Vitamintilskud
Fra : pwh

Dato : 24-10-07 12:52

Jeg spørger på min Far's vegne.
Han halvbarfer sin nye dværgschnauzer da den ikke
gider æde ren tørkost.
Den får så en underlig miks af El Kama med forskelligt
dåsefisk og tilberedt kød i. Jeg orker ikke at "skændes"
mere med ham om at det skal værer råt kød han fodrer med
Men jeg tror det er en god ide så at tilsætte et vitamintilskud
for at kompencerer for at kødet er tilberedt.

Er der noget bestemt mærke nogen her i gruppen kan anbefale,
pt giver han kun ølgær og fiskeolie, det fik jeg ham da presset til

/Jens

Fra : JB

Dato : 24-10-07 13:06

> [...]
>
> Er der noget bestemt mærke nogen her i gruppen kan anbefale,
> pt giver han kun ølgær og fiskeolie, det fik jeg ham da presset til

I brugsen kan man købe "hundevitaminpiller", der indeholder, hvad en hund
har brug for. Det er nok klogt at give tilskud, når din far fodrer på den
måde.

Hilsen
Jytte

Fra : charlotte

Dato : 25-10-07 08:10

On 24 Okt., 13:51, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> [...]
>
> Er der noget bestemt mærke nogen her i gruppen kan anbefale,
> pt giver han kun ølgær og fiskeolie, det fik jeg ham da presset til

Orvvvv Hvor jeg kender det.
Jeg har gjerne gjort det at jeg rørte lidt leverpostej ud i lidt vand.
Og så hældte det over maden. Så fik møgkræet da det den skulle bruge.
Min erfaring med dværgschnauzerer siger mig at de på et eller andet
tidspunkt nok skal begynde at æde som en tærsker. Det er bare
forskelligt hvor lang tid det tager

Charlotte
p.s skriver også lige til dig privat

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 08:45

charlotte, skrev:

> Orvvvv Hvor jeg kender det.
> Jeg har gjerne gjort det at jeg rørte lidt leverpostej ud i lidt vand.
> Og så hældte det over maden. Så fik møgkræet da det den skulle bruge.

Jeg kan da ikke bruge leverpostej som erstatning for vitaminer.

> Min erfaring med dværgschnauzerer siger mig at de på et eller andet
> tidspunkt nok skal begynde at æde som en tærsker. Det er bare
> forskelligt hvor lang tid det tager

Min Far er ikke lige så stædig i den retning som jeg er

> Charlotte
> p.s skriver også lige til dig privat

Kan du ikke, adressen jeg skriver under på Usenet er falsk,
skriv det hellere her i gruppen.

/Jens

Fra : charlotte

Dato : 25-10-07 12:59

On 25 Okt., 09:44, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Jeg kan da ikke bruge leverpostej som erstatning for vitaminer.

Hov. Jeg kan godt se at det blev lidt uklart. Jeg mente at tricket kan
bruges ved tørfoder. Det kan makrel i tomat i øvrigt også hvis man kan
holde lugten ud.

> Min Far er ikke lige så stædig i den retning som jeg er

Det kræver også indimellem umanerlig stædighed. Jeg brugte på den
sidste 3,5 års kamp. tilsidst droppede jeg alt der hed kræs og levede
efter min dyrlæges devise " der er ingen hunde der dumme nok til at
sulte sig til døde. Katte derimod......."

> Kan du ikke, adressen jeg skriver under på Usenet er falsk,
> skriv det hellere her i gruppen.
>
> /Jens

Jeg har fundet din adresse fra tidligere. JEg er ikke typen der rydder
op. hvilket også kan se på den manglende plads til min mus . Det
jeg ville fortælle har ikke rigtig relevans for andre end din far

Charlotte

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 13:13

charlotte, skrev:

> Hov. Jeg kan godt se at det blev lidt uklart. Jeg mente at tricket kan
> bruges ved tørfoder. Det kan makrel i tomat i øvrigt også hvis man kan
> holde lugten ud.

Ok, men nu har min Far lagt sig fast på at han vil fodrer med El Kama
som er frysetørrede grøntsager med kornsorter i, tørkost har han
mere eller mindre droppet.
Så pointen er at supplerer det foder med vitaminer når han
nu engang ikke giver råt kød, det er El Kama beregnet på
at man gør, en del vitaminer bliver jo ødelagt ved tilberedning.

> [...]
> op. hvilket også kan se på den manglende plads til min mus . Det
> jeg ville fortælle har ikke rigtig relevans for andre end din far

Så må det værer en forældet adresse, for jeg har intet modtaget.
Hvis det er hunderelevant det du ville skrive har det vel relevans
for hele gruppen, går ikke ud fra at du kender min Far privat

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-10-07 15:32

pwh skriblede følgende:

> Så må det værer en forældet adresse, for jeg har intet modtaget.
> Hvis det er hunderelevant det du ville skrive har det vel relevans
> for hele gruppen, går ikke ud fra at du kender min Far privat

Endelig en der bager på dig og så er du afvisende

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 15:36

jopa, skrev:
> pwh skriblede følgende:

> Endelig en der bager på dig og så er du afvisende

Ved mindre Charlotte ville bede min Far om min hånd
tror jeg det er for meget at håbe på

/Jens

Fra : charlotte

Dato : 26-10-07 06:20

On 25 Okt., 16:36, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Ved mindre Charlotte ville bede min Far om min hånd
> tror jeg det er for meget at håbe på
>
> /Jens

Øh. absolut ingen planer om at bede nogen om nogens hånd. Det må være
mandens opgave. Lidt gammeldaw's / romantisk må man vel godt være

Det jeg har at sige er egentlig kun relevant for dem med
dværgschnauzerer ( og så er der jo nok nogen der vil hævde at det
ikke er en hund ) Så jeg vil næppe påstå at det har relevans for
hele gruppen. Men okay here goes. Som ejer af en dværgschnauzer kan
man melde sig ind i dværgschnauzerklubben og få sin ansvarsforsikring
meget billigt. tjek evt på www.dvkweb.dk. Det kræver som sagt at man
har en dværgschnauzer og er medlem af klubben.

I øvrigt, hvor bliver billederne af ? ?

Må man spørge om hvor den kommer fra så har jeg da i det mindste en
fornemmelse for hvad type det er

Charlotte

Fra : pwh

Dato : 26-10-07 07:04

charlotte, skrev:

> Øh. absolut ingen planer om at bede nogen om nogens hånd. Det må være
> mandens opgave. Lidt gammeldaw's / romantisk må man vel godt være

Øv, jeg håbede lige

> [...]
> meget billigt. tjek evt på www.dvkweb.dk. Det kræver som sagt at man
> har en dværgschnauzer og er medlem af klubben.

Det har han styr på, men ellers tak.
Og self har det relevans for en tråd der drejer sig om dværgschnauzerer

> I øvrigt, hvor bliver billederne af ? ?

Det spørger jeg ham også om.
Han bor ret laht fra mig, så jeg kan ikke tage dem selv.

> Må man spørge om hvor den kommer fra så har jeg da i det mindste en
> fornemmelse for hvad type det er

Det er en lokal avler, jeg kan ikke huske hendes navn.
Men Fia er heller ikke fra hendes egen avl,
hun var blevet hentet hjem fra rusland for at indgå i hendes avl.
Men Fia var lidt for lys i pelsen, og kunne ikke bruges alligevel,
derfor kunne min Far købe hende for en fornuftig penge

/Jens