Nødråb fra en hønemor
Fra : Leyna

Dato : 25-10-07 08:55

Ja, nu har jeg altså ikke rigtigt nogen undskyldning mere, for pengene
til Maggies sterilisation er fundet, men den gamle hønemor her er jo
så bekymret.

Problemet er at Maggie jo normalt kaster (og bliver kastet) rundt med
de to andre - dog mest Oy, og jeg kan slet ikke overskue hvordan jeg
skulle holde hende i ro i 10 dage. Måske vil I synes at jeg
overreagerer, men der er altså fuld knald på hende og Oy fra tidlig
morgen til sen aften, og jeg er bare SÅ bange for at såret skal
springe op. (Har stadig Jens' Angel i frisk erindring *GYYYYS*)

Huset er ikke helt stort nok til at jeg kan holde dem adskilt i så
mange dage, og jeg er rædselsslagen ved tanken om at lade dem være
sammen, så hvad stiller jeg op nu?

Forslag om at få Maggie passet ude i byen har været oppe at vende, men
jeg kender ikke nogen der kan tage hende i 10 dage, og jeg vil meget
nødig sende hende ud til helt fremmede (pension).

Forslag modtages med kyshånd, og før I tager stilling, så tænk lige på
at det altså er 3 DAMP-hunde vi snakker om, og de er vældig glade for
hinanden. ARRRGGGHHH! Jeg er bare helt ude hvor jeg ikke kan bunde...
*SUK*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-07 09:01

> [...]
> at det altså er 3 DAMP-hunde vi snakker om, og de er vældig glade for
> hinanden. ARRRGGGHHH! Jeg er bare helt ude hvor jeg ikke kan bunde...

Det nemmeste er nok, at give hende en skærm på. Den begrænser
bevægelsesfriheden lidt og hunden lære hurtigt, at holde hovedet højt og
skubbe til de andre hunde med skærmen- Coco gjorde i hvert fald.

Med skærmen kan hun heller ikke pille i såret.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Hm

Dato : 25-10-07 09:25

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skubbe til de andre hunde med skærmen- Coco gjorde i hvert fald.
>
> Med skærmen kan hun heller ikke pille i såret.

Hej Leyna, godt du er ovenpå igen
Du bliver nød til at holde hende i ro, og nu du har flere af de aktive, så
kan det blive svært, min som er alene hund holdt til det i 5 dage så kunne
hun ikke mere og begyndte at spæne alene rundt i haven, men alt gik fint.
Du må lufte hende alene i snor.
Holde hende væk fra de andre så de ikke lokker hende til at løbe.
Kan du ikke lade ham "Kongen" være ved de to hanner, og så du tager dig af
patienten i et andet rum?
Hvis du får det gjort en onsdag, den dag skal hun nok være i ro, og sikkert
også torsdag og fredag, men de andre skal holdes fra hende, så er der
alligevel gået 5 dage, inden "Kongen" skal på arbejde igen.

Selvom det vil volde nogle besværligheder i de dage, så bliver du rigtig,
rigtig glad for at få det gjort, kan du ikke tænke på alle de gode år der
bliver bagefter, midt i al postyret, så mon ikke det går alligevel, selvom
du ikke lige kan se dig ud af det lige nu.

Hanne/ som havde frygtelig ondt af hunden de første dage

Fra : Leyna

Dato : 25-10-07 11:45

On Thu, 25 Oct 2007 10:25:02 +0200, "Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote:

>Hej Leyna, godt du er ovenpå igen

Desværre er jeg ikke ovenpå rent helbredsmæssigt. Kun økonomisk.

>Du må lufte hende alene i snor.

hehe... Det er faktisk bedre at lufte hende uden, for så trækker hun
ikke rundt med mig, men holder sit eget tempo. Men ja - hun skal
luftes for sig selv.

>Holde hende væk fra de andre så de ikke lokker hende til at løbe.
>Kan du ikke lade ham "Kongen" være ved de to hanner, og så du tager dig af
>patienten i et andet rum?

Jeg kan være med Maggie i stuen (det var sådan vi gjorde det da vi
havde Tyson), men det er en absolut nødløsning og der er ingen der kan
være ved Vaks og Oy imens, da manden knokler som en gal for tiden.
Og det gælder for hverdage såvel som for week-ender. Det er da derfor
vi pludselig har fået råd til at få hende "ordnet".

> [...]
>bliver bagefter, midt i al postyret, så mon ikke det går alligevel, selvom
>du ikke lige kan se dig ud af det lige nu.

Jeg kan sagtens tænke på alle de besværligheder det vil spare hende
(og mig) for i fremtiden. Det er mere hønsmoderen der kommer op i mig
fordi der jo skal skæres i hende. *SUK*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-10-07 11:39

On Thu, 25 Oct 2007 10:00:51 +0200, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Det nemmeste er nok, at give hende en skærm på.

Jeg er så heller ikke vild med skærme, men det er noteret...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-07 12:08

> Jeg er så heller ikke vild med skærme, men det er noteret...

Det er jeg bestemt heller ikke, men blev lidt omvendt, da Coco gnavede et
sting eller to op den første nat. Heldigvis kunne han limes sammen, så han
ikke skulle i narkose igen.

Da han lige fik skærmen på, bankede han ind i dørkarme og alting, men han
lærte hurtigt, at løfte hovedet højt og styre uden om det meste. Vi klippede
så skærmen ned, så den ikke var aaalt for voldsom- han er jo ikke så stor.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 12:18

Buffy, skrev:
> [...]
> gnavede et sting eller to op den første nat. Heldigvis kunne han
> limes sammen, så han ikke skulle i narkose igen.

En gammel T-shirt som man binder rundt om hunden fungerer
faktisk rigtigt fint som beskyttelse mod sutten i såret.
Det råd fik jeg ude på dyrehospitalet engang.

/Jens (som aldrig har brugt skærme på sine hunde eller katten)

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-07 13:05

> En gammel T-shirt som man binder rundt om hunden fungerer
> faktisk rigtigt fint som beskyttelse mod sutten i såret.
> Det råd fik jeg ude på dyrehospitalet engang.

Vi havde også bundet alt muligt på ham, men han fik det flået af....
Kattene har vi heller ikke brugt noget på og heller ikke på Bibi, de par
gange hun har været lappet sammen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 09:07

Leyna, skrev:

> Forslag om at få Maggie passet ude i byen har været oppe at vende, men
> jeg kender ikke nogen der kan tage hende i 10 dage, og jeg vil meget
> nødig sende hende ud til helt fremmede (pension).

Har du mulighed for at bytte med din datter i de 10 dage,
altså at du tager Hans og hun så har Vaks og Oy.
Eller har du stadig Hans boende i forvejen.
Personligt ville jeg ikke sende tæven nogen steder hen,
jeg ville have det bedst med at det var mig der holdt styr
på hende, så det ville værer min skyld hvis det gik galt.

Fysisk er det måske heller ikke et lige så stort problem for Maggie,
forstået på den måde at min dyrelæge sagde til mig at grunden
til at det nok var gået galt for Angel var at hun jo er en stor tung hund.
Så der var altså nogle kg bagved når hun tonsede rundt,
tror faktisk det er gået galt når hun har taget trappen i vanlig
stil med et hop uden at bruge trinene.

Men forbered dig på 10 meget lange dage
Du har vel ikke rigtigt noget alternetiv,
synd at kastrerer Vaks synes jeg, men godt at sterelicerer Maggie.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-10-07 11:53

On Thu, 25 Oct 2007 10:07:09 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Har du mulighed for at bytte med din datter i de 10 dage,
>altså at du tager Hans og hun så har Vaks og Oy.
>Eller har du stadig Hans boende i forvejen.

Jeg har selv tænkt tanken, dog uden at få Hans herud. Hans kan jo
sagtens enes med Vaks og Oy, så ingen problemer dér. Det der har holdt
mig lidt tilbage er, at min datter har meget lidt plads og 3 store
hunde vil måske være for meget. Men klart en mulighed.

Hans er taget "hjem". Han var ellers begyndt at trives her igen. Det
var lidt sjovt faktisk. Vi beholdt ham week-enden over da datteren var
inviteret til rund fødselsdag, og ikke helt vidste hvornår hun ville
komme hjem (og i hvilken tilstand !), og da var han bare mega social
og lagde endda op til leg. Det er godt nok længe siden han har gjort
det.

>Du har vel ikke rigtigt noget alternetiv,
>synd at kastrerer Vaks synes jeg, men godt at sterelicerer Maggie.

At Vaks og Oy osse skal "ordnes" er faktisk osse på tale. Det er bare
ikke lige så presserende.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 12:16

Leyna, skrev:

> [...]
> mig lidt tilbage er, at min datter har meget lidt plads og 3 store
> hunde vil måske være for meget. Men klart en mulighed.

Det var netop for at din datter ikke skulle have 3 store hunde
på en gang at min ide var at i lige byttede en uges tid.
Logisk set er det jo de første dage du skal værer lidt hys,
det er jo ikke sådan at bum efter 10 dage er hun vokset sammen.
Det skulle hun da gerne værer inden, sunde og raske hunde heler
jo op på ingen tid.
Jeg mener at det var på tredjedagen at Angel sprang op,
men efter en uge burde Maggie i mine øjne værer vokset godt
sammen allerede, de 10 dage er nok pgr lidt sikkerhedsmargen.
Men alt det burde din dyrelæge kunne forklarer dig.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-10-07 10:22

> Ja, nu har jeg altså ikke rigtigt nogen undskyldning mere, for pengene
> til Maggies sterilisation er fundet, men den gamle hønemor her er jo
> så bekymret.

hmm nu blev Emma her jo også steriliseret, og havde to lalleglade hanner ved
siden af, men det gik nu meget fredeligt af sig.
Inde i huset ved de, at jeg ikke vil have kommandoraid, og ude tog jeg dem
med hver for sig, så der ikke var noget tonseri derude.

Jeg vil foreslå dig at låne et bur, som du evt. kan have dem i på skift så
hun får mest mulig ro på de første par dage, bare til når du ikke kan være
over dem selv.

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 25-10-07 10:32

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev >

> Jeg vil foreslå dig at låne et bur, som du evt. kan have dem i på skift så
> hun får mest mulig ro på de første par dage, bare til når du ikke kan være
> over dem selv.

God ide.
Jeg har et men det er nok for langt at køre.'

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-10-07 11:58

On Thu, 25 Oct 2007 11:31:53 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev >

>God ide.
>Jeg har et men det er nok for langt at køre.'

Så vidt jeg ved bor du i nordjylland. Vi tager til Frederikshavn for
at hente fjerkræ, så jeg tror ikke det ville være nogen hindring. Men
jeg ønsker bare ikke at sætte mine hunde i bur. Det er vel nærmest
imod min "religion".

Men ellers tak for buddet, John. Jeg ville sg* gerne komme forbi bare
for at befri stakkels Milo!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 25-10-07 12:12

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> [...]
> at hente fjerkræ, så jeg tror ikke det ville være nogen hindring. Men
> jeg ønsker bare ikke at sætte mine hunde i bur. Det er vel nærmest

Mojn do æ bor i synnejylland do.

Du ville faktisk blive forbavset over hvor meget en hund kan komme til at
holde af et sådant bur.
Mit bur er jo i bilen og det er primært for at jeg ikke skal få et stk hund
i nakken ved ulykke.
Og han elsker faktisk at komme I SIT EGET BUR når vi skal køre.

> Men ellers tak for buddet, John. Jeg ville sg* gerne komme forbi bare
> for at befri stakkels Milo!

Ha ha du kan låne ham til sommer når vi skal sydpå.
Vil oven i købet betale dig samme pris som på internatet plus bonus hvis
dine hunde overlever

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 12:20

jopa, skrev:

> Mit bur er jo i bilen og det er primært for at jeg ikke skal få et
> stk hund i nakken ved ulykke.
> Og han elsker faktisk at komme I SIT EGET BUR når vi skal køre.

Det er da klart sådan som du kører, Milo ved det lige giver
ham den ekstra sikkerhed at sidde i et solidt bur

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-10-07 12:25

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i >
> Det er da klart sådan som du kører, Milo ved det lige giver
> ham den ekstra sikkerhed at sidde i et solidt bur

Ha ha ja der er nok noget om det.
230-40 på de tyske autobaner så er jeg i hopla
Konen påstår jeg laver nogen dårlige opbremsninger.
Der er det jo fordelen ved sådan et bur, hunden bliver ikke væltet rundt i
bilen.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-10-07 19:34

On Thu, 25 Oct 2007 13:11:31 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

>Mojn do æ bor i synnejylland do.

*Sorry* Ved ikke hvorfor, men jeg har helt klart placeret dig nordpå.

>Du ville faktisk blive forbavset over hvor meget en hund kan komme til at
>holde af et sådant bur.

Nej, jeg har oplevet en hund der bare elskede sit bur, såeh...

>Ha ha du kan låne ham til sommer når vi skal sydpå.
>Vil oven i købet betale dig samme pris som på internatet plus bonus hvis
>dine hunde overlever

Tror jeg styrer mig. Jeg fik mere end nok af den lærestreg med
Tyson...

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-10-07 19:40

> Tror jeg styrer mig. Jeg fik mere end nok af den lærestreg med
> Tyson...

Apropos Tyson. Har du hørt fornylig hvordan han har det. Jeg kan
forestille mig, at han stadig har det som blommen i et æg.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 20:38

Tove Krieger, skrev:
> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

> Apropos Tyson. Har du hørt fornylig hvordan han har det. Jeg kan
> forestille mig, at han stadig har det som blommen i et æg.

Med eller uden hvider

/Jens (som ikke kunne nærer sig)

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-10-07 07:37

> Med eller uden hvider
>
> /Jens (som ikke kunne nærer sig)

Det var skam også forventet.

Fra : Leyna

Dato : 26-10-07 07:34

On Thu, 25 Oct 2007 20:40:26 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Apropos Tyson. Har du hørt fornylig hvordan han har det. Jeg kan
>forestille mig, at han stadig har det som blommen i et æg.

Han stortrives. Han har omsider fundet sin familie.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-10-07 07:57

> Han stortrives. Han har omsider fundet sin familie.

Hvor er det bare dejligt at høre, han er jo også en god hund.

Håber at du selv snart bliver helt rask igen. Du har jo rigeligt at
se til med tre krudtugler.

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 20:37

jopa, skrev:

> Ha ha du kan låne ham til sommer når vi skal sydpå.
> Vil oven i købet betale dig samme pris som på internatet plus bonus
> hvis dine hunde overlever

Hvad med at låne ham til mig, så kunne Angel
lærer ham en gang for alle hvordan man opførte sig
Kunne hun ikke skulle jeg såmænd nok gører det (eller Tyson)

Møder nemlig jævnligt en STOR schæfer som skal fører sig frem,
ejeren af den har mistolket Tyson totalt, tror han er en tøsedreng.

Det korte af det lange var at Kasmir skulle fører sig frem
overfor Tyson, og han bøjer af som jeg havde lært ham.
Men lige som jeg havde fortalt Schæferejeren det og at
han skulle regne med at Tyson havde en vis grænse
gik det hverken værrer eller bedre en at de røg på hinanden.
Vi fik det så stoppet, og gik hvert til sit.
Men ejeren af Kasmir var rimelígt rystet

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-10-07 21:28

"pwh" <gætselv@.dk> skrev >
> Møder nemlig jævnligt en STOR schæfer som skal fører sig frem,
> ejeren af den har mistolket Tyson totalt, tror han er en tøsedreng.

Milo fører sig aldrig frem.
Han har ikke særlig lyst til kontakt med andre hunde.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 21:42

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev >
>>

> Milo fører sig aldrig frem.
> Han har ikke særlig lyst til kontakt med andre hunde.

Det har mine heller ikke, men Kasmir skal
af en eller anden grund fører sig frem.
Håber ikke at han på den hårde måde lærer
at han er en gammel dreng efterhånden

/Jens (hvis hunde er søde til en vis grænse)

Fra : Leyna

Dato : 26-10-07 08:11

On Thu, 25 Oct 2007 21:37:08 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvad med at låne ham til mig, så kunne Angel
>lærer ham en gang for alle hvordan man opførte sig
>Kunne hun ikke skulle jeg såmænd nok gører det (eller Tyson)

Nu var det jo ikke dig der fik det gode tilbud, vel Jensebasse? *GG*
Næeh, du ka' få lov at låne Oy ka' du! Den sjoveste hund i DK.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 26-10-07 09:01

Leyna, skrev:

> Nu var det jo ikke dig der fik det gode tilbud, vel Jensebasse? *GG*

Næh det tør John ikke

> Næeh, du ka' få lov at låne Oy ka' du! Den sjoveste hund i DK.

Meget gerne

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 27-10-07 08:11

On Fri, 26 Oct 2007 10:00:47 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Meget gerne

Okay. Det var ikke lige DET svar jeg forventede. *LOL*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 27-10-07 08:41

Leyna, skrev:

> Okay. Det var ikke lige DET svar jeg forventede. *LOL*

Det kunne jo værer at du ikke kunne kende ham igen bagefter,
min kollegas hund som jeg passede 2 uger fik jeg af vide at
jeg havde ødelagt
Den var nemlig faldet så godt til her at den slet ikke var oppe
og kører over at komme hjem igen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 27-10-07 21:23

On Sat, 27 Oct 2007 09:40:36 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det kunne jo værer at du ikke kunne kende ham igen bagefter,
>min kollegas hund som jeg passede 2 uger fik jeg af vide at
>jeg havde ødelagt

Ja, så får du i hvert fald ikke lov til at låne ham!
Sådan en hundeødelægger! *GG*

>Den var nemlig faldet så godt til her at den slet ikke var oppe
>og kører over at komme hjem igen

Det tror jeg så ikke ville ske. Nu er Oy jo ikke alenehund her, og han
er pot og pande med Vaks, og Maggie er så legekammeraten. Tror de vil
savne hinanden en del.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-10-07 11:55

On Thu, 25 Oct 2007 11:22:16 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>Inde i huset ved de, at jeg ikke vil have kommandoraid, og ude tog jeg dem
>med hver for sig, så der ikke var noget tonseri derude.

Se, det er mine så ikke heeeelt med på endnu. *GG*

>Jeg vil foreslå dig at låne et bur, som du evt. kan have dem i på skift så
>hun får mest mulig ro på de første par dage, bare til når du ikke kan være
>over dem selv.

Jeg ved godt at det er velment, men jeg kommer aldrig til at sætte
mine hunde i bur.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-10-07 12:05

> Se, det er mine så ikke heeeelt med på endnu. *GG*

Det tager såmænd ikke så lang tid at få "banket" ind i hovedet på dem, der
er bare med at være konsekvent hver gang.
Mine prøver da ind i mellem om den går, så mere hellige er de da ikke, men
jeg vil ikke have det vilde ræs herinde.

> Jeg ved godt at det er velment, men jeg kommer aldrig til at sætte
> mine hunde i bur.

Jeg kan godt følge dig, og jeg har også altid selv haft den holdning,
Leyna!.

Men efter at have prøvet den løsning i flere situationer, så er har jeg
skiftet mening.
Sålænge det ikke bruges som straf, og at det forbindes med ro og hvile, så
kan jeg ikke se problematikken.
Emma her har haft god gavn af buret i forskellige situationer, og jeg har et
fast stående i stuen, som de bruger som "hule".

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 25-10-07 19:31

On Thu, 25 Oct 2007 13:05:17 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]

>Emma her har haft god gavn af buret i forskellige situationer, og jeg har et
>fast stående i stuen, som de bruger som "hule".

Og jeg har da selv med egne øjne set en hund som elskede sit bur,
meeeeen...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 20:41

Leyna, skrev:

> Og jeg har da selv med egne øjne set en hund som elskede sit bur,
> meeeeen...

Fik du heller ikke mig til at lukke mine ind i

/Jens (som altid er enig med leyna)

Fra : x Vuf x

Dato : 03-11-07 01:57

On Thu, 25 Oct 2007 20:31:25 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Og jeg har da selv med egne øjne set en hund som elskede
>sit bur, meeeeen...

Ikke noget men; hvis du er dårlig eller har ondt, hvad vil du
så helst ha'? Rigtigt...RO! Og det vil hun ha' i et bur!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : Leyna

Dato : 03-11-07 07:25

On Sat, 03 Nov 2007 01:56:37 +0100, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Ikke noget men; hvis du er dårlig eller har ondt, hvad vil du
>så helst ha'? Rigtigt...RO! Og det vil hun ha' i et bur!

Joeh, men jeg har ikke lyst til at blive buret inde for at få det.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-10-07 10:29

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Hej Leyna

Skulle det gå rent galt, kan du låne et bur til bilen af mig, som er solidt
udført....
Så kan hun da bures inde, når hun ikke kan være under opsyn.
Det er oprindeligt beregnet til 2 hunde, men skillevæggen er fjernet, så der
er rimeligt med plads, når bare det ikke skal være i alt for lang tid.

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 25-10-07 12:03

On Thu, 25 Oct 2007 11:28:44 +0200, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Skulle det gå rent galt, kan du låne et bur til bilen af mig, som er solidt
>udført....

Tusind tak, Benny, men jeg er stadig ikke vild med at komme hende i
bur.

>Så kan hun da bures inde, når hun ikke kan være under opsyn.

Og så gør du mig først rigtig nervøs... Skal jeg være over hende 24/7?
Hvis jeg nu får hannerne passet ude i byen, skulle der så være de
store problemer? Det ender sg* da med at jeg bare giver hende
p-piller.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-10-07 13:15

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Jamen det var da kun nogle dage, hvor der var fare for hendes sår....
Lad være med at betragte buret som en straf....
Hun skulle jo i bur, for at de andre ikke skulle blive for voldsomme.
Samt for at hun ikke selv, skulle blive for kåd.
Og det er jo som sagt, kun nogle dage. Til hun er på dupperne igen.
Og du kan stadig beholde alle hundene hjemme.
Der er jo ingen der siger, hun får behov for at være der.
Men det er trods alt bedre at kunne forebygge, fremfor helbrede.

M.V.H....Benny..

Fra : Anette

Dato : 25-10-07 19:39

Leyna wrote:
> Og så gør du mig først rigtig nervøs... Skal jeg være over hende 24/7?
> Hvis jeg nu får hannerne passet ude i byen, skulle der så være de
> store problemer?

Det vil nok være en god idé at lave lidt ro om hende, tror jeg. Men prøv da
at se hvordan de reagerer...? Helst med en "Oy-sitter" i baghånd
Da Dagmar blev steriliseret i maj i år, var hun sådan lidt øv-agtigt de
første dage. Hun er jo så fredsommelig i forvejen så helt som forventet var
der ingen problemer, med at holde hende i ro Hun havde lidt svært ved
at forstå at jeg kom flintrende og løftede hende hver gang hun ville op
eller ned fra yndlingsstolen....sikkert bare pyller, men jeg ville ikke
risikere noget. På 3.- 4. dagen var hun oppe i samme opdrejninger som
vanligt, ville gerne hoppe rundt som hun plejer; men vi forsøgte at holde
hende i ro mest muligt, bl.a gik vi tur med hende alene..i snor.
På 10.dagen var hun helt fremme på poterne igen og helt som hun plejer.
De andre lod hende helt være indtil da. Som om de fornemmede at Dagmar var
ikke lige med på en løbe-om-kap-tur lige nu.
Hun fik ikke krave på, men en t-shirt, den er noget rarere at have på.
Bagbenene ud gennem ærmerne, et par klip øverst og nederst, så der kan
bindes en knude over halen og en knude rundt om halsbåndet - Voila, hun
kunne ikke slikke i sine tråde. okay da hun fik den på første gang, så hun
ud som om hun tænkte: Så, nu rambler det da helt for hende, men efter et par
timer så generede den hende slet ikke.
Vi har ikke fortrudt ér sekund. Det var lidt bekymrede dage at komme igennem
efter operationen, men kors, hvor er hun glad nu. Legesyg og fjollet - det
er dejligt, når hun før var stille og indadvendt de 5 af årets måneder p.g.a
løbetid og falsk drægtighed.

Det er ikke så svært, Leyna - det er bare lidt over en uge der skal
overståes Kan Oy ikke fatte det ( og det tror jeg sagtens han kan) så
dæmp ham ned med en stak naturmedicin - f.eks Serene-Um - i de 10 dage. Det
skader ham ikke, eller gør ham sløv, han stresser bare ikke og tager det
hele lidt mere med ro på .

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 26-10-07 08:09

On Thu, 25 Oct 2007 20:39:28 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Det vil nok være en god idé at lave lidt ro om hende, tror jeg. Men prøv da
>at se hvordan de reagerer...? Helst med en "Oy-sitter" i baghånd

Oy-sitter... Det er altså et sjovt ord. Næsten lige så sjov som Oy ser
ud! Men det ville nok være en fordel osse at få Vaks "af vejen" i
de første dage, bare for en sikkerheds skyld.

>Da Dagmar blev steriliseret i maj i år, var hun sådan lidt øv-agtigt de
>første dage. Hun er jo så fredsommelig i forvejen så helt som forventet var
>der ingen problemer, med at holde hende i ro

Maggie er, ligesom farmand og brormand, en DAMP-hund. Der er gang i
hende HELE tiden, og netop derfor er jeg osse nervøs for at der skal
skæres i hende. Jeg VED godt jeg er en hønemor og en pyllerrøv, men de
dyr er jo mine "børn"...

> [...]
>skader ham ikke, eller gør ham sløv, han stresser bare ikke og tager det

Lidt over en uge er altså laaang tid med 3 DAMP-hunde.
Kunne godt være jeg skulle prøve noget naturmedicin, og så må jeg lige
ha' mig en ordentlig snak med datteren.

Hvis jeg skal være ærlig, så er det nok osse mere mig der er stresset.
Det er mig der kører helt op og maler fanden på væggen, og alt sammen
kun fordi jeg er sådan en pyllerrøv. *SUK* Ydermere skal jeg have
fundet mig en helt ny dyrlæge, for min egen går sygemeldt efter et
alvorligt trafikuheld og det lader til at blive langvarigt. Nå, men
jeg kan i det mindste ringe til hende og få en snak om hele
operationen. Det burde kunne få mig lidt ned på jorden igen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 26-10-07 09:04

Hej Leyna
Ja, man skal passe på at man ikke laver problemet større end det er. Kender
det fra mig selv, det kan blive helt uoverskueligt.
Kunne din datter ikke flytte ind?, ved godt at det giver en hund mere, men
så kunne i hjælpes ad, og skiftes til at være hos hundene, hele dagen.
Det skal nok gå, og det er ikke rart at se sin hund lige de første dage, jeg
fik helt dårlig samvittighed, men som det går fremad, så er det helt
besværret værd.
løs det med de 3 hunde først, så tror jeg du vil falde til ro, og kan
begynde at tænke klart igen.

Hanne/som har rigeligt i 1 "damp" hund

Fra : Leyna

Dato : 27-10-07 08:06

On Fri, 26 Oct 2007 10:04:15 +0200, "Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote:

>Kunne din datter ikke flytte ind?, ved godt at det giver en hund mere, men
>så kunne i hjælpes ad, og skiftes til at være hos hundene, hele dagen.

Jamen det kan jeg fint selv klare. Og jeg tror osse jeg har
løsningsmodellen nu, men desværre meldte "offeret" fra.
Jeg vil ha' Oy ud af huset i en uges tid. Vaks er ikke så voldsom
mere, og Maggie er osse meget mere afdæmpet når Oy ikke lige er i
nærheden, såeh...

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anette

Dato : 26-10-07 22:24

Leyna wrote:

> Maggie er, ligesom farmand og brormand, en DAMP-hund. Der er gang i
> hende HELE tiden, og netop derfor er jeg osse nervøs for at der skal
> skæres i hende.

Jeg ved det ikke, men jeg tror tror at selv en Damp-hund vil være noget
roligere i dagene efter operationen.
Det smertestillende piller hjælper dem, ja - men som med os andre - de
piller tager ikke det hele.
Når en hund føler sig sårbar, kommer der som regel lidt mere ro på
...nogle gange

> Lidt over en uge er altså laaang tid med 3 DAMP-hunde.

Det ved jeg jo godt :-| - udsigten kan være skræmmende, men mon ikke de
fatter at Maggie ikke lige er på dupperne, at Maggie skal skånes lidt nogle
dage. Prøv at give dine hunde en chance - de kan overraske dig Hun
lugter jo mærkeligt ( af jod/desinfektionsmiddel ) i nogle dage. Hendes
kropssprog er meget mindre, hun er mere vigende end vanligt o.s.v. Det vil
de to andre reagere på. Der er noget der er anderledes, noget de er nødt til
at tage højde for. Hunde passer på hinanden, tager hensyn. Man leger ikke
med en der trækker sig væk fra flokken, hvilket hun vil gørte så længe hun
har ondt.

> Kunne godt være jeg skulle prøve noget naturmedicin, og så må jeg lige
> ha' mig en ordentlig snak med datteren.

Begge dele er rigtig godt at have i baghånden, hvis det udvikler sig ud over
hvad Maggie og du magter.

> Hvis jeg skal være ærlig, så er det nok osse mere mig der er stresset.

Sikkert - been there, done that. Du godeste hvor kan man dog male Fanden
på væggen - men heldigvis bliver de mange b ekymringer ofte gjort til
skamme. Hundene tager røven på en og opfører sig 110% pænere end
forventet/frygtet.

Det skal nok gå fint, Leyna. Det er jo gode hunde du har...selvom de har
krudt i måsen.

Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 27-10-07 08:10

On Fri, 26 Oct 2007 23:23:35 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Når en hund føler sig sårbar, kommer der som regel lidt mere ro på
>...nogle gange

Og det er netop den dér, der gør mig nervøs!

> [...]
>på væggen - men heldigvis bliver de mange b ekymringer ofte gjort til
>skamme. Hundene tager røven på en og opfører sig 110% pænere end

Jamen hvis alle mine fine planer glipper, så må vi jo ta' den derfra
og så håbe på det bedste.

>Det skal nok gå fint, Leyna. Det er jo gode hunde du har...selvom de har
>krudt i måsen.

Gu' er det så, og selvom de fylder lige rigeligt meget og ikke helt
var planlagte, så vil jeg jo ikke undvære nogen af dem.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 27-10-07 08:53

Leyna, skrev:

> Og det er netop den dér, der gør mig nervøs!

Må bedrøve dig med at det heller ikke fungerede sådan med Angel,
dagen efter operationen mente hun at hun var rask igen.
Hun er dog generelt heller ikke spor pivet af sig.
Da hun var blevet reopereret aftalte jeg med min dyrelæge helt
at droppe det smertestillende, ikke at det ændrede stort på det.

Mine hundes indbyrdes adfærd syntes jeg ikke ændrede sig,
Tyson tog skam ingen hensyn som jeg så det.
Specielt da hun var blevet reopereret måtte jeg værer over dem
hele tiden for at de ikke startede deres vanlige slåskampe.
Og efter en uge hvor Angel skulle holdes helt i ro var der
altså opsparet en del energi
Det er ikke for at male fanden på væggen jeg skriver det Leyna,
men sådan var det altså her i huset.
Men jeg fik det da til at fungerer, det krævede bare at jeg var
et ubehageligt menneske i 10 dage der ikke ville lade dem
lege sammen, det kunne de jo ikke rigtigt forstå.
Noget de ellers blev opildnet til var pludselig forbudt.

/Jens (som ind imellem ønskede at hunde talte dansk)

Fra : Leyna

Dato : 27-10-07 21:21

On Sat, 27 Oct 2007 09:53:10 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Specielt da hun var blevet reopereret måtte jeg værer over dem
>hele tiden for at de ikke startede deres vanlige slåskampe.
>Og efter en uge hvor Angel skulle holdes helt i ro var der
>altså opsparet en del energi

Det er osse lige præcis DET der bekymrer mig. Maggie og Oy tonser jo
rundt dagen lang... *SUK*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 03-11-07 02:00

On Thu, 25 Oct 2007 13:03:05 +0200, Leyna wrote:

> [...]
>Hvis jeg nu får hannerne passet ude i byen, skulle der så være de
>store problemer? Det ender sg* da med at jeg bare giver hende

Der findes, så vidt jeg lige husker, stadig ikke P-piller til hunde,
men der er da ingen problemer, hvis hannerne kommer ud af huset.
Hun skal bare ha' ro i et par dage.

Fra : Leyna

Dato : 03-11-07 07:30

On Sat, 03 Nov 2007 01:59:41 +0100, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Der findes, så vidt jeg lige husker, stadig ikke P-piller til hunde,
>men der er da ingen problemer, hvis hannerne kommer ud af huset.
>Hun skal bare ha' ro i et par dage.

Det skal jeg så ikke lige gøre mig klog på, men jeg ved da at der
kunne gøres noget medicinsk (for jeg har snakket med dyrlægen om det),
men det er så ikke så forbasket sikkert at det gør noget.

Og nu er der bestilt tid til Maggie, og vi sender hendes legekammerat
på "ferie" i en uge, så det skal nok gå.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 03-11-07 09:35

Leyna, skrev:

> Det skal jeg så ikke lige gøre mig klog på, men jeg ved da at der
> kunne gøres noget medicinsk (for jeg har snakket med dyrlægen om det),
> men det er så ikke så forbasket sikkert at det gør noget.

Feks. dette
http://www.qeqertarsuaq.gl/dansk/Teknik/teknik-hund%20vejl%20dk.htm#p-sprøjter

> Og nu er der bestilt tid til Maggie, og vi sender hendes legekammerat
> på "ferie" i en uge, så det skal nok gå.

Self skal det nok det, du er jo godt forberedt

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 03-11-07 14:42

On Sat, 3 Nov 2007 09:34:37 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Feks. dette
>http://www.qeqertarsuaq.gl/dansk/Teknik/teknik-hund%20vejl%20dk.htm#p-sprøjter

En p-sprøjte som man selv skal give hunden... ellers tak. Jeg besvimer
næsten bare jeg ser en sprøjte, så det er ingen løsning. YIKES!

>Self skal det nok det, du er jo godt forberedt

Men sg* ikke forberedt på at tøsen begyndte sin næsteblødning midt i
perioden.
Maggie begyndt eat bløde i torsdags og jeg gik totalt i panik. Der er
jo kune gået 3 mdr. siden sidste løbetid, så jeg ringede straks til
dyrlægen, som beroligede (hmmmm) mig med at nogle har kortere
intervaller end andre. Men de ville så ikke operere hende imens hun
blødte, så tiden blev lige rykket en uge frem. Det skal foregå d. 19.
november, og hønsmor her er frygtelig nervøs. *SUK*

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ralph

Dato : 03-11-07 16:38

> [...]
> skulle holde hende i ro i 10 dage. Måske vil I synes at jeg
> overreagerer, men der er altså fuld knald på hende og Oy fra tidlig

Stort problem - jeg vil fortælle hvad vi har gjort de to gange det var
nødvendigt, ikke fordi du kan bruge det til noget med job og dit forhold til
bur.

1989 blev min salig Cairn Shaggy kørt over og brækkede hoften, hun kunne
ikke holde sig i ro og hylede og pev når hun forsøgte at følge efter os - ½
dag så havde jeg skiftet mening mht. bur, ind i buret om dagen - min kone
kunne så komme hjem i midddagspausen og lufte hende, dvs. bære buret ud i
haven åbne, Shaggy ud og gå på forpoterne og kun forpoterne ned og besørge,
ind i buret igen, jeg mødte tidligt af samme grund og kunne så være tidligt
hjemme, en god uges tid så var hun frisk igen.

I starten af august trådte Rissa på et glasskår med højre bagpote (ikke at
forveksle med forpoten som hun kom til skade med måneden før) det ville bare
ikke hele, så til sidst blev tåen amputeret, det ville så heller ikke hele
fordi hun slikkede. Skærm = hysterisk anfald (og det ville iflg. dylægen
heller ikke virke pga. MEGET lange ben) Så hun blev luftet i snor, sok på
såret holdt fast med tape (ikke på håret selvf. men rundt om sokken. og
sammen med en af os - har heldigvis tre store børn -konstant i fjorten
dage(enten hjemme med min kone, eller med mig på jobbet, eller passet af
børnene om aftenen når vi skulle noget), hun sov for første gang ude i går
nat - glad hund

Summasummarum må vel være at vente til juleferien eller sommerferien hvis I
ikke vil bruge bur.

--
Ralph