Killing der piver når han er alene...
Fra : Klaus G.

Dato : 23-10-07 17:31

Hej.

Jeg og fruen har fået os en sød lille hankat på 12uger, men så snart vi
lader ham være alene et kort øjeblik, så piver han helt vildt. Bare man går
på WC så står han udenfor og piver. Gæt så lige hvordan han piver når vi går
i seng. Det kan vare 5-20min. Vi vil ikke have ham ind i soveværelset, for
når han sover, så er han _helt_ væk. Altså man kan virklig bare rykke rundt
med ham uden han vågner og ligger vi os på ham ved et uheld, så er jeg sq
bange for at han ikke opdager det, før det er for sent :)

Han er meget kælen og en rigtig "hyggefis". Han vil altid være i samme rum
som vi er. Vi har haft ham i 5dage nu og han piver stadigvæk meget når han
er alene. Han er jo alene fra vi går i seng ved 22 tiden til næste morgen kl
04.30 hvor fruen står op. Jeg står så op ved 06 tiden. Fruen er hjemme igen
kl 13. Så det er jo ikke halve eller hele dage han er alene.

Hvor længe bliver det ved? Er det noget manglende opdragelse fra vores side
af? Vi har prøvet at køre ham træt inden vi går i seng, det hjælper ikke ret
meget.

Det er måske bare noget der går over med tiden? Savner han sin mor?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 23-10-07 19:53

Hej Klaus

Jep, han savner sin mor og søskene ;-(( det er en meget hård periode for en
killing, og en lukket dør er nok det værste i kan tilbyde ham Kan i
ikke prøve at lade jeres sovværlses-dør være åben ? måske han slet ikke vil
sove derinde, men bare lige ind og snuse lidt rundt...sådan er det med en
killing jeg har pt.

Held og lykke...)

Hilsen Majbritt

Fra : Klaus G.

Dato : 23-10-07 20:14

> [...]
> vil
> sove derinde, men bare lige ind og snuse lidt rundt...sådan er det med en
Han vil sove hos os, eller lege.

Ligenu sidder han og kigger på tastaturet. Da jeg skrev før sov han på mit
skød. Som sagt, han er en rigtig hyggefis, også derfor det gør ondt når han
piver så meget :/

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 23-10-07 20:19

Hej igen Klaus

Det går over igen, den skal lige tilvænnes og lære alle de nye "regler" og
jer at kende...

Det plejer at gå rimeligt hurtigt...

NB.I kunne måske ligge et tæppe eller andet inde i jeres soveværelse til at
starte med..i kan jo så flytte det senere hen....

Hilsen Majbritt

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 23-10-07 20:32

Hej Klaus

Nå det er en rigtig lille" trygheds-narkoman" i der har fået jer )) Ja
de er bare så dejlige, specielt i den alder jeres har nu...hvad hedder han ?
og hvilken farve har han ?

Klart i ikke kan lide han piver... Uhh Kan han selv hoppe op i jeres seng ?
Måske i har prøvet alt, men kunne det være en ide at lade et lillebitte lys
i stuen være tændt, samtidig med at i lod døren til soveværelset være lidt
på klem ? en radio skal spille ganske lavt så han ikke føler sig alene...Ved
godt det er lidt omstændigt, men det er kun en lille overgang som
regel...)

Hilsen Majbritt

Fra : Klaus G.

Dato : 23-10-07 21:26

> [...]
> alene...Ved
> godt det er lidt omstændigt, men det er kun en lille overgang som
Jeps han kan selv hoppe op i vores seng. Og lyset er tændt på toilettet hvor
hans kattebakke står. Men vil da prøve det med radioen og lidt mere lys :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 23-10-07 22:21

Hej Klaus

Glæder mig til at høre hvordan det går.. Går og tænker over andre
muligheder hvis dette ikke lykkes..

Hilsen Majbritt

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 19:51

> [...]
> virklig bare rykke rundt med ham uden han vågner og ligger vi os på ham
> ved et uheld, så er jeg sq bange for at han ikke opdager det, før det er

Kan han ikke ligge i en kurv, inde i jeres soveværelse?

Fra : Klaus G.

Dato : 23-10-07 20:11

> Kan han ikke ligge i en kurv, inde i jeres soveværelse?
Har prøvet. Men han vil ligge sig oppe i sengen, og flytter sig rundt.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-10-07 08:27

Hej Klaus

Den lille killing har været vant til at have sin mor og søskende omkring sig
hele tiden, nu har han "kun" jer, og tænk hvis I forsvinder lige som hans
mor og søskende, har I overvejet at få en killing mere, så de to ville have
hinanden både om natten og når I er på arbejde, katte er ikke flokdyr men de
er utroligt sociale )

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Siri

Dato : 25-10-07 11:26

Lige min tanke, HC - og hvor lyder det bare til at være en dejlig lille
killing, I har fået jer der - nyd det
De andre har jo sagt de viise ord om en t-shirt, der dufter af jer i
hans kurv eller kasse, som I så kan række ned til. Væn ham evt til, at
han må ligge i fodenden, hvor I nok ikke (?) lægger jer på ham, hvis han
absolut skal op i sengen.
Klart nok, han føler sig alene og søger kontakt. Evt kan I måske have en
ret lille kurv til ham, der kan stå midt i jeres sengs fodende.
Min Lejon elsker at ligge i sin fletkurv, sådan en kan man få i Maxizoo
til et par hundrede kr. Gia ligger gerne ved siden af mig i sengen,
eller et sted i stuen, som hun vil.
Man kan også købe en hjerteslags-pude til en utryg killing, se f eks
http://www.annk-butik.dk/ eller www.frupoulsen.dk, nu ved jeg jo ikke,
hvor I bor i landet.
Det er skønt at læse, hvor I holder af ham og han af jer! Kunne man
lokke jer til at lave en profil (behøver ikke være langt) med et
fotoalbum på gruppens hjemmeside www.dk-fritid-dyr-kat.dk, så vi kunne
se den lille lækkersak og hans hyggen
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-10-07 20:41

> [...]
> seng, det hjælper ikke ret meget.
>
> Det er måske bare noget der går over med tiden? Savner han sin

Har I prøvet at komme evt. en t-shirt eller et andet klædningsstykke
(én af jer har haft på) i en lille kasse, og stille den ved siden af
jeres seng. Så kan I lige række en hånd ned i kassen og berolige
ham, hvis han begynder at pive. Han savner helt sikkert den tryghed
hans mor gav ham, det er jo ikke så underligt.

Det varer nok ikke ret længe førend han holder op med piveriet, det
plejer at gå over af sig selv efter et stykke tid, når han bliver
helt fortrolig og tryg ved jer.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 22:29

> [...]
> seng. Så kan I lige række en hånd ned i kassen og berolige ham, hvis han
> begynder at pive. Han savner helt sikkert den tryghed hans mor gav ham,

Ja, det er en god idé. Jeg gav Mulle en af mine t-shirts, da han lige var
kommet hertil, og resultatet er en fuldstændig hengiven lille fyr. Om det er
derfor, eller fordi jeg bare generelt behandler ham godt, det ved jeg ikke,
men jeg kunne godt forestille mig at Tove har ret i at det ville afhjælpe
den bette fyrs hungren efter kontakt

Fra : Allan F

Dato : 24-10-07 01:05

> [...]
> ikke ret meget.
>
> Det er måske bare noget der går over med tiden? Savner han sin mor?

Jeg har aldrig haft noget problem med katte i sengen, både mine forældres
katte (de 13-14 stykker de har haft gennem tiden - de fleste af egen opdræt
(burmesere og abyssiniere) har sovet i både deres, min og min søsters seng
uden uheld.

Min x-venindes kat kunne ikke fordrage at sove i sengen, men da hendes ejer
(kattens ejer, altså min x - begge af hunkøn) havde problemer med sin
udlejer, skulle jeg passe hendes og hendes søsters kat i min lejlighed.
Efter 4 dage var hendes kat ikke til at ryste ned fra dynen. Allerhelst
skulle hun ligge på min venstre side, med hovedet væk fra mig, for så kunne
jeg nusse hende på maven rigtig længe. Da katten kom hjem igen, synes hendes
ejer, at den var blevet mærkelig. Nu kunne den både sove på dynen, og den
kunne også flyttes rundt på uden den blev sur.

Mine egne sover også helst på dynen. Det har de gjort lige fra starten. Man
lærer hurtigt at vise hensyn til dem, selvom man sover.

Allan F

Fra : Allan F

Dato : 26-10-07 16:14

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Mine egne sover også helst på dynen. Det har de gjort lige fra starten.
> Man lærer hurtigt at vise hensyn til dem, selvom man sover.
>
> Allan F

Og når han nu har så meget tillid til jer, at han tør slappe helt af i jeres
selskab, så lad ham dog sove det sted, hvor han føler sig mest tryg.

Allan F

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-10-07 16:19

> [...]
>>

> Og når han nu har så meget tillid til jer, at han tør slappe helt
> af i jeres selskab, så lad ham dog sove det sted, hvor han føler

De katte vi har haft i årenes løb, har også allesammen fået lov at
sove i sengen hos os. Det har i hvert fald resulteret i rolige og
harmoniske katte. Jeg kan love dig, at de nok skal flytte sig hvis
de er i vejen. Mini som vi har nu vil helst sove i fodenden af min
seng, og så rent undtagelsesvis kan hun finde på at lægge sig i
midten af sengen.

Fra : Klaus G.

Dato : 25-10-07 15:51

Hej.

Så har vi tændt mere lys, sat en radio igang, fundet gamle t-shirts frem.,
legetøj osv. Det har hjulpet lidt, meen han stadig lidt utilfreds lyder det
til.

Vi havde lavet en fin lille papkasse med et tæppe i, i starten. Den stod i
køkkenet ikke så langt fra hans madskål. Men han er sq så doven, at han
fandt ud af det var meget lettere at gå på wc i den fine kasse i stedet for
kattebakken som står ude på gæstetoilettet 4½m derfra :) Derfor har han ikke
nogen kasse lige pt.. Han er ellers god nok til at bruge sin kattebakke. Så
han fik jo sin kasse igen, og vupti så var den wc igen, han er sq snu :)

Vi prøvede med en kasse i soveværelset hvor han kunne sove, men han _vil_ op
i sengen til os den lille bandit.

Lige et tillægs spørgsmål. Hvor meget mad skal sådan en lille karl have?
Skal man bare sørge for der er mad nok hele tiden, eller skal det rarioneres
lidt? Pt. bliver der bare fyldt op så han altid har nok.

Der er foriøvrigt lige købt 10kg Royal Canin - Kitten 34(4-12mdr), så meget
bedre bliver maden vel ikke? Det er ihvertfald ikke der vi vil spare.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-07 15:29

klip

> [...]
>
> Der er foriøvrigt lige købt 10kg Royal Canin - Kitten 34(4-12mdr), så
> meget bedre bliver maden vel ikke? Det er ihvertfald ikke der vi vil

Det er et fint basis tørfodder i har fundet der. Det skal værer der a
libitum.
Så længe han kan styrer det, det er det nemmeste Og det kan de fleste.

Men prøv at vende ham til al slags fodder, ja giv ham lidt vådfodder, evt
noget billigt, en gang immellem, og lidt fisk, evt, frossen sejfile fra
aldi, det er billigt.

Sålænge han får det gode tørfodder som grundmad sker der intet ved at give
deverse vådfoddermærker. jeg giver mine pussi og lux. Så får de også
sejfilet, kylling, osv

Når han bliver ældre, og evt syg så er det rigtigt godt at han kan lide
lidt af hvert.

Jeg havde en kamp med en af mine der fik dårlige nyrer.
Æv den kamp tabte jeg, for han ville kun spise det han var vant til.

Tilykke med ham, og lad ham nu sove i sengen

Mvh Allan

Fra : Siri

Dato : 28-10-07 10:40

> [...]
> Æv den kamp tabte jeg, for han ville kun spise det han var vant til.
>
> Tilykke med ham, og lad ham nu sove i sengen

Jeg kunne bare ikke være mere enig: Kvalitetstørfoder (Jeg har selv fået
Royal Canin anbefalet af opdrættere, andre sværger til Hill's eller
Olivers ), men ad libitum, så katten kan snuppe en lille bid tit,
som i naturen (en bille her, en fugl der, osv).
Hvis den får 1-2 måltider om dagen, vil den blive råsulten og voldæde -
og så vil den da først tage på - fordi den så er sulten næsten hele tiden.
Læg gerne tørfoderet i små håndfulde rundt i huler og på klatrehylder
også, så den får lov at gå lidt på jagt og motionene - det har mine to
stor glæde af.
Og ja - det er smart, hvis katten også kan lære at spise forskelligt, så
man f eks let kan lokke medicin i dem!
Eller hvis de en dag skal have specialfoder.
Jeg skifter mellem forskelllige slags RC, der jo har meget målrettet
foder.
Lad os høre, hvordan det går med den lille skønnert