Sheltie hvalp - morgen opkast - HVAD!!!
Fra : Søren Bo Christianse~

Dato : 26-10-07 16:36

Hej kloge mennesker.

Vores lille Tilde, en 8 mdr. gammel Shetland Sheepdog tæve, er begyndt at
kaste op, om morgenen !
Sådan har hunde det vel ikke, VEL ?????.
Hun har jo, såvidt vi ved, ikke været i løbetid endnu.
Opkastet er, æhh, solgult skum, ganske lidt, og ser ikke ud som om det
indeholder mad.
Vi har prøvet at give hende natmad, lidt hundemad inden hun går i seng, men
der er stadig opkast på morgenturen.
Hun er ikke påvirket af det.
Hun er glad, legesyg, i et mægtigt humør, en rigtig sheltie.
Hvad tror i, der er galt med verdens bedste hund ?

Hilsen
Tilde&Søren

Fra : LLC

Dato : 26-10-07 18:55

On 26 Okt., 17:36, "Søren Bo Christiansen" <a...@post.tele.dk> wrote:
> [...]
> Hun er glad, legesyg, i et mægtigt humør, en rigtig sheltie.
> Hvad tror i, der er galt med verdens bedste hund ?

Hej Søren

Min schæfer havde en periode da han var unghund, hvor han kastede
sådan noget gulligt skum op, hvis jeg sprang over hans morgenmad (det
gjorde jeg når vi skulle til hundetræning om formiddagen). Det virkede
som om 'systemet' startede op ved forventet fodringstid, og hvis der
så ikke kom mad ned i maven til normal fodringstid, kastede han lidt
op lidt op ad formiddagen. Han voksede fra det i løbet at nogle
måneder (så vidt jeg husker).

Du kunne evt. prøve at se om det hjælper på din hund hvis du giver
hende lidt foder inden morgenturen.

mvh Lene

Fra : qfha

Dato : 29-10-07 09:24

On 26 Okt., 16:36, "Søren Bo Christiansen" <a...@post.tele.dk> wrote:
> [...]
> Hun er glad, legesyg, i et mægtigt humør, en rigtig sheltie.
> Hvad tror i, der er galt med verdens bedste hund ?

Det kunne være noget mavekatar. Hvis det bliver ved synes jeg du skal
tage en tur til dyrlægen.
mvh
qfha