Køb af laserprinter
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-11-07 22:30

Jeg står og skal invistere i en sort/hvid-laserprinter, hvor pris og
kvalitet hænger sammen.

Krav:
- Mindst 600x600 dpi
- USB-support
- Billig i drift (hellere lidt dyrere i indkøb, men mulighed for
billig toner)

Ønsker (rart at have, men kommer an på prisen):
- 1200x1200 dpi
- Automatisk duplex
- Trådløst netværk

Printeren kommer til at stå et stykke fra router osv. Jeg vil ikke
trække kabler, så derfor er tanken enten, at den skal have trådløst
netværk, eller intet netværk (med mindre det selvfølgelig kun koster
et par hundrede kroner ekstra). Vi overlever nu nok at tage vores
bærbare PCere hen til printeren og koble dem til printeren via USB,
når der skal printes.

Jeg havde et kig på HP 1320nw, men så udgik den...

Hvad har I af forslag?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-11-07 23:25

Hej!

Lasse Hedegaard wrote:
> Jeg havde et kig på HP 1320nw, men så udgik den...

HP er efter min mening for længst blevet indhentet af andre producenter.

> Hvad har I af forslag?

En Brother laserprinter. F.eks. en HL-5270 m. ethernet og duplex. Printer
fortrinligt, og den har aldrig lavet paperjam endnu efter adskillige tusinde
sider. De lidt dyrere modeller har billigere tonere, men en HL-2030 printer også
rigtig flot (dog ikke duplex).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-11-07 23:00

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev:

>HP er efter min mening for længst blevet indhentet af andre producenter.

Det kan jeg sagtens forestille mig - den havde bare alt hvad jeg lige
havde behov for.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Fra : salg@ink-pro.dk

Dato : 17-11-07 06:55

OBS! Meget billige priser på toner til hp 1320éren her:
http://www.ink-pro.dk/Default.asp?Action=Details&Item=615

Fra : Johan N

Dato : 02-11-07 11:10

On 1 Nov., 22:30, Lasse Hedegaard <la...@nospam.dk> wrote:
> [...]
> når der skal printes.
>
> Jeg havde et kig på HP 1320nw, men så udgik den...

Tag et kig på denne her:

Kyocera 1030 D
http://www.kyoceramita.dk/index/produkter/product/fs1030d.html

Pris:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=197426

Toner:
Hvis du køber denne printer skal jeg da gerne hjælpe dig når jeg selv
bestiller toner i Tyskland.

Jeg har selv den tidligere model og de ligner hinanden på en studs.

Jeg er over ordentlig tilfreds med den.

Læs deres garanti vedr. tromle etc. / Min kører stabilt på 3½ år :)
3 år eller 100.000 print. Jeg printer en del men ikke så meget :)

Hvis du er Linux bruger bliver du specielt glad for den :)

Held og lykke på vejen

MvH

JN

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-11-07 12:15

Lasse Hedegaard wrote:

> [...]
> netværk, eller intet netværk (med mindre det selvfølgelig kun koster
> et par hundrede kroner ekstra). Vi overlever nu nok at tage vores

Netværk er alle dage bedre end USB.

> Hvad har I af forslag?

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233256

8000 siders toner:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216292

Jesper Poulsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-11-07 22:55

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> skrev:

>Netværk er alle dage bedre end USB.

Nu kommer printeren ikke til at få meget travlt. USB virker fint, men
det vil rigtignok være lækkert med netværk - men så skal det være
trådløst - da jeg som sagt ikke vil til at trække kabler.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Fra : Johan N

Dato : 03-11-07 18:15

On 2 Nov., 12:15, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Netværk er alle dage bedre end USB.

> [...]

Er Samsung ikke forholdsvis ny på printerfronten ??
Ikke at det skulle gøre dem dårlige af den grund.

Uanset hvilken du vælger, kommer du til at betale for et netkort til
printeren.

Men, hvis der er kr. 500 til forskel i den prisklasse er der med
sikkerhed en forskel.

Det skal tilføjes at Samsung i Tyskland "kyler" ca. 50-70 € i nakken
af dem der køber visse produkter, så mit gæt er at de prøver at komme
ind på markedet.

Kyocera har simpelthen været længere på banen.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-11-07 22:12

Johan N wrote:

> Er Samsung ikke forholdsvis ny på printerfronten ??

Jo.

> Ikke at det skulle gøre dem dårlige af den grund.

Deres produkter ser ret tiltalende ud. Jeg ville købe Samsung hvis jeg
skulle købe laserprinter i dag (jeg har en Xerox Phaser).

> Det skal tilføjes at Samsung i Tyskland "kyler" ca. 50-70 € i nakken
> af dem der køber visse produkter, så mit gæt er at de prøver at komme
> ind på markedet.

Der er også "svinebillige" modeller hos Fona. De vil meget gerne ind og
have nogle markedsandele på laserprintere.

> Kyocera har simpelthen været længere på banen.

Det har HP også, men HP er faldet meget af på den på det sidste.

Jesper Poulsen