Newsreader med 'rating'
Fra : Thomas Arildsen

Dato : 26-10-07 10:34

Jeg har hørt, at nogle usenet-læsere understøtter brugeres 'rating' af
de enkelte indlæg. Jeg synes, det lyder interessant og håber, at man kan
benytte det til at filtrere diverse spam og psykopater fra. Indtil
videre har jeg ikke lige fundet nogle programmer med denne
funktionalitet. Kender I nogle?

Mvh. Thomas Arildsen
--
All email to sender address is lost.
My real adress is at es dot aau dot dk for user tha.

Fra : Per Hansen

Dato : 26-10-07 15:50

Thomas Arildsen <tha.es-aau-dk@spamgourmet.com> mentioned this

> [...]
> benytte det til at filtrere diverse spam og psykopater fra. Indtil
> videre har jeg ikke lige fundet nogle programmer med denne

Det er sikkert fordi at dem der snakker om rating bruge der helt forkerte
udrtyk, for det hedder faktisk: Score
Score muglighed har de fleste nyere newsreadere idag, en som Xnews der er
gratis kan det.
http://xnews.newsguy.com/

--
Per Hansen

Fra : -= JF =-

Dato : 26-10-07 20:04

Per Hansen skrev:

> Score muglighed har de fleste nyere newsreadere idag, en som Xnews der er
> gratis kan det.

Jo, men er Xnews ikke håbløs til andet end binære grupper?

--
Mvh. John

Fra : Lars Klintholm

Dato : 26-10-07 20:28

Den 26 okt 2007 skrev -= JF =- i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jo, men er Xnews ikke håbløs til andet end binære grupper?

Nej! Den har været min foretrukne i flere år, og jeg kører kun
tekstgrupper. Det eneste håbløse ved den, er evnen til at vise de
europæiske specialtegn

Lars Klintholm

Fra : -= JF =-

Dato : 26-10-07 21:50

Lars Klintholm skrev:

> Nej! Den har været min foretrukne i flere år, og jeg kører kun
> tekstgrupper. Det eneste håbløse ved den, er evnen til at vise de
> europæiske specialtegn

Jeg har nok været for utålmodig så.
Jeg prøvede den for noget tid siden, men blev aldrig rigtigt dus med den.

--
Mvh. John

Fra : Per Hansen

Dato : 27-10-07 19:33

-= JF =- <null@null.null> mentioned this

> Jeg har nok været for utålmodig så.
> Jeg prøvede den for noget tid siden, men blev aldrig rigtigt dus med den.

Har selv brugt Xnews i mange år, det fungerer helt fint hos mig.
Man skal bare ikke anvende den til de binære grupper der er alt for tunge,
men det klarer så Binsearch, NZB filer og GrabIt istedet

--
Per Hansen

Fra : Peter T.

Dato : 27-10-07 08:39

Lars Klintholm udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nej! Den har været min foretrukne i flere år, og jeg kører kun
> tekstgrupper. Det eneste håbløse ved den, er evnen til at vise de
> europæiske specialtegn

Jeg har også brugt Xnews i en årrække og troede jeg havde fundet de vises
sten med mimeproxy (find en af mine tidligere tråde ang. dette her i
gruppen). I stedet for at der står ISO-8859 i emnelinien osv., står der nu
windows-1252 + en sjat andre finurligheder pga. inifilen til mimeproxy.
Det er dælme svært at slippe Xnews, men gravity kan også mange ting.

--
"Jeg synes at havvindmøller skal stå på havet."

Sagt af Pia Kjærsgaard i en af de første partilederdebatter.

Fra : Carl Drud

Dato : 27-10-07 09:17

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> writes:

> [...]
> windows-1252 + en sjat andre finurligheder pga. inifilen til mimeproxy.

[default]
charsets = us-ascii, iso-8859-1, iso-8859-15
header_charset = iso-8859-1
client_charset = windows-1252
client_decoding_charset = windows-1252
etc.

--
Carl

Fra : Peter T.

Dato : 27-10-07 10:26

Carl Drud udviste en rettidig omhu og skrev:

> [default]
> charsets = us-ascii, iso-8859-1, iso-8859-15
> [...]

Nemlig. Og det virker stadig ikke efter hensigten.

Fra : Carl Drud

Dato : 27-10-07 16:57

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> writes:

> Nemlig. Og det virker stadig ikke efter hensigten.

Hmm. Prøv evt at fjerne tegnsæt angivelse i Xnews under
Setup-->Compose-->Custom Headers.

Og den her i Mime-Proxy ini:

[Default]
charsets = us-ascii, iso-8859-1, iso-8859-15, utf-8
client_charset = windows-1252
encoding = 1
decoding = 1
encoded_word = 1
user_agent = 1
xover_decoding = 1
encode_to_qp = 0
encode_to_b64 = 0
enable_incoming_yEncode = 1
enable_outgoing_yEncode = 1
unknown_character = ¿
ip = 127.0.0.1
date = 0

--
Carl

Fra : Peter T.

Dato : 29-10-07 13:01

Carl Drud udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hmm. Prøv evt at fjerne tegnsæt angivelse i Xnews under
> Setup-->Compose-->Custom Headers.

Den har været væk siden jeg installerede mimeproxy.

> Og den her i Mime-Proxy ini:

Min ini-fil er fuldstændig identisk med det, du pastede. Så Xnews er bare
problematisk.

Jeg har forståelse for at Luu Tran ikke vil udvikle Xnews, så andre også
kan bruge den (han lavede den jo til sig selv). Men jeg forstår dog ikke,
at så god en newsreader ikke er taget op af andre. For sourcekoden ligger
jo derude. Og jeg har praktisk talt glemt alt om kodning siden de gamle
maskinekodedage på C64. :)

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 07-11-07 14:38

Den Fri, 26 Oct 2007 14:49:32 +0000 skrev Per Hansen:

> [...]
> forkerte udrtyk, for det hedder faktisk: Score Score muglighed har de
> fleste nyere newsreadere idag, en som Xnews der er gratis kan det.

Hmm, xnews er kun til Windows, så vidt jeg kan se. Jeg bruger ofte Linux.
Der har jeg nu til gengæld fundet Pan, som jeg er ved at prøve nu. Den
virker ret lovende.

Mvh. Thomas Arildsen