kun ét sæt af.

> Måske en af signatur-udvidelserne på addons gør det muligt at placere
> signaturen i udvidelsens egen mappe.

Hmmm... Det var da værd at overveje... Har du en anbefaling, for jeg er
ærligt talt lidt træt af at skulle skrive signaturen i hånden under
Linux...

Jesper Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-07 10:32

Den 27-10-07 09.41 skrev Jesper Poulsen følgende:

> Den kan kun ligge ét sted, hvis de begge skal kunne se den. Placeringen
> angives jo i TB's indstillinger og dem er der kun ét sæt af.

Jeg tænkte på et sted, hvor du kan nøjes med at angive "signatur.txt", i
stedet for "c:\...\signatur.txt" eller ".home/.../signatur.txt".

> Hmmm... Det var da værd at overveje... Har du en anbefaling, for jeg er
> ærligt talt lidt træt af at skulle skrive signaturen i hånden under
> Linux...

Jeg bruger selv TagZilla, men der er flere andre på addons. Men du er
måske bedre stillet med Quicktext, der også kan bruges til signaturer:
https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/640
Så vidt jeg husker, kan udvidelsen dog ikke indsætte signaturen
automatisk, så det kræver vist et par museklik eller en tastaturgenvej.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-10-07 00:40

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg tænkte på et sted, hvor du kan nøjes med at angive "signatur.txt", i
> stedet for "c:\...\signatur.txt" eller ".home/.../signatur.txt".

Det er også det jeg er ude efter

> [...]
> Så vidt jeg husker, kan udvidelsen dog ikke indsætte signaturen
> automatisk, så det kræver vist et par museklik eller en tastaturgenvej.

Jeg må kigge på dem. Takker

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-10-07 00:54

Jesper Poulsen wrote:

> Jeg må kigge på dem. Takker

Det blev "Signature" modificeret til at virke under TB 2.0.0.*

Jesper Poulsen