2 pc dele HD ?
Fra : Rikke ;-\)

Dato : 29-10-07 19:51

Jeg har et problem

2 pcér på samme bord skal deles om en extern hardisk.
Havde regnet med at køre usb kablet op i en hup og så via 2 usb kabler ind i
hver pc.
Men det passer ikke sammen med de usb kabler og alm hub.
Indgangen i huppen skal være et flad hun usb stik
Og udgangen også 2 flade hun eller de firkantede hun usb stik.
Fåes sådan noget ?
Begge pc skal kunne trække fra HDén samtidig.
Alternativet er et delt drev. Men pga fortroligte data må kun de 2 pc på
hele firmaets netværk kunne have adgang til dette drev.
Kan drevet beskyttes med en adgangskode (XP PRO) ? og hvor og hvordan gør
jeg det ?
Det bedste ville være jeg kunne kabelforbinde dem som skrevet foroven.

Kan noget hjælpe mig med forslag ?

Knus Rikke

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-10-07 20:15

"Rikke ;-\)" <news@profiber.dk> wrote in

> 2 pcér på samme bord skal deles om en extern hardisk.
> Havde regnet med at køre usb kablet op i en hup og så via 2 usb kabler
> ind i hver pc.

Dutter ikke. Stikkene i en USB hub er ikke forbundet så de kan "se"
hinanden. Du skal have fat i noget netværksfunktionalitet.

> [...]
> på hele firmaets netværk kunne have adgang til dette drev.
> Kan drevet beskyttes med en adgangskode (XP PRO) ? og hvor og hvordan

Der er et etableret netværk i forvejen, som de 2 PC'ere er koblet på? Så
smid en lille Network Attaced Storage (NAS) på netværket, og nøjes med at
give de 2 computere adgang.

Du kan læse lidt om et passende produkt og hvordan det sættes op her:
http://essport.dk/filer/LinksysNSLU2.pdf

Sådan en NSLU2 kan fås for 600,- kr.

--
essport.dk

Fra : Esben

Dato : 29-10-07 20:26

"Rikke " <news@profiber.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg det ?
> Det bedste ville være jeg kunne kabelforbinde dem som skrevet foroven.

Hvorfor ikke lave et share på serveren, som kun de to brugere har adgang
til?

--
Esben

Fra : Rikke ;-\)

Dato : 29-10-07 22:17

ok men hvordan share jeg det sådan at kun de to har adgang ?