Hittekilling igen!
Fra : Ragna

Dato : 27-10-07 16:39

Sidste år omkring denne tid fandt vi vores lille Piv, som kun var en
halv-hittekat,der kom fra en gård i nærheden.
I dag lød der igen killingeskrig ved vores buske ud mod vejen. Denne gang
kravlede en lille killing rundt oppe i 1½ meters højde i en berberrisbusk,
og h*n var meget interesseret i at blive reddet.
Ingen i nærmeste omegn har killinger, så måske er den lille blevet sat af -
eller som min mand siger -måske endda smidt op i buskene.
Der er ingen tvivl om at denne 1300 grams killing kender alt til
indendørslivet, da h*n har indtaget huset med halen højt uden at være spor
bange, hverken for de to fremmede mennesker, collien eller de to andre
katte.
Piv har været lidt bange for den nye (som er døbt Miv Mivsen), og nu er det
ham, der har et lille ekko rendende efter sig.
Sidste år var det Fufu, der var bange for den lille, påtrængende Piv, men
han forbavsede mig ved at dytte næse med den lille nye ved første møde inde
i sengen.
Alt i alt en sammenføring, der næsten er for god til at være sand.
Behøver jeg at sige, at jeg i begyndelsen selvfølgelig accepterede at ringe
til kattehjemmet, men at det ikke varede ret længe før den mulighed var
ikke-eksisterende!
Den lille fyr er utrolig kælen og spinder højt, så snart man nusser den, og
har allerede demonstreret sit kendskab til kattebakkens rette brug flere
gange.
Hukommelseskortet på 1GB har været stopfyldt med billeder og små videoer, og
jeg har allerede lavet et lille album, der viser hvor tryg lille Miv har
været helt fra starten.
Hvis I har lyst, kan I se den lille og dens nye venner her:
http://ragna.fotoz.dk/billeder/album/i15270
Videoer kommer senere!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : JB

Dato : 27-10-07 16:50

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har været helt fra starten.
> Hvis I har lyst, kan I se den lille og dens nye venner her:

Hej Ragna.

Tillykke med din nye kat, hvor er han kær. Han har nok hørt om dit gode
kattehjem.

Hilsen
Jytte

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 27-10-07 16:49

> [...]
> har været helt fra starten.
> Hvis I har lyst, kan I se den lille og dens nye venner her:

hej Ragna
tillykke med den nye hittemis, han er lige en kat efter min smag, så han var
også blevet taget vel imod her hos mig. Der må være noget særligt ved de
buske ud mod vejen

Dejligt at se, at han sådan bare falder ind i flokken - men pas på hvis
skorperne i hans ører er øremider, for så har hele flokken det inden længe.
Held og lykke med ham. Nu mangler I så bare én, før vi har lige mange
hittekatte

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-10-07 18:30

Hej Ragna.

Hvor er han dog en smuk lille størrelse, til lykke med ham.

Jeg kan godt forstå, at I faldt pladask for ham. Bjørn (den dejlige
vovse) ser ud til også at have taget vel imod ham. Han virker bare
så dejligt rolig og tålmodig.

Fufu og Piv er sikkert rigtigt glade for en lille ny legekammerat.
Han er helt uimodståelig sød. Glæder mig til videoerne.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-10-07 19:35

Åhh hvor er h*n kær Ragna, *gg* og det ser ud som om h*n hvisker
hemmeligheder i Bjørns øre ) den lille smuksak er eventyrlig heldig at
"lande" i netop jeres hæk

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Mariann Juhl

Dato : 28-10-07 14:01

> [...]
> været helt fra starten.
> Hvis I har lyst, kan I se den lille og dens nye venner her:

Hej Ragna

Mon storken holder frokostpause i den busk, når han flyver ud? I så fald
er han ihvertfald slem til at glemme 'pakkerne', når han flyver igen
Hvor var det heldigt, at I fandt det lille skind! Alt mulig held og
lykke med ham

Med venlig hilsen
Tomas og Mariann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna

Dato : 28-10-07 18:04

Anelise skrev:
>Der må være noget særligt ved de buske ud mod vejen

Jeg tror, du har ret! Lige da jeg hørte de høje killingeskrig, løb den
tanke igennem mig: "Åh, nej, ikke igen!"

>Dejligt at se, at han sådan bare falder ind i flokken - men pas på hvis
>skorperne i hans ører er øremider..

Heldigvis lader det bare til at have været lidt snavs, der har siddet fast i
hårene, men h*n kommer med til dyrlægen snarest for at blive tjekket,
samtidig med at Bjørn bliver vaccineret.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Ragna

Dato : 28-10-07 18:11

Jytte skrev:
>Tillykke med din nye kat, hvor er han kær. Han har nok hørt om dit gode
>kattehjem.

Ja, man undrer sig over, hvor den lille fyr kan være vokset op, og hvordan
den er kommet her, for der er over en kilometer op til landsbyen. Ingen i
nabolaget har killinger for tiden, så nogen må have sat den af.
Den har i hvert fald været meget i hænder, for den kravlede over til min
svigerinde i eftermiddags og spandt som en traktor, mens den legede med
hanken på hendes taske.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Ragna

Dato : 28-10-07 18:31

Mariann skrev:

> [...]
>er han ihvertfald slem til at glemme 'pakkerne', når han flyver igen
>Hvor var det heldigt, at I fandt det lille skind! Alt mulig held og

Faktisk har Willy luftet tanken om, at det er "farligt" at gå hunde-tur!
Alle vores tre katte er fundet i forbindelse med en luftetur.
Vi er allerede helt pjattede med den bette, der i modsætning til de andre to
katte gerne vil ligge på skødet og sove hos os begge, og som lå og puttede
tæt ind til sin trætte "mor", der faldt om på sofaen ud på aftenen i går.

--
Mange hilsener fra Ragna

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Ragna

Dato : 28-10-07 18:22

Marianne H. skrev:
>Åhh hvor er h*n kær Ragna, *gg* og det ser ud som om h*n hvisker
>hemmeligheder i Bjørns øre ) den lille smuksak er eventyrlig heldig at
>"lande" i netop jeres hæk

Det var i hvert fald ikke første gang, den lille blev præsenteret for en
hund!
I dag er h*n blevet snust godt igennem fra for til agter, og der er blevet
dyttet næse med alle de tre "storebrødre"
Det er utroligt at så lille et væsen har psykisk styrke til at stifte
bekendtskab med et nyt sted, to nye "forældre", en hund og to katte,
samtidig med at den leger, spiser og sover som om den aldrig havde været
andre steder.
De to katte har endda begge langet ud en enkelt gang, men det tager man da
bare helt roligt.
Sjovt nok er den store meget mere afslappet over for killingen end han var
over for Piv sidste år, for den lille Miv maser ikke så voldsomt på som Piv
gjorde i sin tid.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Ragna Skott

Dato : 28-10-07 18:45

Tove skrev:
> Bjørn (den dejlige
>vovse) ser ud til også at have taget vel imod ham. Han virker bare
>så dejligt rolig og tålmodig.

Ja Bjørn er den nemmeste og roligste hund, vi nogensinde har haft.
Han har et enestående godt og mildt sind.

>Glæder mig til videoerne.

Der mangler et stykke udvælgelses-arbejde, som jeg snart skal i gang
med- men der er nok at tage af!

Mange hilsener fra Ragna
-

Fra : Siri

Dato : 28-10-07 19:02

> Ragna Skott skrev:
>

> Mange hilsener fra Ragna
> -

Hvor er han dejlig!
Skulle man sige tillykke med fundet - sådan en lille spindetraktor på
skødet er ikke det værste man har!
Man undrer sig bare over, hvordan og hvorfor så tam og tryg en killing
er landet dér?? Mystisk!
Nogen har jo tydeligvis taget sig godt af ham - lyder det som.
Tusind tak for de dejlige fotos, de lyser bare af tryg og dejlig kat -
godt at høre, at Fufu trives med ham
Hygge, hygge - missehygge er bare lykke
Og et stort potedask fra store Jason
Med venlig hilsen
Siri & braksnude-banden
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna

Dato : 29-10-07 18:26

Hej Siri!

Tak for dine gode ønsker for lille Miv.
Vi har også spekuleret meget over hvordan den lille er kommet her, men det
finder vi nok aldrig ud af.
Det virker i hvert fald usandsynligt, at den er kommet tilløbende, da ingen
i vores nabolag (vi bor på landet) kender noget til den, og der er næsten 1½
km op til landsbyen - og hvorfor klatrer den rundt højt oppe i en busk med
skarpe torne? Man ville jo forvente, at den ville sidde og gemme sig og
krybe sammen i buskene, hvis den var løbet herhen for at søge ly..
Vi er utroligt glade for den lille fyr allerede, og som sagt har de andre
kæledyr taget imod den med åbne poter.
Fufu snuser venligt til Miv, og Piv tumler med ham - eller hende. Det finder
vi nok ud af på torsdag, hvor vi tager Miv med for at få den tjekket
samtidig med Bjørns vaccination.
Der er kommet et par billeder mere i albummet siden sidst.

Fra : Kate

Dato : 30-10-07 19:00

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> http://ragna.fotoz.dk/billeder/album/i15270

Er du så færdig, hvor den minder mig om min Ludvig, der blev væk som
stor killing for ca. 14 år siden.

Jeg er smaskforelsker, hold op, hvor er den bare smaskkysseklar dejlig

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Ragna

Dato : 30-10-07 20:11

Kate skrev:
>Er du så færdig, hvor den minder mig om min Ludvig, der blev væk som
>stor killing for ca. 14 år siden.

>Jeg er smaskforelsker, hold op, hvor er den bare smaskkysseklar dejlig
<

Hej Kate!

Du er ikke alene! Hele huset er faldet pladask for den lille charmetrold,
der leger vildt med Piv og indtil videre mindre vildt med Bjørn.
Kun Fufu nedlader sig ikke til sådan noget barnepjat som at lege med en
baby, men han hilser venligt og snuser interesseret, når de mødes.

--
Mange hilsener fra Ragna