hjælp min router æder min internethastighe~
Fra : søren brix

Dato : 02-11-07 15:40

Hej Ng

jeg har et problem min trådløse router æder min internethastighed....
jeg har en 4mbit forbindelse via tdc og når jeg kører trådløs kører jeg kun
med ca 300kbps download og ca 200 opload...
men med netværkskabel er hastigheden ca 3400 kbps download og 230kbps
opload.. så det er jo noget af en forskel !!!

hvad er der galt er det bare ikke muligt at køre højere hastighed når det er
trådløs ??

routeren er en linksys wireless 2,4Ghz accsess router Model befw11s4

og modtage enheden på pc´en er en USB 802.11 wireless adapter fra actiontec

er det de 2 enheder der skal fornyes eller hvad ???

mvh

Søren Brix Nielsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-11-07 17:40

søren brix wrote:

> er det de 2 enheder der skal fornyes eller hvad ???

Prøv at stille dit spørgsmål i dk.edb.netværk

http://usenet.dk/grupper.pl hvis du skulle være i tvivl...

Jesper Poulsen

Fra : Johan N

Dato : 03-11-07 19:24

On 2 Nov., 15:40, søren brix <jennyogso...@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> og modtage enheden på pc´en er en USB 802.11 wireless adapter fra actiontec
>
> er det de 2 enheder der skal fornyes eller hvad ???

Kære Søren

Det er tid til at opgradere din router. Jeg har hjulpet en af mine
venner til hudløshed med en router magen til.
Den er håbløs og vil aldrig gøre dig i stand til at udnytte din linie
fuldt ud. Og så har du ikke den fornødne sikkerhed med WIFI når du
bruger den da den ikke har de sidste nye typer kryptering WPA / WPA2 /
WPA2-PSK

Citater fra deres side

Capable of up to 128-Bit WEP Encryption

Mor dig selv her.
http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1115416826220&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

Det kan kun gå for langsomt med at få styr på sikkerheden

MvH

JN