Valg af den rette hunderace.
Fra : Sanne

Dato : 28-10-07 15:13

Hej NG.

Jeg har en arbejdskollega som overvejer at få en hund.
Jeg vil gerne vise ham nogle af de der hjemmesider, hvor man ved at svare på
en række spørgsmål, kan få ideer til hvilken hunderace der kunne være noget
for en.
De er vist ikke alle lige omfangsrig mht. antal af hunderacer. Det vil
selvfølgelig være at fortrække en af dem hvori der optræder flest mulige
racer.

Kan I huske linkene til nogle af dem ??
Så modtager jeg dem meget gerne.

Mvh
Sanne

Fra : Battlefield's

Dato : 28-10-07 16:45

Hej
En anden mulighed er at besøge en (eller flere) hundeudstillinger. Næste
week-end holder DKK udstilling i Herning.
Hilsen Vibeke

Fra : Anette

Dato : 28-10-07 16:55

Sanne wrote:
> Kan I huske linkene til nogle af dem ??
> Så modtager jeg dem meget gerne.

Hej Sanne

Denne her
http://us.iams.com/eukanuba/en_US/jsp/Euk_Page.jsp?pageID=BS

synes jeg er lidt hyggelig men den kan jo kun give et fingerpeg i
retning af hvilken race der passer til de forventninger man har til livet
med hunden. Når retningen er fundet, er besøg på diverse udstillinger en
super idé.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Sanne

Dato : 28-10-07 17:01

"Anette" <abc@def.es> skrev i meddelelsen

> [...]
> med hunden. Når retningen er fundet, er besøg på diverse udstillinger en

Hejsa.
Jeg er selv lidt af en udstillingsfreak, og var selv på mange udstillinger
inden jeg fik min første hund, så det vil helt sikkert blive foreslået.
Har også hørt meget godt om DKKs "Før du køber hund" kurser, uden dog selv
at have været på et.

Mvh
Sanne

Fra : Anette

Dato : 28-10-07 17:06

Sanne wrote:
> [...]
> blive foreslået. Har også hørt meget godt om DKKs "Før du køber hund"
> kurser, uden dog selv at have været på et.

Hej igen

Jeg har også kun læst om de kurser - men de skulle vist være glimrende.
Der ligger en gratis video på DKKs hjemmeside, som fortæller lidt om hvad
der er kendetegnene ved de forskellige racer , lidt om hvalpetræning o.s.v
http://www.dansk-kennel-klub.dk/999

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Søren LH

Dato : 28-10-07 17:07

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> med hunden. Når retningen er fundet, er besøg på diverse udstillinger en

Jeg kørte den igennem og kan se jeg skal have en malinois .

Jeg kunne godt lide hvordan den kategoriserer de forskellige racer m.h.t.
hvor længe de skal være alene hjemme. Er der nogen der ved hvordan det er
raceafhængigt?

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 28-10-07 17:47

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kørte den igennem og kan se jeg skal have en malinois .

Argentine Dogo skulle jeg have så helt tosset er testen ej, men hvis jeg
havde været mere tålmodig med mine svar var jeg røget på den rette den kom
som nr 2 efterfulgt af rotweiler.

Faktisk en udemærket test som folk burde lave som en del af forberedelserne
på det at købe hund.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-10-07 17:08

> [...]
> med hunden. Når retningen er fundet, er besøg på diverse udstillinger en

he.. den har jeg ikke set før, og det er den første jeg har prøvet som har
puttet boxeren ind på en førsteplads (o;
-efterfulgt af en labrador..
de øvrige som jeg desværre ikke kan huske hvad hedder, vil have mig til at
holde dalmatiner.. /-:
Jeg vil ikke have en dalmatiner!!

Mvh. Marie

Fra : Anette

Dato : 28-10-07 17:34

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> [...]
> -efterfulgt af en labrador..
> de øvrige som jeg desværre ikke kan huske hvad hedder, vil have mig

Af en eller anden årsag får jeg altid Berner Sennen på 1. pladsen i diverse
breed selectors,
- efter fulgt af en Border collie eller Schæfer og først nede på en
5-6-7plads PON og/ eller Schapendoes.
Jeg kender ikke ret meget til Berner Sennen , men den virker ikke lige til
at være en hund efter min hovede )
På mig virker den liiidt for langsom, liiidt for godmodig ...sådan lidt
alting-foregår-i-luntetrav-agtig
Hvilket sikkert slet ikke passer når man kender hunden

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-10-07 18:44

> [...]
> alting-foregår-i-luntetrav-agtig
> Hvilket sikkert slet ikke passer når man kender hunden

jamen det er ikke helt hen i skoven, de er laaaangsomme og temmelig
fredelige for ikke at sige luddovne efter min smag (-;
har man lagt sig ned, så bliver man safsuseme liggende! (o;
Men at de altid er godmodige har jeg selv erfaret at det ikke altid holder
stik, Loui blev jo overfaldet af en sådan, og det til trods for at de to
faktisk har kendt hinanden siden de var store hvalpe og har trænet sammen
siden da.

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-10-07 21:36

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse

> he.. den har jeg ikke set før, og det er den første jeg har
> prøvet som har puttet boxeren ind på en førsteplads (o;
> -efterfulgt af en labrador..

Det er faktisk også en ret god vejleder skal jeg love for. Jeg er
ikke fri for at være lidt imponeret.

Den foreslår en belgisk Tervueren til mig (83 points) Schäfer (78)
Collie (78) og Boxer (75). Det er racer som jeg er meget glad for,
især selvfølgelig Schäferen, men er Tervueren ligner den jo meget,
bortset fra en lidt længere og sikkert også blødere pels. En rigtig
smuk hund.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-10-07 21:08

Anette skrev:

> [...]
> med hunden. Når retningen er fundet, er besøg på diverse udstillinger en

Helt tosset kan den nu ikke være den test. Jeg svarede så ærligt jeg
kunne, og sandelig om den ikke spyttede en Lab ud på førstepladsen.

Venlig hilsen Dikte (som egentlig ønsker sig en Golden, men det må jeg
ikke for katten)

Fra : Søren LH

Dato : 28-10-07 17:06
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-10-07 21:16

Søren LH skrev:
> Her er også én:
>
> http://animal.discovery.com/breedselector/dogselectorindex.do

Ikke den store forskel. Men her scorede Australian Shepherd og Tolleren
højere end labben. Men de er da også skønne, især tolleren.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Søren LH

Dato : 28-10-07 21:35

"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse

> Ikke den store forskel. Men her scorede Australian Shepherd og Tolleren
> højere end labben. Men de er da også skønne, især tolleren.
>
> Venlig hilsen Dikte

Jeg fik lab'en lige under mallen. Sjovt som den lab kommer frem hver gang.
Dog ved jeg at en lab skal jeg ikke have, men en malle kunne være en
mulighed.

Mvh
Søren

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-10-07 22:33

Søren LH skrev:
> [...]
>
> Jeg fik lab'en lige under mallen. Sjovt som den lab kommer frem hver gang.
> Dog ved jeg at en lab skal jeg ikke have, men en malle kunne være en

Jeg må heller ikke få en lab eller noget som helst andet, der siger vov.
For katten altså.

Venlig hilsen Dikte

Fra : C.H

Dato : 29-10-07 08:50

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg fik lab'en lige under mallen. Sjovt som den lab kommer frem hver gang.
> Dog ved jeg at en lab skal jeg ikke have, men en malle kunne være en

Skægt, jeg fik boxer, malle, Lab????, schæfer..
bortset fra prioriteringen og så at en lab slet ikke passer til mig, så var
det fint ramt...
Jeg spørger også, hvor den lab kommer fra, den er da så ulig malle og
schæfer.
Boxer kan jeg ikke placere i den forbindelse, men er tiltrukket at dens
glade og sorgløse væsen..

Connie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-07 11:27

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> schæfer.
> Boxer kan jeg ikke placere i den forbindelse, men er tiltrukket at dens

Labben får jeg også ind som nummer 3-5 hver gang, selv om jeg aldrig har
ønsket mig en, men det er nok fordi den passer ind i de fleste kriterier,
som du krydser af efterhånden, den er jo en alsidig hund, både til avanceret
træning og til hyggehund, nok derfor.

og boxeren er også alsidig men nok mere krævende mht. opdragelse og
aktivering, og opfylder nok mange af de krav du har til din hund (schæfer)
den er selvfølgelig meget sjovere og smukkere end schæferen ((o;

Mvh. Marie

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 29-10-07 11:37

> [...]
> aktivering, og opfylder nok mange af de krav du har til din hund (schæfer)
> den er selvfølgelig meget sjovere og smukkere end schæferen ((o;

Gylp der røg kaffen i den gale hals.
Der er intet dummere og grimmere end en boxer med et halvt kilo savl
hængende i mundvigen som den er i stand til at smide op af væggene når den
ryster hovedet.

Har kendt flere og der er absolut ingen hjemme på øverste etage.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-07 12:00

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er intet dummere og grimmere end en boxer med et halvt kilo savl
> hængende i mundvigen som den er i stand til at smide op af væggene når den

en savlen og for hængene mundvige er en fejl ifølge standarden..såehh..
ingen af mine hverken savler eller kaster snot på væggene ((-;

> Har kendt flere og der er absolut ingen hjemme på øverste etage.

misundelse er en grim ting, John.. ((o:

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 29-10-07 12:14

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev >

> en savlen og for hængene mundvige er en fejl ifølge standarden..såehh..
> ingen af mine hverken savler eller kaster snot på væggene ((-;

Nå det vil du ikke indrømme

> misundelse er en grim ting, John.. ((o:

Du må da indrømme at alt det krudt den er i besiddelse af er tegn på nedsat
hjerneaktivitet.
Damphund er den i hvertilfald

Jeg er ikke misundelig jeg syntes det ser tåbeligt ud med alt det snot der
hænger i guirlander fra væggene

Næ du så hellere have en schæfer med for korte bagben og agressiv adfærd

Kan jeg hidse dig op ?

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-07 12:41

> [...]
>
> Nå det vil du ikke indrømme

> Du må da indrømme at alt det krudt den er i besiddelse af er tegn på

narhh.. sprudlende vil jeg kalde det, ikke dampbarn (-;
De afreagerer når muligheden er der, og ellers er de da temmelig fredelige,
det har nok også noget med opdragelsen at gøre vil jeg mene, lige som så
meget andet.

> [...]
> hænger i guirlander fra væggene
>
> Næ du så hellere have en schæfer med for korte bagben og agressiv adfærd

det ved jeg ikke om du kan -LOL ((-;

men mht. dette emne, desværre, der skal noget mere til (o;

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 29-10-07 12:19

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev

> en savlen og for hængene mundvige er en fejl ifølge standarden..såehh..
> ingen af mine hverken savler eller kaster snot på væggene ((-;

Forøvrigt syntes jeg at boxeren var noget flottere da man klippede deres øre
og hale.
Det mener jeg faktisk uden at tage stilling for og i mod sådan noget.
Det samme med dobberman og rotweiler.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-07 12:47

> [...]
> øre og hale.
> Det mener jeg faktisk uden at tage stilling for og i mod sådan noget.

Jeg vil give dig lidt ret, de fik et mere "råt" udseende, og den kvadratiske
bygning blev fremhævet.
min første han var helkuperet, de to næste halekuperet, og loui jeg har nu
har det hele, til stor fornøjelse må jeg da indrømme, selv om jeg fik
muligheden for at få det gjort legalt, så kunne jeg aldrig drømme om det.
der er så megen "tale" i både hale og ører så det ville jeg aldrig nænne.

og dobberman`en er slet ikke spor glubsk og farlig at se på mere..GG..
mht. rotten, de har da ikke tidligere været ørekuperede har de?, ikke hvad
jeg erindrer ihvertfald.

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 29-10-07 14:15

> [...]
> og dobberman`en er slet ikke spor glubsk og farlig at se på mere..GG..
> mht. rotten, de har da ikke tidligere været ørekuperede har de?, ikke hvad

Nej kun hale

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-07 19:27

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse news:4725c19c$0$90266

> Forøvrigt syntes jeg at boxeren var noget flottere da man klippede deres
> øre og hale.

Ja, boxeren er pæn med stumphale. Klippede man også deres ører ? Det husker
jeg ikke lige, at have bemærket.

> Det samme med dobberman og rotweiler.

Enig mht. Dobermann- synes dog Rottweileren er pænest, som den er.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-07 19:33

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, boxeren er pæn med stumphale. Klippede man også deres ører ? Det
> husker jeg ikke lige, at have bemærket.

jeg husker ikke hvornår det blev forbudt med ørekupering, men det var noget
tidligere end med halekuperingen, som var først i 90`erne

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-07 20:04

skrev i en meddelelse

> jeg husker ikke hvornår det blev forbudt med ørekupering, men det
> var noget tidligere end med halekuperingen, som var først i
> 90`erne
> Mvh. Marie

Ørekupering har været forbudt her hjemme siden 1986. Jeg synes
heller ikke at det er særlig pænt med de spidse ører. Der skal altså
være flapper på ørerne.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-07 20:03

> Ja, boxeren er pæn med stumphale. Klippede man også deres ører ? Det
> husker jeg ikke lige, at have bemærket.

her er lidt fakta omkring tidspunkterne af forbudene
http://www.dru.dk/dbk/fakta/kupering.htm

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-07 12:41

skrev i en meddelelse

> misundelse er en grim ting, John.. ((o:
>
> Mvh. Marie

Det er godt Marie. Sig noget til ham.

Jeg glemmer i hvert fald aldrig min datters boxer. Han var noget af
det skønneste, og det ville være synd at beskylde ham for at være
hverken dum eller grim, han var meget opmærksom på hvad man sagde
til ham, og han adlød altid hvis der var noget han ikke måtte. Sød,
sjov og dejlig var han.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-07 12:48

> [...]
> eller grim, han var meget opmærksom på hvad man sagde til ham, og han
> adlød altid hvis der var noget han ikke måtte. Sød, sjov og dejlig var

Det er godt Tove!
lad os give ham en kollektiv røvfuld.. (-;
- men han vil sikkert bare nyde den, den gris.

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-07 13:13

skrev i en meddelelse
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det er godt Tove!
> lad os give ham en kollektiv røvfuld.. (-;
> - men han vil sikkert bare nyde den, den gris.
>
> Mvh. Marie

Jeg tror da nok, at hvis Asia og Bobber havde stillet op i en
skønhedskonkurrence, så ville Asia da have vundet, men heldigvis er
det det indre der tæller ligesom hos vi mennesker. Jeg synes at
boxere har noget af det mest dejlige og udtryksfulde ansigt man kan
ønske sig. De er helt i særklasse hvad det angår, det udtryk de kan
stille op er meget svært at stå for. Jeg kunne i hvert fald ikke, og
det vidste han den slubbert.

Fra : jopa

Dato : 29-10-07 14:32

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev ...

> Det er godt Tove!
> lad os give ham en kollektiv røvfuld.. (-;
> - men han vil sikkert bare nyde den, den gris.

Seriøst så syntes jeg at Boxeren er en rigtig dejlig familiehund.
Børnevenlig og vagtsom. Ting jeg sætter pris på.
At den så har for meget krudt i røven til lige netop mig er en anden sag.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-07 15:42

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev ...

> Seriøst så syntes jeg at Boxeren er en rigtig dejlig familiehund.
> Børnevenlig og vagtsom. Ting jeg sætter pris på.

se det er noget jeg tænder på.. ((-;

> At den så har for meget krudt i røven til lige netop mig er en anden sag.

arhh pjat, det er vist bare dig der er for tung i cykel-måsen (-;

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 29-10-07 16:18

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev >>
> arhh pjat, det er vist bare dig der er for tung i cykel-måsen (-;

Korrekt gættet.
Har taget 10 kg på efter knæoperation men er så småt begyndt træningen igen
så jeg er snart på din mands cykelbilleder

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-07 17:06

> [...]
> Har taget 10 kg på efter knæoperation men er så småt begyndt træningen
> igen så jeg er snart på din mands cykelbilleder

GG.. nå, du har været inde og lure.. (-;

jeg kan forestille mig at det er voldsomt smertefuldt efter sådan en
omgang..
En fra vores træninghold er ved at være ovenpå, efter at hun fik smadret
begge knæ, og efterfølgende operation (to rottweilere i leg hamrede ind i
hende bagfra) men det har taget laaang tid for hende at genvinde den fulde
førlighed.

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 29-10-07 17:46

Torben og Marie-louise Ager skriblede følgende:

> jeg kan forestille mig at det er voldsomt smertefuldt efter sådan en
> omgang..

Nu er der gået 2,5 mdr siden op, og smerterne er fortaget, men benet svagt
"muskelsvind" af manglende bevægelse
Har fået fjernet korsbånd og knæskal og sat ny i
Ja det er fantastisk hvad de kan lave i dag.
Er da begyndt at spinne så småt så jeg er klar på landevejene i det nye år.
Regner med at være sygemeldt resten af dette år.
Er jo offentligt ansat så det er bla dig der betaler ha ha

> [...]
> smadret begge knæ, og efterfølgende operation (to rottweilere i leg
> hamrede ind i hende bagfra) men det har taget laaang tid for hende at

Ja 2 ben på en gang så er man skisme handicappet.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 29-10-07 11:47

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4725b55f$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> aktivering, og opfylder nok mange af de krav du har til din hund (schæfer)
> den er selvfølgelig meget sjovere og smukkere end schæferen ((o;

Synes du også den lugter bedre end schæferen ? )
Marie, meget godt kan siges om dig, men har nogen nogensinde sagt
vrangforestillinger til dig før? )))

Jeg bliver da helt bekymret

Connie - der er ved sine sansers fulde brug og selvfølgelig derfor ser, at
schæferen er den ubetinget smukkeste og sjoveste... (og bedst duftende)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-07 12:04

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
> en meddelelse news:4725b55f$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Synes du også den lugter bedre end schæferen ? )

lugter din schæfer da også?, så kan jeg anbefale dig en boxer på barf, den
lugter slet ikke (o:

> Marie, meget godt kan siges om dig, men har nogen nogensinde sagt
> vrangforestillinger til dig før? )))

nøhh hvorfor dog det? ((-;

> Jeg bliver da helt bekymret

det er der sørme ingen grund til.
Jeg er ganske normal, har papir på det.. LOL..

> Connie - der er ved sine sansers fulde brug og selvfølgelig derfor ser, at
> schæferen er den ubetinget smukkeste og sjoveste... (og bedst duftende)

så er det måske dig jeg har brug for at bekymre mig om så? tsktsk.. ((o;

Mvh. Marie

Fra : Søren LH

Dato : 29-10-07 18:52

> [...]

> var det fint ramt...
> Jeg spørger også, hvor den lab kommer fra, den er da så ulig malle og

Laben kan jo komme på grund af en helt anden kombination af egenskaber end
mallen. Laben skal måske børstes mindre medens mallen nok er bedre til
Schutzhund . Så jeg vil nok trods alt tage den test med et gran
salt......

Grunden til at jeg fik schæfer langt nede er nok at jeg har ønsket hund af
mellemstørrelse. Schæfer er jo nok snarere stor, selvom min egen schæfer
nærmest er mellemstørrelse.

Mvh
Søren

Fra : Leyna

Dato : 29-10-07 15:55

On Sun, 28 Oct 2007 17:05:33 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Her er også én:
>
>http://animal.discovery.com/breedselector/dogselectorindex.do

Haha... Dér fik jeg en boxer. Det er vist første gang det er sket.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-07 16:06

> Haha... Dér fik jeg en boxer.

Der kan du bare se. Sådan en får alle gode mennesker. LOL

Fra : Leyna

Dato : 29-10-07 16:26

On Mon, 29 Oct 2007 16:05:57 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Der kan du bare se. Sådan en får alle gode mennesker. LOL

Jamen jeg vil altså ikke ha' en boxer. Jeg synes ikke de er de
kønneste hunde der findes... og så håber jeg ikke at få Marie på
nakken nu, for hendes hunde er jo helt klart smukke!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-07 17:08

> Jamen jeg vil altså ikke ha' en boxer. Jeg synes ikke de er de
> kønneste hunde der findes... og så håber jeg ikke at få Marie på
> nakken nu, for hendes hunde er jo helt klart smukke!

klart de er, meget smukke endda, ihvertfald Loui, emma er jo trukket i en
automat..LOL..

se der reddede du måsen Leyna! ((-;

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 29-10-07 17:44

On Mon, 29 Oct 2007 17:08:20 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>se der reddede du måsen Leyna! ((-;

For denne gang.

Rent faktisk er jeg ikke ret vild med boxerens udseende, men da min
datter hævdede at de var direkte grimme, så måtte jeg altså lige vise
hende dine hunde. Desværre hjalp det ikke på hendes mening, for hun
mente stadig de var grimme... *SUK* Nogle mennesker er jo udenfor
pædagogisk rækkevidde.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-07 18:05

> [...]
> hende dine hunde. Desværre hjalp det ikke på hendes mening, for hun
> mente stadig de var grimme... *SUK* Nogle mennesker er jo udenfor

heldigvis har folk forskellig smag og meninger, sikke en trist og grå verden
det havde været, hvis alle havde schæfere, og sikke et himmerige hvis det
var boxere..(eller verdens undergang) LOL!!!

Mvh. Marie -der måske kaster sig over en GD eller en Collie næste gang..
eller hvis jeg får min vilje, et par boston terriere..

Fra : Leyna

Dato : 29-10-07 21:53

On Mon, 29 Oct 2007 18:04:53 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>Mvh. Marie -der måske kaster sig over en GD eller en Collie næste gang..
>eller hvis jeg får min vilje, et par boston terriere..

HA! Jeg tror det bliver ret tilfældigt hvad jeg får fingre i næste
gang, men det bliver ret sikkert en genbrugshund, som ingen andre
gider ha'.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-07 21:57

> HA! Jeg tror det bliver ret tilfældigt hvad jeg får fingre i næste
> gang, men det bliver ret sikkert en genbrugshund, som ingen andre
> gider ha'.

Tja.. man ved jo aldrig hvad man falder over på sin vej i livet..(-;
så der havner uden tvivl flere af den slags her også..

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-07 19:23

> Her er også én:
>
> http://animal.discovery.com/breedselector/dogselectorindex.do

Her blev Tolleren nummer 1.
I den første test var det Bearded collie, som jeg ikke kender ret meget til,
andet end, at de har en enorm pels.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ralph

Dato : 28-10-07 17:36

"Sanne" <laurberg@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Hvordan f***** kan man tage disse testsider alvorligt, jeg mener hvem ville
lave en testside om biler hvor Porsche, Mercedes og Rolls Royce ikke er
med - ingen Riesenschnauzer, hrmf.

--
Ralph

Fra : Søren LH

Dato : 28-10-07 17:44

> [...]
>
> Hvordan f***** kan man tage disse testsider alvorligt, jeg mener hvem
> ville lave en testside om biler hvor Porsche, Mercedes og Rolls Royce ikke

Du kan roligt tage den dødalvorliget:
http://us.iams.com/eukanuba/en_US/jsp/Euk_Page.jsp?pageID=DBSLA&breedName=76

Mvh
Søren

Fra : Ralph

Dato : 28-10-07 17:58

> Du kan roligt tage den dødalvorliget:
> http://us.iams.com/eukanuba/en_US/jsp/Euk_Page.jsp?pageID=DBSLA&breedName=76

Tak - Hvorfor kan de ikke snakke dansk - øh, så tysk da - på disse sider,
racister hele bundtet - Giant Schnauzer, og så er den endda kuperet i begge
ender. Men tak alligevel

--
Ralph

Fra : Søren LH

Dato : 28-10-07 18:03

> [...]
>
> Tak - Hvorfor kan de ikke snakke dansk - øh, så tysk da - på disse sider,
> racister hele bundtet - Giant Schnauzer, og så er den endda kuperet i

Ja, og German Shepherd Dog, for at nævne min egen race

Fra : Ralph

Dato : 28-10-07 18:38

> Ja, og German Shepherd Dog, for at nævne min egen race

Utroligt hvad man kan lære hunde nu om dage, personligt har jeg ALDRIG set
en Schæfer stave så godt.

--
Ralph

Fra : Kim Christensen

Dato : 29-10-07 19:26

On 29 Okt., 12:18, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> [...]
> og hale.
> Det mener jeg faktisk uden at tage stilling for og i mod sådan noget.

Normalt var/er ørekupering kun noget kosmetisk, men for boxerens
vedkommende må det have været for at forhindre at ørene hang ned i
savlet.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 29-10-07 19:28

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev
Normalt var/er ørekupering kun noget kosmetisk, men for boxerens
vedkommende må det have været for at forhindre at ørene hang ned i
savlet.

*LOL*

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-07 19:34

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Normalt var/er ørekupering kun noget kosmetisk, men for boxerens
vedkommende må det have været for at forhindre at ørene hang ned i

selvfølgelig, hvad ellers?
(-;

Mvh. Marie