Hvilken netværksharddisk til Vista/XP?
Fra : Anders

Dato : 28-10-07 13:35

Jeg vil efterhånden gerne have mine billeder og mit musik lagt på en
fællesdisk på mit netværk (3-4 computere). Derfor vil jeg have mig en
netværksharddisk.

Jeg var lige ved at bestille en Western Digital My Book World Edition,
men droppede det, da jeg fandt en rigtig stor bunke dårlige oplevelser
folk har haft med den, fx. at den bare ikke fungerer sammen med Vista
(hvilket 1 af mine computere kører).

Den skal min. være på 250GB, være til netværk (klart nok) og skal virke
med både XP og Vista uden problemer. Sidst men ikke mindst, så skal
prisen være i orden. Den skal ikke ligefrem ruinere mig

Hvad skal man have fat i?

Anders

Fra : Brian Thomsen

Dato : 28-10-07 13:55

"Anders" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

<SNIP>

> [...]
> droppede det, da jeg fandt en rigtig stor bunke dårlige oplevelser folk
> har haft med den, fx. at den bare ikke fungerer sammen med Vista (hvilket

Den har jeg desværre ingen erfaringer med

> [...]
> med både XP og Vista uden problemer. Sidst men ikke mindst, så skal prisen
> være i orden. Den skal ikke ligefrem ruinere mig

Når der snakkes om NAS til hjemme og/eller mindre kontor, mener jeg ikke der
er nogen vej uden om Synology. Hvis du kun skal have 1 disk, kan du bruge
følgende:

eller

Forskellen er vist kun at der 32 MB RAM mere i DS107 (64 MB ialt). Jeg har
ikke selv prøvet nogle af de 2, men har selv en DS207 som klarer opgeverne
til UG. Bemærk dog at det kun er kabintter, du skal selv købe en harddisk
ved siden af.

/Brian Thomsen

Fra : Johnny

Dato : 28-10-07 14:03

> Når der snakkes om NAS til hjemme og/eller mindre kontor, mener jeg ikke
> der er nogen vej uden om Synology. Hvis du kun skal have 1 disk, kan du
> [...]
Der her har jeg oz kun en super god oplavelse af.
Den kører bare og så kan alle du har givet lov, se billeder, hvor og hvornår
det passer dem.

Johnny

Fra : Anders

Dato : 28-10-07 14:02

Brian Thomsen skrev:
> [...]

> har ikke selv prøvet nogle af de 2, men har selv en DS207 som klarer
> opgeverne til UG. Bemærk dog at det kun er kabintter, du skal selv købe

Ok, men så snakker vi også ca. 2000,- for 250-320GB.

Noget omkring 1500?

Anders

Fra : Brian Thomsen

Dato : 28-10-07 15:19

"Anders" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

<SNIP>

> Ok, men så snakker vi også ca. 2000,- for 250-320GB.
>
> Noget omkring 1500?

Så kan Buffalo måske klare opgaven? Jeg kender ikke så meget til dette
mærke, men måske denne model kunne være en mulighed:

ellers kan du jo prøve at kigge/søge på edbpriser:

http://kortlink.dk/4cn8

/Brian Thomsen

Fra : Anders

Dato : 28-10-07 19:09

Brian Thomsen skrev:
> ellers kan du jo prøve at kigge/søge på edbpriser:
>
> http://kortlink.dk/4cn8

Nogen grund til at du præcis har søgt på lagringsservere? Er det bare
edbpriser.dk's betegnelse for netværksharddiske (NAS)?

Jeg har også kigget lidt på denne Maxtor.

Det jeg skal bruge den til i første omgang er bare en harddisk, som alle
mine computere kan få adgang til (fx. som drev X) og hente musik,
dokumenter og billeder osv fra.

Senere kunne det være, at den skulle sættes op som musikharddisk for fx.
Sonos (eller lignende system).

Det er lidt en jungle, synes jeg.

Anders

Fra : Brian Thomsen

Dato : 28-10-07 19:55

"Anders" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

<SNIP>

> Nogen grund til at du præcis har søgt på lagringsservere? Er det bare
> edbpriser.dk's betegnelse for netværksharddiske (NAS)?

Det er edbpriser's betegnelse

> [...]
> dokumenter og billeder osv fra.
>
> Senere kunne det være, at den skulle sættes op som musikharddisk for fx.

Jeg har selv en Maxtor 200 GB Shared Storage, som jeg har været meget
tilfreds med. Den har jeg dog skiftet ud med en Synology DS207. Så jeg har
en billig Maxtor til salg.... 800 kr. mail mig hvis du er interesseret.

/Brian Thomsen

Fra : Anders

Dato : 28-10-07 21:02

Brian Thomsen skrev:
> [...]
> tilfreds med. Den har jeg dog skiftet ud med en Synology DS207. Så jeg
> har en billig Maxtor til salg.... 800 kr. mail mig hvis du er

Er det en Shared Storage II? Og hvordan finder jeg lige din mail (jeg
går ikke ud fra at det er spam@ditnavn.dk )

Anders

Fra : Brian Thomsen

Dato : 28-10-07 23:15

> Er det en Shared Storage II? Og hvordan finder jeg lige din mail (jeg går
> ikke ud fra at det er spam@ditnavn.dk )

Mail adressen i meddelelsen er god nok =)

/Brian Thomsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-10-07 23:21

Anders skrev:

>(jeg går ikke ud fra at det er "enadresse" )

nå har pi-web drillet dig

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-10-07 22:15

Anders <nospam@nospam.dk> wrote in news:4724820c$0$7607$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Den skal min. være på 250GB, være til netværk (klart nok) og skal virke
> med både XP og Vista uden problemer. Sidst men ikke mindst, så skal
> prisen være i orden. Den skal ikke ligefrem ruinere mig

Linksys NSLU2 er nok den billigste måde. Kan fås for omkring 600,- kr.
Hertil skal lægges udgiften til en USB harddisk.

--
essport.dk