Fix for slidt HP 4M printer
Fra : baatbyggaregatan236@~

Dato : 30-10-07 12:17

Hej Gruppe

Jeg har en gammel HP 4M printer som er en fin printer. Desværre sætter
papiret sig ofte fast efter det er printet og er på vej op i
printerbakken.

Jeg har på fornemmelsen at papiret ikke ledes rigtigt ind i den sidste
rulle lige før det kommer ud på printerbakken. Når det så sidder fast
og rullen der har fat i papiret i den anden ende nede under patronen
mærker at papiret krøller - ja så stopper printeren.

Egentlig ville jeg gerne smide printeren ud og købe en ny men jeg har
en næsten ny printerpatron som med mit behov i princippet aldrig
behøver at blive udskiftet.

Ved I om:
1. man kan reparere printeren med ny mekanik (dvs. ruller osv.)
2. hvor man kan købe en brugt billig velfungerende 4M eller lignende
som tager samme printerpatron
3. hvor man kan købe en ny som tager samme printerpatron

PFT
VH Esben

Fra : Holst

Dato : 30-10-07 12:30

baatbyggaregatan236@gmail.com wrote:

> [...]
> som tager samme printerpatron
> 3. hvor man kan købe en ny som tager samme printerpatron

Jeg tvivler på, det kan betale sig at begynde at reparere på den. Jeg
kender ikke 4M, men er det ikke en forholdsvis gammel printer? I dag
koster nye laserprintere næsten intet.

Jeg har selv en 6MP, som nu har udskrevet over 90.000 sider. De første
75.000 sider forløb vel nærmest uden et eneste papirstop, hvorimod der i
den seneste tid har været en del af dem. Min erfaring er for det første,
at man skal købe noget ordentligt papir. Det billigste papir bliver
simpelthen ikke ført så nemt gennem printeren, og endvidere støver det
også en masse. Her viste det sig, at jeg efter at have printet mig
igennem en kasse af det billige papir, fik langt bedre resultateter, da
jeg bagefter igen købte en kasse af det dyrere papir.

Bedste løsning her og nu ud fra et økonomisk synpunkt vil, efter min
mening, være selv at forsøge at skille printeren ad og rengøre ruller og
lignende. Det kan næppe betale sig at sende den til reparation eller
blot selv bestille reservedele og reparare. Og medmindre du kan få en
tilsvarende printer næsten gratis, kan det sikkert heller ikke betale
sig at købe en brugt.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-10-07 14:23

Hej!

baatbyggaregatan236@gmail.com wrote:

> Jeg har en gammel HP 4M printer som er en fin printer. Desværre sætter
> papiret sig ofte fast efter det er printet og er på vej op i
> printerbakken.

Har du kigget efter tricks/reservedele på fixyourownprinter.com? I så
fald kunne det evt. være en mulighed.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 31-10-07 21:21

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> writes:

> Hej!

> Har du kigget efter tricks/reservedele på fixyourownprinter.com? I så
> fald kunne det evt. være en mulighed.

Det lyder til at være samme "exit jam" eller "accordian fold" jeg
fiksede på min 4M'er tilbage i '99 via et repair kit fra
www.fixyourownprinter.com - pris $40 ifølge deres webside

Kai

Fra : FIEL

Dato : 30-10-07 15:13

<baatbyggaregatan236@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Prøv at rense alle rullerne med isopropylalkohol - et gammet trik der ofte
virker.
mvh/leif b.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-10-07 17:46

On Tue, 30 Oct 2007 04:17:06 -0700, baatbyggaregatan236@gmail.com
wrote:

>Jeg har en gammel HP 4M printer som er en fin printer. Desværre sætter
>papiret sig ofte fast efter det er printet og er på vej op i
>printerbakken.

...cut

Din HP-4M må have 12 - 14 år på bagen. Jeg gætter på du fortsat kan
finde reservedele til den, på HP's site. Men det kan nok bedre betale
sig at gå i byen efter en ny printer.

<mlr>

Fra : baatbyggaregatan236@~

Dato : 03-11-07 11:42

Hej Alle

Tak for relevante og gode svar. Jeg vil prøve at rense printeren som I
anbefaler. Iøvrigt anvender jeg billigt kopimaskinepapir - jeg vil
prøve at ændre til noget bedre papir. Jeg har ikke det store
udskriftsbehov så jeg vil ikke springe direkte ud efter en ny printer.

På den anden side gider jeg ikke bruge mere tid. Hvis rensningen ikke
virker ryger den lige ud gennem vinduet (hvilket bliver ret messy
eftersom det er på 2. sal). I så fald skal jeg nok uploade videoen på
you tube.

God weekend
Esben