bortløben hund haves
Fra : Dorthe Jensen

Dato : 26-10-07 19:44

hej gruppe

sender lige denne besked, da jeg på vej hjem fra arbejde stødte på denne
hund, som nær havde hilst på min bil.
hunden blev fundet lidt uden for østervrå nordjylland.
den er sort hanhund på schæfer labrador størrelse kunne godt ligne blanding,
tror ikke den er så gammel 2-5 år.
flink og omgængelig og helt sikkert trænet, kan sit, dæk og halse.
har sort læderhalsbånd på men uden navneskilt, så den kan godt være chippet.
har meldt det til politiet.

hilsen dorthe

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-10-07 11:44

"Dorthe Jensen" <dorthe@FJERNjensenogsoerensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flink og omgængelig og helt sikkert trænet, kan sit, dæk og halse.
> har sort læderhalsbånd på men uden navneskilt, så den kan godt være

Pudsigt du lige skriver dette... For jeg har netop fortalt konen, at jeg kun
kender til et tilfælde før, hvor høns, eller kyllinger blot mistede hovedet,
og da var det en hund.... Og nu har du en herreløs hund, ret så tæt herpå.
Det kunne tyde på, at det måske var den, der lånte nogle af mine høns....
Men den må have været sulten, for den kom tilbage efter dem, dog en af
gangen.... Har du mulighed for at bekræfte dette.... Evt fundet fjer på
hunden, eller noget i den retning.... Så jeg ikke behøver at gå og spejde
efter en Ræv.... Og lukke hønsene hermetisk inde om natten.

M.V.H....Benny..

Fra : lh

Dato : 27-10-07 13:56

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hunden, eller noget i den retning.... Så jeg ikke behøver at gå og spejde
> efter en Ræv.... Og lukke hønsene hermetisk inde om natten.

Med mindre du er sikker på det er en hund, tyder det nu mere på du har haft
besøg af en ræv. Jeg har haft høns i mange år (dog ikke mere), og syntes det
er meget "almindeligt" for ræven at bide mange ihjel og så komme tilbage for
at hente byttet i fred og ro.
Har du høns og går frit døgnet rundt, kan du næsten ikke undgå at få besøg
af ræven på et eller andet tidspunkt, desværre.

lh

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-10-07 14:23

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har du høns og går frit døgnet rundt, kan du næsten ikke undgå at få besøg
> af ræven på et eller andet tidspunkt, desværre.

Hej LH

Ja, det ved jeg godt, Men Ræven plejer aldrig, at bide hoved og hals af,
han bider dem bare ihjel. Det plejer at være hunde, der gør sådan.... Det
var derfor, ( Selvom det er ærgerligt at have mistet hønsene ) det var
dejligt at hun lige skrev, for dermed, kunne jeg jo halvt frikende mine egne
hunde.... Som i perioden sommetider har skullet på voldsom jagt, midt på
natten.... Så at der var noget, som ikke skulle være her, var der ingen
tvivl om, men jeg fik bare aldrig set det hvad.... Ræven plejer heller ikke,
at løbe længere end nødvendigt . Så man få som regel lov til at se
ham.... Bare for, som den anden tråd hedder.... At drysse salt i såret
... Det værste er ikke, at han snupper en høne i ny og næ... Men når
han får stresset resten, varer det nogen tid, inden der kommer gang i
æglægningen igen.
Men jeg kan da så glæde mig over, at den så i det mindste, ikke jagtede
fårene.

M.V.H....Benny..

Fra : Dorthe Jensen

Dato : 27-10-07 14:12

har været på jagt efter ejer her i formiddag, med held efter at have kørt
rundt i byen så nu er hunden på rette matrikel igen