Salt i såret
Fra : pwh

Dato : 23-10-07 19:49

Det er ikke min intention med indlægget, tværtimod.
Men dem der evnt har fulgt "æggeskalledebatten"
der gjorde at Fru Larsen sagde farvel til gruppen
har jeg pænt fulgt på HG's forum, og ingen respons
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=128610

At det tilsyneladene bekræftiger et par af os her i gruppen
kan vi lade ligge. Men da tåbeligt at man skal værer så
dumstædig at man ikke kan vedkende sig en fejl.

Så min bøn henvender sig faktisk direkte til Connie,
få en sludder med Fru Larsen og forklar hende lidt
om hvordan gruppen kører.
Som jeg ser det er hun et meget velkomment indslag,
og jeg er da ked af at hun har sagt farvel.
Men hun må også se i øjnene at hun altså ikke
kan dække sig ind bag ved at værer nystartet mere,
nu bliver der ikke givet ved dørene længere

/Jens

Fra : Bodil

Dato : 23-10-07 21:49

pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hun må også se i øjnene at hun altså ikke
> kan dække sig ind bag ved at værer nystartet mere,
> nu bliver der ikke givet ved dørene længere

ved du hvad Jens når jeg læser et sådan indslag så tænker jeg, ok nå det er
hans gruppe den her, Jenses meninger gælder, er du uenig så find et andet
sted.
Er det sådan det er?

Fra : Hm

Dato : 24-10-07 08:25

"Bodil" <bodildc@privat.dk> skrev i en meddelelse

> ved du hvad Jens når jeg læser et sådan indslag så tænker jeg, ok nå det
> er hans gruppe den her, Jenses meninger gælder, er du uenig så find et
> andet sted.
> Er det sådan det er?

hej Bodil
Ikke for at forsvare Jens - det kan han godt selv
men jeg tror du har misforstået noget, tror faktisk at det ærgre Jens, med
den slutning.

Vi har alle haft større eller mindre diskussioner herinde, både med Jens og
med andre, nogle gange er det gået i hårdknude og andre gange er vi blevet
mere eller mindre enige, men sådan er det vel når man har forskellige
meninger, og det gør det ikke nemmere når alt foregår på skrift.

Jeg har da også følt flere gange, at jeg er blevet grueligt misforstået, og
blevet lidt ked af det, så holder man måske lige en pause på sidelinien.

Jeg syntes det normalt er ret hyggeligt, og man kommer jo til at "kende" de
forskellige og derfor også lidt af de forskellige sider af brugerne.

Hvis man kommer på en ny arbejdsplads og buser frem, kan man nemt blive
opfattet forkert, og så kan det tage lang tid før man, falder ind i miljøet,
og det er nok heller ikke meget anderledes her i gruppen.

Nå, det blev igen et langt indlæg.

Hanne/ som aldrig vil give sin hund en rå hvide

Fra : pwh

Dato : 24-10-07 10:40

Hm, skrev:
> [...]
> Ikke for at forsvare Jens - det kan han godt selv
> men jeg tror du har misforstået noget, tror faktisk at det ærgre

Tak Hanne
Det var lige precis det jeg mente.

> [...]
> Jeg har da også følt flere gange, at jeg er blevet grueligt
> misforstået, og blevet lidt ked af det, så holder man måske lige en

Det er da også sket for mig, det kan nok ikke undgåes.

> Jeg syntes det normalt er ret hyggeligt, og man kommer jo til at
> "kende" de forskellige og derfor også lidt af de forskellige sider af
> brugerne.

Nemlig, på godt og ondt som IRL

> [...]
> blive opfattet forkert, og så kan det tage lang tid før man, falder
> ind i miljøet, og det er nok heller ikke meget anderledes her i

Ingen forskel i mine øjne.

> Hanne/ som aldrig vil give sin hund en rå hvide

Klogt

/Jens

Fra : pwh

Dato : 24-10-07 10:35

Bodil, skrev:
> [...]
>
> ved du hvad Jens når jeg læser et sådan indslag så tænker jeg, ok nå
> det er hans gruppe den her, Jenses meninger gælder, er du uenig så

Sådan kan du vælge at læse mit indlæg, alt kan jo gives en negativ tone.
Denne gruppe er da ikke mere min end nogen som helst andres,
hvordan i alverden skulle jeg dog bærer mig ad med at få sådan en magt.

Du kunne også have valgt at læse det som at jeg faktisk var ked af at
Fru Larsen forlod gruppen, og derfor bad Connie (som er hendes veninde)
om lige at tage en sludder med hende.

/Jens

Fra : Bodil

Dato : 24-10-07 11:00

> [...]
>
> Du kunne også have valgt at læse det som at jeg faktisk var ked af at
> Fru Larsen forlod gruppen, og derfor bad Connie (som er hendes veninde)

Jeg skriver hvordan jeg opfatter det når jeg læser det, jeg håber da jeg
opfatter det forkert.
Så jeg prøver lige igen, hvordan mener du det Jens, er det den ene eller den
anden version.?
Bodil, (som faktisk spørg fordi hun er i tvivl)

Fra : pwh

Dato : 24-10-07 11:07

Bodil, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skriver hvordan jeg opfatter det når jeg læser det, jeg håber da
> jeg opfatter det forkert.

Det gjorde du.

> Så jeg prøver lige igen, hvordan mener du det Jens, er det den ene
> eller den anden version.?

Version nr 2, sådan som Hanne også opfattede det.

> Bodil, (som faktisk spørg fordi hun er i tvivl)

Jamen så er det da bare at spørge, syntes bare at jeg svarede sidst
Det skulle ikke læses som en undskyldning fra mig til Fru Larsen,
for det skylder jeg hende ikke, men jeg er da stadig lidt ærgelig
over den udgang som min sidste diskussion med hende fik.
Det er da synd hvis hun skal snydes for alle guldkornene her i gruppen
i fremtiden

/Jens

Fra : C.H

Dato : 24-10-07 13:23

> [...]
> Men hun må også se i øjnene at hun altså ikke
> kan dække sig ind bag ved at værer nystartet mere,
> nu bliver der ikke givet ved dørene længere

Bum bum..
Jaaaaa...
Så deeeeet...

Altså - jeg tror skam ikke, du skal tænke så meget over det, Jens.
Fru Larsen er et voksent menneske, der har konstateret, at hun bruger for
meget krudt på at være i denne gruppe i forhold til, hvor meget hun får ud
af den. (sagt med mine egne ord).

Det er der så mange der har gjort før hende, men hun lagde så en farvel og
tak-hilsen. Og jeg tør æde min gamle hat på, at i modsætning til de fleste,
der lægger sådan en, så vender hun ikke tilbage.
Det er ikke er surhed eller andet i den retning, det er bare som skrevet
ovenfor.
Til forskel for blandt andre mig selv, der også kører træt en gang imellem,
er hun så ikke nået at blive afhængig af stedet Hun kommer ganske givet
ikke til at savne det så meget som jeg ville have gjort....

Hendes beslutning ved jeg er taget ud fra al hendes tiden i gruppen og har
ikke en direkte forbindelse til jeres (for mig underholdende) marengstråd.

Angående din bøn til mig om at forklare hende hvordan gruppen kører - det
synes jeg bestemt ikke skulle være nødvendigt.
For hvordan kører gruppen? Det er jo afhængigt af, hvem der er her og hvad
de skriver.
Kulturen skulle meget gerne afspejle de mennesker, der kommer og udvikles i
samme takt. Således vil min beskrivelse til hende være unøjagtig alene af
den årsag, at hun kommer herind og forandrer den
Men klart - da jeg i første omgang præsenterede hende for den, beskrev jeg
da kort, og forventede at hun ville falde til præcis som jeg gjorde. Det var
ikke tilfældet og min beskrivelse var nok derfor nærmest værdiløs

Så jeg tror at Fru Larsen er fortid herinde, men ved, hun fik noget godt med
sig - og det er jo ikke så skidt endda

Connie

Fra : pwh

Dato : 24-10-07 13:53

C.H, skrev:
> [...]
> for meget krudt på at være i denne gruppe i forhold til, hvor meget
> hun får ud af den. (sagt med mine egne ord).

Det er jo helt frivilligt hvor megen krudt man gider at bruge,
de fleste ved nok at diskussioner med mig kan trække langt ud

> [...]
> modsætning til de fleste, der lægger sådan en, så vender hun ikke
> tilbage. Det er ikke er surhed eller andet i den retning, det er bare som

Det har du nok ret i,
jeg ligger såmænd heller ikke vågen om natten af den grund

> Hendes beslutning ved jeg er taget ud fra al hendes tiden i gruppen
> og har ikke en direkte forbindelse til jeres (for mig underholdende)
> marengstråd.

Hendes udmeldelse kom nu bare lige i forlængelse af den tråd,
så jeg har svært ved at tro at det ikke var den berømte dråbe.
Hun har da som jeg ser det heller ikke kunne lægge det bagved sig,
følger man tråden på HG skriver hun selv at hun har googlet nettet
tyndt for at få bekræftiget sine påstande, men uden held.

> [...]
> udvikles i samme takt. Således vil min beskrivelse til hende være
> unøjagtig alene af den årsag, at hun kommer herind og forandrer den

Det er self rigtigt nok. Men "marengstråden" mindede jo en del om den
tråd som kørte da hun statede herinde hvor hun havde en påstand om
at hunde kunne leve fint af rent kød uden grøntsager.
Der mener jeg bestemt at du skrev at vi (jeg) måtte tage det hensyn
at hun var ny på Usenet og ikke vant til at blive afkrævet dokumentation
for sine påstande, det gav jeg dig ret i dengang, alt skal jo læres
Det var det jeg mente med at hun ikke rigtigt kunne gemme sig bag
den med at værer ny mere, nu må hun værer underlagt samme
"regler" som du og jeg og alle andre også er det.

> [...]
> beskrev jeg da kort, og forventede at hun ville falde til præcis som
> jeg gjorde. Det var ikke tilfældet og min beskrivelse var nok derfor

Så er HG måske også et bedre forum for hende, de tråde jeg har
læst derinde bærer præg af at man uimodsagt kan påstå de mest
besynderlige ting. Det virker på mig som at folk mere taler til
hinanden end med hinanden der, for kedeligt til mig

> Så jeg tror at Fru Larsen er fortid herinde, men ved, hun fik noget
> godt med sig - og det er jo ikke så skidt endda

Jeg har da også et fromt ønske om at hun har lært noget,
specielt i retning af ikke bare at godtage hvad fremmede mennsker
påstår som værende sandt uden dokumentation.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 24-10-07 15:27

> Det er jo helt frivilligt hvor megen krudt man gider at bruge......

Lige netop - hun gad så ikke at bruge mere

> Det har du nok ret i,
> jeg ligger såmænd heller ikke vågen om natten af den grund

Det ville også være tosset

> Hendes udmeldelse kom nu bare lige i forlængelse af den tråd,
> så jeg har svært ved at tro at det ikke var den berømte dråbe.

Jamen det er da også ok at du tror det

> Hun har da som jeg ser det heller ikke kunne lægge det bagved sig,
> følger man tråden på HG skriver hun selv at hun har googlet nettet
> tyndt for at få bekræftiget sine påstande, men uden held.

Det har stadig ikke noget med udmeldelsen at gøre

> [...]
> at hun var ny på Usenet og ikke vant til at blive afkrævet dokumentation
> for sine påstande, det gav jeg dig ret i dengang, alt skal jo læres

Ikke korrekt - det handlede på ingen måde om dokumentation, men om at give
lidt line....
Og så skal jeg bestemt ikke være den der bestemmer, hvad Fru Larsen eller
andre skal lære

> Det var det jeg mente med at hun ikke rigtigt kunne gemme sig bag
> den med at værer ny mere, nu må hun værer underlagt samme
> "regler" som du og jeg og alle andre også er det.

De regler hun og vi skal følge er jo kun dem, der står i fundatsen

> [...]
> besynderlige ting. Det virker på mig som at folk mere taler til
> hinanden end med hinanden der, for kedeligt til mig

Jeg er også på HG - det er to forskellige ting og jeg bruger dem også helt
forskelligt. Men den ene er i mine øjne ikke dårligere end den anden.

> Jeg har da også et fromt ønske om at hun har lært noget,
> specielt i retning af ikke bare at godtage hvad fremmede mennsker
> påstår som værende sandt uden dokumentation.

Igen - Fru Larsen er et voksent menneske og lader sig ikke løbe om hjørner
med. Hun er moden og erfaren, og klarer sig med garanti ganske glimrende
uden at være i skole på usenet

Connie

Fra : pwh

Dato : 24-10-07 15:53

C.H, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Lige netop - hun gad så ikke at bruge mere

Så er det da bare at lad værer med at kører lange diskussioner,
det burde da ikke værer nødvendigt helt at melde sig ud,
men hende om det

> Ikke korrekt - det handlede på ingen måde om dokumentation, men om at
> give lidt line....

Mener nu betemt at du skrev at der skulle gives lidt line i forhold til at
bliver afkrævet dokumentation for ens påstande, at Fru Larsen var ny på
Usenet og vi burde give nye lov til lige at vænne sig til det.
Men lad nu det ligge jeg kan huske forkert, hvis det ikke er det du mener
er det jo ligegyldig hvad du skrev dengang

> Og så skal jeg bestemt ikke være den der bestemmer, hvad Fru Larsen
> eller andre skal lære

Næh, det må værer op til folk selv

> De regler hun og vi skal følge er jo kun dem, der står i fundatsen

Jeg synes nu det er en god ide også at følge de uskrevne regler,
og vil man ikke det må man da pænt tage de ørertæver der følger med

> Jeg er også på HG - det er to forskellige ting og jeg bruger dem også
> helt forskelligt. Men den ene er i mine øjne ikke dårligere end den
> anden.

Der vil jeg nu stadig mene at på det punkt med barf er dette forum
da bedre da man ikke på samme måde kan slippe afsted med
løse påstande. Eksemplet med æggeskallerne er da glimrende til
at illusterer forskellen på de to grupper.
Tænk på at der nok rent faktisk er folk der fodrer sine hunde ud fra
hvad der bliver skrevet på HG, og kan den ene (måske) forkerte påstand
få lov til at slippe igennem, hvad slipper så ellers igennem.
Den går bare ikke på samme måde i denne gruppe synes jeg,
ikke bare med barf, men sådan generelt kræves der altså at man
har hold i sine påstande, ellers plejer der at blive råbt op

> Igen - Fru Larsen er et voksent menneske og lader sig ikke løbe om
> hjørner med. Hun er moden og erfaren, og klarer sig med garanti
> ganske glimrende uden at være i skole på usenet

Jeg har da fået hende provokeret til at søge dokumentation
for sine æggeskaller, det gjorde hun ikke i første omgang.
Så noget har hun åbenbart lært alligevel

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-10-07 17:06

"pwh" <gætselv@.dk> skrev>
> Jeg har da fået hende provokeret til at søge dokumentation
> for sine æggeskaller, det gjorde hun ikke i første omgang.
> Så noget har hun åbenbart lært alligevel

Det kan da være hip som hap.
Det er da frivilligt om man gider skrive herinde.
Gider hun ikke mere så fred være med det.

Kvinder har jo andet og mere vigtigt at gøre, det være sig vaske op lave mad
og servicere manden, så mon ikke hun er hængt nok op i forvejen.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : JB

Dato : 24-10-07 17:42

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kvinder har jo andet og mere vigtigt at gøre, det være sig vaske op lave
> mad og servicere manden, så mon ikke hun er hængt nok op i forvejen.

Du har helt ret John, kvinder bør ikke bruge så meget tid ved computeren.

Hilsen
Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-10-07 17:48

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Du har helt ret John, kvinder bør ikke bruge så meget tid ved
> [...]

Nej for søren, vi kunne jo risikere at blive oplyste. LOL

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-10-07 10:47

> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej for søren, vi kunne jo risikere at blive oplyste. LOL

Altså Tove

Dig der plejer at være så høflig.... Hvorfor er du gået over til at bruge
bandeord ???? )

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-10-07 12:24

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

>>> Hilsen

> Altså Tove
>
> Dig der plejer at være så høflig.... Hvorfor er du gået over til
> at bruge bandeord ???? )
>
> M.V.H....Benny..

Ja, det må du nok sige. Jeg aner heller ikke hvad der gik af mig
LOL

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 12:53

Tove Krieger, skrev:

> Ja, det må du nok sige. Jeg aner heller ikke hvad der gik af mig
> LOL

Det er nok dine grovheder og tilbagevendende kattesnak
der får folk til at flygte fra gruppen i hobetal

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-10-07 12:56

> Det er nok dine grovheder og tilbagevendende kattesnak
> der får folk til at flygte fra gruppen i hobetal
>
> /Jens

Nej det må bestemt være en mis forståelse

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 13:06

Benny Mortensen, skrev:

> Nej det må bestemt være en mis forståelse
>
> M.V.H....Benny..

Pas på med ordet m-i-s, går Tove først igang
er hun ikke til at stoppe igen

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-10-07 08:39

> Pas på med ordet m-i-s, går Tove først igang
> er hun ikke til at stoppe igen
>
> /Jens

Nå, Bare hun ikke får lopper så.
Så skal vi jo bare til at dryppe hende i nakken

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-10-07 13:10

> Det er nok dine grovheder og tilbagevendende kattesnak
> der får folk til at flygte fra gruppen i hobetal
>
> /Jens

Tjah, det skulle da ikke undre mig, så jeg må nok hellere holde lav
profil. :p) men jeg kan altså stadig godt li' marengs.

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 13:20

Tove Krieger, skrev:

> Tjah, det skulle da ikke undre mig, så jeg må nok hellere holde lav
> profil. :p) men jeg kan altså stadig godt li' marengs.

Jeg skal faktisk prøve at lave marengs idag, nu har jeg
hviderne fra 4 æg, 2 fra igår og 2 fra deres frokost
Så noget godt kom der da ud af "marengsdebatten"

/Jens (som nok bliver usund af marengs og hans hunde sunde af blommerne)

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-10-07 14:14

> [...]
> Så noget godt kom der da ud af "marengsdebatten"
>
> /Jens (som nok bliver usund af marengs og hans hunde sunde af

Det er da fint nok, men husk endelig at de skal i ovnen ved meget
lav varme, ellers bliver de m-i-s-lykkede. LOL

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 14:25

Tove Krieger, skrev:

> Det er da fint nok, men husk endelig at de skal i ovnen ved meget
> lav varme, ellers bliver de m-i-s-lykkede. LOL

De står og kører ved 115 grader lige nu, men det der
skulle have blevet til marengs i flertal er blevet til ental
Jeg syntes ellers jeg piskede dem grundigt igennem,
det tog fandeme (du har lært mig at bande) sin tid,
jeg tror jeg prøver med blenderen næste gang.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-10-07 14:53

> [...]
> det tog fandeme (du har lært mig at bande) sin tid,
> jeg tror jeg prøver med blenderen næste gang.

Du er da ikke for smart Har du ikke en håndmixer ? Hvis du
følger denne opskrift, går du ikke galt i byen:

http://www.madmor.dk/show.php?action=single&get=402

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 15:41

Tove Krieger, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Du er da ikke for smart Har du ikke en håndmixer ? Hvis du
> følger denne opskrift, går du ikke galt i byen:

Jow, jeg har en gammel sag jeg har arvet efter min storesøster

> http://www.madmor.dk/show.php?action=single&get=402

Den ligner til forveksling den John linkede til.
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=11223

Hvordan bedømmer du hvornår de er færdige,
jeg kom til at tage første portion lidt for tidligt ud kan jeg se.

/Jens (som synes at marengstråden aldrig vil dø ud)

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-10-07 17:55

> Hvordan bedømmer du hvornår de er færdige,
> jeg kom til at tage første portion lidt for tidligt ud kan jeg se.

Du skal heller ikke tage hele pladen ud, nøjes med at prøve en
enkelt marengs efter ca. 1 time, så skulle de være færdige.

Fra : x Vuf x

Dato : 02-11-07 00:59

On Thu, 25 Oct 2007 16:40:48 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>/Jens (som synes at marengstråden aldrig vil dø ud)

Den er da også temmeligt off topic
i en hundegruppe, er den ik'?

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : pwh

Dato : 02-11-07 04:36

x Vuf x, skrev:

> Den er da også temmeligt off topic
> i en hundegruppe, er den ik'?

I mangel af bedre fylder det jo alt sammen

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 03-11-07 01:45

On Fri, 2 Nov 2007 04:35:30 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>I mangel af bedre fylder det jo alt sammen

I mangel af bedre? Der er da masser af indlæg
her i forvejen. Alt det her er da ellers noget,
der hører til i dk.snak! Der mangler der nemlig
indlæg! Så der ville der være plads nok.

Fra : pwh

Dato : 03-11-07 09:11

x Vuf x, skrev:

> I mangel af bedre? Der er da masser af indlæg
> her i forvejen.

En, to mange

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-07 10:32

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> I mangel af bedre? Der er da masser af indlæg
> her i forvejen. Alt det her er da ellers noget,
> der hører til i dk.snak! Der mangler der nemlig
> indlæg! Så der ville der være plads nok.

Jeg kiggede på et tidspunkt indenfor i dk.snak, og forlod gruppen
igen lige så stille. For mig at se, er det en gruppe hvor det er de
samme der hele tiden går igen, og hvor udenforstående ikke forstår
et muk af, hvad der bliver skrevet. Det drejer sig hovedsageligt om
fødselsdagsgratulationer med masser af kunstfærdige "lagkager", og
det er da ganske givet en glimrende gruppe, hvis man er med i
"inderkredsen", hvor alle kender alle temmelig godt. Har jeg ikke
ret ? .

Fra : Leyna

Dato : 03-11-07 14:52

On Sat, 3 Nov 2007 10:31:49 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> [...]
>det er da ganske givet en glimrende gruppe, hvis man er med i
>"inderkredsen", hvor alle kender alle temmelig godt. Har jeg ikke

Nej, Tove. Det mener jeg ikke at du har, men man skal nok ha' en helt
speciel sans for humor for at kunne blive hængende i dk.snak. Alle er
skam velkomen dér, men man skal bare ikke forvente seriøsitet i den
gruppe.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-07 15:10

> Nej, Tove. Det mener jeg ikke at du har, men man skal nok ha' en
> helt speciel sans for humor for at kunne blive hængende i
> dk.snak. Alle er skam velkomen dér, men man skal bare ikke
> forvente seriøsitet i den gruppe.

Det er da også dejligt med en gruppe, hvor man kan skrive næsten
hvad man vil, uden at være OT. Det er ikke helt udelukket, at jeg
måske en dag finder på at abonnere på den, jeg har da humor, men om
den er speciel ved jeg ikke.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-11-07 15:19

> Det er ikke helt udelukket, at jeg
> måske en dag finder på at abonnere på den, jeg har da humor, men om
> den er speciel ved jeg ikke.

Speciel er du da!
Hans

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-07 15:26

> [...]

Joh tak, den abonnerede jeg på et par dage for længe siden. Den var
faktisk ikke spor morsom, men der var til gengæld masser af
mudderkastning, og det er vist ikke lige mig.

> Speciel er du da!

LOL Kunne du måske uddybe det en smule ?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-11-07 16:22

Tove Krieger skrev:

> Joh tak, den abonnerede jeg på et par dage for længe siden. Den var
> faktisk ikke spor morsom,

Nå, okay - har abboneret på den i måske 7 år

> Kunne du måske uddybe det en smule ?

Dét var bare en leg med ord, Tove
Hans

Fra : Hm

Dato : 25-10-07 15:37

> [...]
> det tog fandeme (du har lært mig at bande) sin tid,
> jeg tror jeg prøver med blenderen næste gang.

Det var vist godt du glemte testen om hviderne var stive nok, skålen holdes
over hovedet, hvis du får hviderne i hovedet = 0 marengs

Hanne/ som godt kunne spise nogle marengs lige nu

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 15:46

Hm, skrev:

> Det var vist godt du glemte testen om hviderne var stive nok, skålen
> holdes over hovedet, hvis du får hviderne i hovedet = 0 marengs

Jeg testede da pænt om de hang i skålen med bunden i vejret,
men de blev noget flydene da jeg rørte det sidste sukker/kakao i.
Der skulle jeg nok have pisket dem en gang mere.

> Hanne/ som godt kunne spise nogle marengs lige nu

Smagen fejler heller ikke noget. Tyson troede straks
at han skulle have del i dem, men der var lukket
Han må vente til i aften, der står den på ½ kylling til dem hver,
så kan jeg måske have min karrykylling i fred,
karry er de ikke meget for

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-10-07 08:48

> [...]
> Han må vente til i aften, der står den på ½ kylling til dem hver,
> så kan jeg måske have min karrykylling i fred,

Ja det er jo ikke til at forstå... Alle mine, elsker boller i karry...
Ja selv katten, skal have karrysovs... Men er ikke meget for risene.
Men dem er hønsene og papegøjen så til gengæld aftager til

Det var Katten's Hva' )

M.V.H....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 02-11-07 00:56

On Thu, 25 Oct 2007 14:19:45 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>Så noget godt kom der da ud af "marengsdebatten"
>/Jens (som nok bliver usund af marengs og hans hunde sunde af blommerne)

Hov... Ja, jeg ved godt, dette er et gammelt indlæg,
men gi'r du dine hunde æggeblommer hver dag?
Efter mine oplysninger, må de da kun få 1 æggeblomme om ugen!

Fra : pwh

Dato : 02-11-07 04:34

x Vuf x, skrev:

> Hov... Ja, jeg ved godt, dette er et gammelt indlæg,
> men gi'r du dine hunde æggeblommer hver dag?

Nej, det varierer efter hvad de ellers får at spise,
æg er et godt proteinboost, så får de en dag proteinfattig mad
er det godt med en æggeblomme

> Efter mine oplysninger, må de da kun få 1 æggeblomme om ugen!

De oplysninger må du da meget gerne dele med os andre,
og helst ikke noget i stil med at det siger de på HG eller
det siger din moster, eller det siger din dyrelæge.
Ellers ender du bare i en lang "æggeskalsdebat" med mig som
Fru Larsen gjorde, den har du tabt på forhånd

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 03-11-07 01:52

On Fri, 2 Nov 2007 04:34:14 +0100, "pwh" wrote:

>Nej, det varierer efter hvad de ellers får at spise,
>æg er et godt proteinboost, så får de en dag proteinfattig mad
>er det godt med en æggeblomme

Nu ved jeg jo ikke, at du fodrer med fyldfoder vel?!
Men mennesker tåler jo heller ikke for mange æg.
Det er da altid noget, at du ikke gi'r dem hviden!

> [...]
>Ellers ender du bare i en lang "æggeskalsdebat" med mig som
>Fru Larsen gjorde, den har du tabt på forhånd

Det siger mine erfaringer Jens! Hvis det ikke er godt nok
for dig, at diverse læger og dyrlæger + erfarne folk siger
det, så står du udenfor al hjælp!

Fra : pwh

Dato : 03-11-07 09:30

x Vuf x, skrev:

> Nu ved jeg jo ikke, at du fodrer med fyldfoder vel?!

Jeg råfodrer (barfer) mine hunde, det har jeg snart gjort
et års tid, der indgår rå æggeblommer som en naturlig del.
Og da jeg fodrer varieret, som er det mest optimale/naturlige
er det ikke alt de får der er sprængfyldt med proteiner.
Der er også forskel på kvaliteten af proteiner,
der indenholder æg netop nogle af de bedste
og masser af vitaminer.

> Men mennesker tåler jo heller ikke for mange æg.

Hvad har mine hundes ernæring med mennesker at gører :-?

> Det er da altid noget, at du ikke gi'r dem hviden!

Self gør jeg ikke det, kun hvis det er hårdkogte æg.

> Det siger mine erfaringer Jens! Hvis det ikke er godt nok
> for dig, at diverse læger og dyrlæger + erfarne folk siger
> det, så står du udenfor al hjælp!

Kan du ikke selv hører at det er noget vrøvl.
Hunde på den størrelse som du har passer det sikkert godt med,
men mine er altså en hel del større end dine og kan derfor
sagtens æde en større mængde, simpel matematik
Tørkost indenholder da også æggeblommer, vil det så sige
ud fra din logik at hunde ikke må få tørkost hver dag.
Mængden af æg skal self som med alt andet afpasses efter
hundens størrelse, man kan da ikke bare sige helt firkantet
at hunde må få 1 æggeblomme om ugen.
Forstår du ikke det, så står du udenfor al hjælp!

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-07 10:42

> [...]
> hundens størrelse, man kan da ikke bare sige helt firkantet
> at hunde må få 1 æggeblomme om ugen.
> Forstår du ikke det, så står du udenfor al hjælp!

Jeg spurgte, da jeg havde Mini til vaccination for et par uger siden
på dyrehospitalet, hvor mange æggeblommer en hund måtte få om ugen.
Der blev sagt 1-2 om ugen, så det er ikke helt forkert hvad Sonja
(og andre) siger. Hviden er bandlyst med mindre det er kogte æg. Du
bliver nok nødt til at bøje dig for sagkundskaben. Dyrlæger må vel
hvad dokumentation angår, også kunne kaldes en slags eksperter. Der
er selvfølgelig også professorer på universiteterne som man kan
spørge, men hvem siger at deres viden er større eller mere korrekt.
?

P.S. Jeg spurgte dyrlægen, fordi æggeskalsdebatten i gruppen var på
sit højeste.

Fra : jopa

Dato : 03-11-07 10:48

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Der blev sagt 1-2 om ugen, så det er ikke helt forkert hvad Sonja (og
> andre) siger.

Ok så må Sonjas hunde allehøjst få hvad der svarer til en theske blomme.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-07 10:56

> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Ok så må Sonjas hunde allehøjst få hvad der svarer til en theske
> blomme.

LOL Nu spurgte jeg ikke til, hvor stor hunden skulle være. Det
skulle jeg måske nok have gjort, men jeg tror ikke at størrelsen på
hunden er så vigtig. Jeg ville nok også kun give en blomme om ugen
hvis jeg havde hunde på størrelse med Sonjas og forresten da også
Nanas små Chihuahua'er

Fra : pwh

Dato : 03-11-07 12:38

Tove Krieger, skrev:
> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> LOL Nu spurgte jeg ikke til, hvor stor hunden skulle være. Det
> skulle jeg måske nok have gjort, men jeg tror ikke at størrelsen på
> hunden er så vigtig.

Hvad skulle logikken i den argumentation værer, eller gætter du bare

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-07 12:47

> Hvad skulle logikken i den argumentation værer, eller gætter du
> bare

Logikken går såmænd ud på, at små hunde skal have mindre af alting
end store hunde. Medicin bliver jo også givet efter hundens vægt,
men det er ikke for at starte en ny diskussion, for lige meget hvor
meget dokumentation nogen giver dig, så tvivler du alligevel på om
det nu også kan være rigtigt.

Fra : jopa

Dato : 03-11-07 12:57

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Logikken går såmænd ud på, at små hunde skal have mindre af alting end
> store hunde.

En ting er logik en anden virkeligheden.

Jeg tør næsten ikke sige at mine hunde har spist op til flere/mange æg om
ugen både hvider og skaller og hele molivitten.
Vi havde på et tidspunkt høns i massevis og de lagde såmænd æg hvor det
passede dem, og mine hunde gnaskede lystigt æg i sig uden at tænke på at de
ikke kunne tåle det.
Også dem jeg tabte.
Men det kan da godt være at det ikke er sundt alligevel, med det sked de på

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-07 13:01

> [...]
> uden at tænke på at de ikke kunne tåle det.
> Også dem jeg tabte.
> Men det kan da godt være at det ikke er sundt alligevel, med det

Vi mennesker er jo ikke spor bedre. Hvor meget mon vi guffer i os af
ting, der ikke ligefrem er gavnligt for helbredet, det er ikke
småting hvis man tænker efter.

Fra : pwh

Dato : 03-11-07 13:53

jopa, skrev:

> Også dem jeg tabte.
> Men det kan da godt være at det ikke er sundt alligevel, med det sked
> de på

Tror nu ikke det er sundt for hunde at blive tabt for meget,
de kan da slå sig alvorligt

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-11-07 10:50

> [...]
> ikke kunne tåle det.
> Også dem jeg tabte.
> Men det kan da godt være at det ikke er sundt alligevel, med det sked de

Tja, det kan man jo ikke andet end nikke genkendende )

Her er det også æg, både dem de får, og dem de tusker sig til....
Kan de snuppe lidt hvede fra hønsene, så er det heller ikke af vejen.
Hønsenes Guldkorn er heller ikke spor fredet.
Der er erklæret desideret ædegilde, når der hakkes roer til fårene.
Kraftfoderet til fårene, tja det smager åbenbart også godt...
Grønpiller smager åbenbart også ganske udmærket....
Tja hunde spiser jo græs, af og til, men jeg syntes nu alligevel
At Halm og Hø, nu alligevel tager prisen....

Dertil kommer så, at de jo sommetider også smager på det...
Efter at høns og får, har spist det, og ......Øh....Ja sådan cirka..

Nå ja, bortset fra det, så bare ganske almindeligt hundemad...

Kan man kalde det en afvekslende kost ??

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 04-11-07 11:21

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i meddelelsen

> Der er erklæret desideret ædegilde, når der hakkes roer til fårene.
> Kraftfoderet til fårene, tja det smager åbenbart også godt...
> Grønpiller smager åbenbart også ganske udmærket....

Ensilage topper her ved Milo
Grise piller og grøntfoder kan også ædes.
Han går heller ikke af vejen for en kokasse ind i mellem.
De er dejlige at slikke på.
Alt det må de nok slet ikke spise, så det er da godt de ikke er klar over
det

Til nattens boksekamp med Kessler delte Milo og jeg en stor plade marabou.
Chokolade er desideret giftstof for hunde, men hvad nytter det når vi begge
er vilde med det
--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-11-07 11:45

> [...]
>
> Til nattens boksekamp med Kessler delte Milo og jeg en stor plade marabou.
> Chokolade er desideret giftstof for hunde, men hvad nytter det når vi

Ja sikke da et held, at hunde ikke kan læse )...

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 05-11-07 17:36

Benny Mortensen, skrev:

> Ja sikke da et held, at hunde ikke kan læse )...
>
> M.V.H....Benny..

Tal for dine egne

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-11-07 07:00

> Tal for dine egne
>
> /Jens

Så var det derfor Tyson gik baglæns igår.

Han opdagede skiltet med " Hunde i snor "

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 04-11-07 18:36

Benny Mortensen, skrev:
> [...]
>
> Nå ja, bortset fra det, så bare ganske almindeligt hundemad...
>
> Kan man kalde det en afvekslende kost ??

Det er faktisk bedre end det umiddelbart lyder

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-11-07 21:39

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Det er faktisk bedre end det umiddelbart lyder

Tror faktisk byboere er mere "pivede" med deres hunde og hvad de kan tåle.
Det ser man tit herinde.
Så som hjælp min hund har spist et stk chokolade skal jeg skynde mig til
dyrlæge osv

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 05-11-07 06:11

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Tror faktisk byboere er mere "pivede" med deres hunde og hvad de kan
> tåle. Det ser man tit herinde.

På landet har man nok rent naturligt en mere pragmatisk indstilling
til husdyr sådan i det hele taget.

> Så som hjælp min hund har spist et stk chokolade skal jeg skynde mig
> til dyrlæge osv

Den slags giver jeg nu heller ikke mine hunde, mest pgr sukkeret,
jeg går ud fra at hunde kan få huller i tænderne ligesom os andre
Men en pose chips har jeg sjældent helt for mig selv,
Nettos flæskesvær kan selv min kat lide

/Jens (som synes æggeblommedebatten hurtigt døde)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-11-07 06:19

> Men en pose chips har jeg sjældent helt for mig selv,
> Nettos flæskesvær kan selv min kat lide

ha.. her er det pebernødder der får vovserne til at vende vrangen
udaf..hvorfor må guderne vide.
Det plejer også at være belønningen når de ind i mellem skal stå model for
fotografen, de gør hvad som helst for en pebernød.. (-;

ja ok, så er der Emma, hun vil jo vove pelsen for hvad-som-helst det
madøre.. (o:

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 05-11-07 17:45

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> ha.. her er det pebernødder der får vovserne til at vende vrangen
> udaf..hvorfor må guderne vide.

Nu sørger du vel for at serverer dem rå, ellers er det jo ikke barf

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-11-07 19:03

> Nu sørger du vel for at serverer dem rå, ellers er det jo ikke barf

Så rå som de nu er når de købes i netto (-:
pebernødder og julebajer.. det ved man hvad er ((-;
eller allerbedst, havregrynskugler og julebajs.. lige så englene synger (o;

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 05-11-07 19:35

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev

> pebernødder og julebajer.. det ved man hvad er ((-;

Her topper æblekage med flødeskum og chokoladedrys.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-11-07 20:34

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev

> Her topper æblekage med flødeskum og chokoladedrys.

Chokodrys på??? er du choko-man? (o;
hører der så også julebajs til? GG

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 05-11-07 20:52

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev >
> Chokodrys på??? er du choko-man? (o;
> hører der så også julebajs til? GG

Chokodrys på æblekage ums.
Bajer passer ikke til æblekage

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 05-11-07 20:58

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Chokodrys på??? er du choko-man? (o;
> hører der så også julebajs til? GG
>
> Mvh. Marie

Nu er der jo allerede en gang i denne tråd blevet henvist
til dk.snak med al *jeres* sædvanlige OT sniksnak
Næste gang må det blive en anmeldelse til jeres udbyder
så vi kan få lukke jeres forbindelse

/Jens (som kun vil have seriøse indlæg i sin tråd)

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-11-07 21:18

> [...]
> Næste gang må det blive en anmeldelse til jeres udbyder
> så vi kan få lukke jeres forbindelse
>
> /Jens (som kun vil have seriøse indlæg i sin tråd)

Helt ærligt Jens. Jeg synes altså osse' at det er ved at tage
overhånd. Put dog os allesammen i filteret, så ka' vi lære det ka'
vi . LOL

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-11-07 07:03

> [...]
> Næste gang må det blive en anmeldelse til jeres udbyder
> så vi kan få lukke jeres forbindelse
>
> /Jens (som kun vil have seriøse indlæg i sin tråd)

Jeg var da også meget seriøs, da jeg var oppe og hente 7 Ks julebajsere
forleden.

M.V.H....Benny..

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-11-07 07:39

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var da også meget seriøs, da jeg var oppe og hente 7 Ks julebajsere
> forleden.

Se det er da meget seriøst! (o;

Mvh. Marie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-11-07 11:47

> Det er faktisk bedre end det umiddelbart lyder
>
> /Jens

Tja, man kan i hvert fald ikke bilde hundene andet ind, for de guffer da
lystigt.... Og nu er den ældste da fyldt 6 år, og hun er ikke død en eneste
gang .

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 05-11-07 12:25

> [...]
> Tja, man kan i hvert fald ikke bilde hundene andet ind, for de guffer da
> lystigt.... Og nu er den ældste da fyldt 6 år, og hun er ikke død en

Min den sidste blev 13 så vidt jeg husker og valgte enda selv ikke at dø,
det gjorde jeg for den.
Hvad jeg kan spise kan hunden også er min filosofi.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 05-11-07 17:42

jopa, skrev:
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev >
>>

> Min den sidste blev 13 så vidt jeg husker og valgte enda selv ikke at
> dø, det gjorde jeg for den.
> Hvad jeg kan spise kan hunden også er min filosofi.

Den deler du med Billinghurst
Er det ikke også sådan hunde sikkert mest levede førhen,
altså af rester fra menneskets bord.
Det er en moderne opfindelse at de skal have dyrt specielt
industrielt fremstillet foder, plat og svindel i bund og grund

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-11-07 07:01

> [...]
> Det er en moderne opfindelse at de skal have dyrt specielt
> industrielt fremstillet foder, plat og svindel i bund og grund

Jo, den rigtige grund er.... Det er nemt, det er praktisk.... Og der er
penge i lortet

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-11-07 06:59

> [...]
> det gjorde jeg for den.
> Hvad jeg kan spise kan hunden også er min filosofi.

Ja ja John.....

Jeg ville nu godt se dig, dele kokasse med Jopa ))

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 06-11-07 11:22

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev >
> Jeg ville nu godt se dig, dele kokasse med Jopa ))

Han hedder Milo det er mig der hedder "Jopa".
Foretrækker faktisk at han slikker på dem fremfor at rulle sig i dem som
flere racer gør.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-11-07 10:50

> [...]
> >

> Han hedder Milo det er mig der hedder "Jopa".
> Foretrækker faktisk at han slikker på dem fremfor at rulle sig i dem som

Nå ja... Nå men det kunne jo være, det var lettere at få dig til at dele med
hunden, fremfor omvendt

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 03-11-07 13:12

Tove Krieger, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Logikken går såmænd ud på, at små hunde skal have mindre af alting
> end store hunde. Medicin bliver jo også givet efter hundens vægt,

Jamen Tove, nu modsiger du jo også dig selv
og giver mig ret i at hunden self skal have æg i forhold til sin størrelse.
Det er det eneste jeg har argumenteret for

> men det er ikke for at starte en ny diskussion, for lige meget hvor
> meget dokumentation nogen giver dig, så tvivler du alligevel på om
> det nu også kan være rigtigt.

Den var vist ikke helt fair, må jeg få et eksempel på det.
Æggeskaldebatten gik jo i bund og grund på en totalt udokumenteret påstand,
nu dukker der pludselig ud af det blå noget om at jeg kun må give mine
hunde 1 æggeblomme om dagen, så beder jeg om lidt dokumentation for det,
og straks er jeg åbenbart synderen igen.
Hverken du eller Sonja er da kommet med noget der underbygger den påstand.
Kom med det og jeg skal da gerne bøje mig, men heller ikke før

/Jens (der som sagt ikke fylder sine hunde med æg, har læst på lektien)

Fra : pwh

Dato : 03-11-07 13:20

pwh, skrev:
> give mine hunde 1 æggeblomme om dagen,

Skulle self have stået 1 æggeblomme om ugen

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 03-11-07 12:10

On Sat, 3 Nov 2007 10:47:40 +0100, "jopa" wrote:
>"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

>Ok så må Sonjas hunde allehøjst få hvad der svarer til en theske blomme.

Muligheden foreligger.
Men mine får overhovedet ikke æggeblommer. De har ikke behov for
det. Deres pelskvalitet er i top hver gang jeg, efter forsøg med
andet foder, går tilbage til Royal Canin Size Nutrition.

Det passer mig ikke at være båndlagt, men efter 16 års opdræt af
papilloner, må jeg se mig slagen på den sti, der hedder korrekt
fodring af små racer.

Fra : pwh

Dato : 03-11-07 12:43

x Vuf x, skrev:

> [...]
> det. Deres pelskvalitet er i top hver gang jeg, efter forsøg med
> andet foder, går tilbage til Royal Canin Size Nutrition.

Jeg gav da heller ikke mine æggeblommer da de fik tørkost,
der er de jo allerede tilsat foderet.
Men det har jo intet med den måde at gører på som
jeg fodrer nu, troede du at jeg stadig gav tørkost
kan jeg da bedre forså din argumentation.

Som sagt er æg et godt, billigt og nærende tilskud i foderet,
derfor får mine det jævnligt.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 03-11-07 13:49

x Vuf x, skrev:

> Det passer mig ikke at være båndlagt, men efter 16 års opdræt af
> papilloner, må jeg se mig slagen på den sti, der hedder korrekt
> fodring af små racer.

Har du prøvet med barf, eller kun eksperimeteret
med diverse forskellige tørkoster.

/Jens (som kun spørger af nysgerrighed)

Fra : pwh

Dato : 03-11-07 12:37

jopa, skrev:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Ok så må Sonjas hunde allehøjst få hvad der svarer til en theske
> blomme.

Det skal jeg ikke gører mig klog på
Men når Sonja skriver "en hund" må det gælde for alle racer.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 03-11-07 12:36

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> på dyrehospitalet, hvor mange æggeblommer en hund måtte få om ugen.
> Der blev sagt 1-2 om ugen, så det er ikke helt forkert hvad Sonja

Går ud fra at der blev svaret ud fra at det var en tørkostet hund,
der er der jo allerede æg i foderet.
Men jeg kan da berolige dig med at mine hunde nu sjældent
får mere end 2 æggeblommer hver om ugen,
er helt med på at det ikke skal overdrives som så meget andet.

> Hviden er bandlyst med mindre det er kogte æg.

Almen viden, dog burde det kunne gå an så længe man også
giver blommerne, jeg vælger dog at lade værer.

> [...]
> er selvfølgelig også professorer på universiteterne som man kan
> spørge, men hvem siger at deres viden er større eller mere korrekt.

Hvad er det lige jeg skal bøje mig for.
At en hund på 3-4 kg kan fodres med samme mængde æg som
en hund på 40-45kg, det er da totalt ulogisk.

> P.S. Jeg spurgte dyrlægen, fordi æggeskalsdebatten i gruppen var på
> sit højeste.

Hvad svarede dyrelægen så mht æggeskaller

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-07 12:54

> Hvad svarede dyrelægen så mht æggeskaller
>
> /Jens

Jeg spurgte kun til æggeblommer og hvide. Jeg har aldrig selv givet
min hund æggeskaller, ikke fordi jeg tror det skader, men det var jo
også dengang jeg havde Asia der fik mest tørfoder, hvor der var
tilsat kalk (tror jeg nok). Siden er der jo kommet salmonella
problemet, hvor man især skal være obs på skallen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-07 13:08

> [...]
> hvor der var tilsat kalk (tror jeg nok). Siden er der jo kommet
> salmonella problemet, hvor man især skal være obs på skallen.

Jeg glemte lige at tilføje, at hvis jeg havde haft Asia idag, så var
hun 100% blevet barfet, og hun ville helt sikkert have nydt det. Så
"klog" var man ikke dengang, selv om barffodring var opfundet, mens
internettet var en fremtidsvision. Hun blev så 16 år på trods af
tørfoderet og lidt kallun og kødben. Hun må have haft et
jernhelbred.

Fra : pwh

Dato : 03-11-07 13:22

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> internettet var en fremtidsvision. Hun blev så 16 år på trods af
> tørfoderet og lidt kallun og kødben. Hun må have haft et

På barf var hun garanteret blevet 26 år

/Jens (som har lovet sine hunde et kylligelår til frokost)

Fra : pwh

Dato : 03-11-07 13:18

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> tilsat kalk (tror jeg nok). Siden er der jo kommet salmonella
> problemet, hvor man især skal være obs på skallen.

Ved et godt tørfoder burde det ikke værer nødvendigt at tilsætte noget,
dog anbefaler mange at man giver ekstra olie, det skulle der eftersigende
værer "sparet" på i tørkost af hensyn til holdbarheden (det harsker).

Ps.
Synes du glemte at svare mig på hvad det var jeg skulle bøje mig for.

/Jens

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-11-07 22:11

x Vuf x wrote:

> Nu ved jeg jo ikke, at du fodrer med fyldfoder vel?!
> Men mennesker tåler jo heller ikke for mange æg.

Den gamle skrøne mht æg og kolesterol er blevet tilbagevist af forskere
fornylig

Facts om æg :)
http://www.familieogsamfund.dk/Artikler/faglige10.htm

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-11-07 10:26

> Hov... Ja, jeg ved godt, dette er et gammelt indlæg,
> men gi'r du dine hunde æggeblommer hver dag?
> Efter mine oplysninger, må de da kun få 1 æggeblomme om ugen!

Nej da, de får da hele ægget... Sommetider endda med skallen på...

Okay, så er får, måske lidt forkert udtrykt, så hedder det måske snarere
Hugger )... Men energiske hunde, skal have foder med Power i...
Og mindst lige så vigtigt... De skal have lov til at bruge energien...

Bare spørg Hans & Zofia, hvor stor en forskel det gør på hunden, når den
skifter fra understimuleret, til tilpas stimuleret.

Blackie blev med garanti, en helt anden hund, efter lidt strandbaskeri,
sammen med den dejlige Irske ulvehund.

Hans & Zofia oplevede problemer med Blackie, som vi slet ikke kendte, jo det
vil sige, det gjorde vi, men af indendørs karakter, ved første ejer, hvor
Blackie, lige som Hans & Zofia oplevede, kammede helt over, i lutter
opsparet energi.

Hvilket vi jo aldrig oplevede, da han jo her, var fjerde hund i flokken, så
der var altid nogen, der havde krudt et vist sted... Hvis jeg skal sige hvad
jeg tror, så får Hovawart ofte problemer, fordi folk ikke forstår
Hovawarten, men tror den er lige som en Schæfer.... Hvilket den langt fra
er.

Nå men jeg skal slutte.... Ulla skal se billederne af Blackie...

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-11-07 11:03

Benny Mortensen skrev:

> Bare spørg Hans & Zofia, hvor stor en forskel det gør på hunden, når
> den skifter fra understimuleret, til tilpas stimuleret.

Der er tale om 2 "forskellige hunde"

> Blackie blev med garanti, en helt anden hund, efter lidt
> strandbaskeri, sammen med den dejlige Irske ulvehund.

Er lige kommet hjem efter en god time med ham - han har aldrig været så
rolig som i dag

> [...]
> jo det vil sige, det gjorde vi, men af indendørs karakter, ved første
> ejer, hvor Blackie, lige som Hans & Zofia oplevede, kammede helt

Okay

> Nå men jeg skal slutte.... Ulla skal se billederne af Blackie...

Hæ hæ
Hans

Fra : pwh

Dato : 24-10-07 17:54

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev>
>
> Det kan da være hip som hap.
> Det er da frivilligt om man gider skrive herinde.
> Gider hun ikke mere så fred være med det.

Næeh, for så har jeg jo ingen at skændes med når DU skræmmer
alle væk fra gruppen

> Kvinder har jo andet og mere vigtigt at gøre, det være sig vaske op
> lave mad og servicere manden, så mon ikke hun er hængt nok op i
> forvejen.

Det kommer self forud for alt

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-10-07 08:45

On Wed, 24 Oct 2007 18:06:12 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Kvinder har jo andet og mere vigtigt at gøre, det være sig vaske op lave mad
>og servicere manden, så mon ikke hun er hængt nok op i forvejen.

Du læner dig bare så gevaldig op ad en gang øretæver, din flab!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : C.H

Dato : 26-10-07 13:55

> Så er det da bare at lad værer med at kører lange diskussioner,
> det burde da ikke værer nødvendigt helt at melde sig ud,
> men hende om det

Lige præcis

(.......Hapser en masse)

> Jeg synes nu det er en god ide også at følge de uskrevne regler,
> og vil man ikke det må man da pænt tage de ørertæver der følger med

Hvem definerer de uskrevne regler?
De er er i mine øjne en del af den kultur, der helst skulle kunne forandres
sammen med de mennesker, der er aktive på stedet. Personligt er jeg glad for
en stor del af den måde stedet her fungerer på, og også den, at her er lidt
hjemvant - jeg føler, jeg ved hvad jeg har, og tingene forandrer sig ikke i
stor hast.
Men jeg vil nu aldrig forsvare uskrevne regler, da jeg synes at netop sådan
nogle bør være foranderlige og blive tilpasset efterhånden som gruppen
udvikler sig.

> [...]
> ikke bare med barf, men sådan generelt kræves der altså at man
> har hold i sine påstande, ellers plejer der at blive råbt op

Jeg kender ikke meget til den pågældende gruppe...
Jeg ved, at jeg selv er hysterisk med dokumentation, men har da fuld respekt
for, at andre ikke har det som jeg....

Det må hun afgøre

Connie

Fra : pwh

Dato : 27-10-07 08:37

C.H, skrev:

> Jeg kender ikke meget til den pågældende gruppe...
> Jeg ved, at jeg selv er hysterisk med dokumentation, men har da fuld
> respekt for, at andre ikke har det som jeg....

Så har du måske også fuld respekt for hvis nogen prøver at pådutte
dig viden, uden at kunne eller ville underbygge den
Det var det der var humlen i marenenstråden.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 27-10-07 09:01

> Så har du måske også fuld respekt for hvis nogen prøver at pådutte
> dig viden, uden at kunne eller ville underbygge den
> Det var det der var humlen i marenenstråden.

Det betyder intet for mig..
Jeg kender intet til folks intentioner med det de skriver, så medmindre de
skriver til mig, at jeg SKAL gøre et eller andet, så betragter jeg det på
ingen måde som pådutning. (Sært ord )

Og hvis de så skriver sådan, så rager det mig også en høstblomst, for det er
jo mig, der bestemmer hvad jeg vil høre og tro på, og ikke mindst, hvad jeg
vil gøre.
Det er mit valg, om jeg vil føle mig påduttet noget eller ej

Connie.....

Fra : pwh

Dato : 27-10-07 09:20

C.H, skrev:
> [...]
> mindst, hvad jeg vil gøre.
> Det er mit valg, om jeg vil føle mig påduttet noget eller ej

Det fører mig så tilbage til mit argument med at den slags vil
værer med til at sænke seriøsiteten i de tråde der faktisk er seriøse.
Det er du så måske ligeglad med, det er jeg ikke.
Jeg synes faktisk det er meget rart at vide at der som regel bliver
råbt op hvis en påstand evnt. er forkert her i gruppen.
Det sparer jo mig og andre for at skulle ligge og dobbeltchekke
alt der bliver skrevet, det er jo ikke det hele jeg har baggrund
for at gennemskue om er sandt eller falsk.
Forholdt det sig ikke på den måde ville det da ende op med
at værer en ren hyggesludrergruppe

/Jens

Fra : C.H

Dato : 27-10-07 09:35

> [...]
> for at gennemskue om er sandt eller falsk.
> Forholdt det sig ikke på den måde ville det da ende op med

Sidder her og tænker på, at det egentlig nok er en diskussion, der ikke er
min, denne her, men en fortsættelse af din og Fru Larsens
Gider det ikke rigtigt, så jeg hopper af den her

Connie

Fra : pwh

Dato : 27-10-07 11:49

C.H, skrev:

> Sidder her og tænker på, at det egentlig nok er en diskussion, der
> ikke er min, denne her, men en fortsættelse af din og Fru Larsens
> Gider det ikke rigtigt, så jeg hopper af den her

Både og, det kan næppe undgåes
Men vi to har da ikke diskuteret æggeskaller
på noget tidspunkt så vidt jeg husker

Men lad os endelig stoppe her, som Winther rigtigt
antyder har det ikke meget med hunde at gører

/Jens

Fra : Winther

Dato : 27-10-07 10:12

> Forholdt det sig ikke på den måde ville det da ende op med
> at værer en ren hyggesludrergruppe

Ja, og det var også meningen med gruppen, og så skulle det være om hunde.

Fra : pwh

Dato : 27-10-07 11:46

Winther, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og det var også meningen med gruppen, og så skulle det være om
> hunde.

Jeg havde da ellers det indtryk at netop du var tilhænger
af mere seriøsitet, hygge skal der bestemt værer plads til.
Men for meget af det ene eller det andet tror jeg vil
ødelægge gruppen på sigt

/Jens

Fra : Winnie

Dato : 24-10-07 20:19

"C.H" skrev

> [...]
> i samme takt. Således vil min beskrivelse til hende være unøjagtig alene
> af den årsag, at hun kommer herind og forandrer den

Så sandt, så sandt.
Det er vist også det der kaldes udvikling, og mod den, kæmper kun tåber

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 25-10-07 08:55

Winnie, skrev:
> "C.H" skrev

> Så sandt, så sandt.
> Det er vist også det der kaldes udvikling, og mod den, kæmper kun
> tåber

I princippet er jeg enig med dig, men skal udviklingen gå i retning
af at man kan skrive alt muligt vrøvl uden at ville underbygge det.
Så vil jeg til stadighed kæmpe imod, gør det mig til en tåbe
tager jeg såmænd gerne det på mig
Self udvikler gruppen sig med de folk der kommer til,
eller ville her da også blive for kedeligt.

Min fornemmelse er bare at forum som feks. HG er mere
populære nu om stunder, Usenet er nok lidt for gammeldags.
Så der er langt imellem nye skribeter der bliver hængende,
faktisk tror jeg vi mister flere end der kommer til.

/Jens (som ikke gider udskifte Usenet)