usb stick, data krypterings software ??
Fra : Peter

Dato : 28-10-07 09:48

Hej.

Jeg har en USB-stick, som jeg gerne vil kunne kryptere data på, på en
rimelig nem og funktionel måde, men hvad skal jeg bruge ??

Jeg har en mindre U3 stick, som jeg syntes fungere rigtig smart, men man kan
sikkert ikke lægge U3 over på en anden stick ??
- men findes der noget lign. softwatre af en art til andre sticks, når vi
kun kikker på data-sikkerheden ??

--
Peter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-10-07 10:45

"Peter" <pd@gæt.dk> wrote in news:X0YUi.5$jq.4@news.get2net.dk:

> Jeg har en USB-stick, som jeg gerne vil kunne kryptere data på, på en
> rimelig nem og funktionel måde, men hvad skal jeg bruge ??

Der er flere muligheder, men du er nødt til at definere dit behov mere
præcist, fordi virkemåderne og mulighederne er meget forskellige. Selv
benytter jeg TrueCrypt, fordi:

- Jeg kan kryptere et helt drev live,
- Jeg kan kryptere en såkaldt container-fil,
- virker under både XP, Vista og Linux,
- det er open-source og gratis.

Den største begrænsning i TrueCrypt er nok at det kræver administrator
rettigheder hvis man vil anvende sin krypterede USB stick på en fremmed
Windows PC. Men det behov har jeg ikke.

http://www.truecrypt.org/

Andre gratis alternativer:

http://www.axantum.com/AxCrypt/
http://www.scherrer.cc/crypt/

Betalings alternativer:
http://www.utimaco.de/C12570CF0030C00A/vwContentByKey/W26K9K5M068OBELEN
http://www.securstar.com/products_drivecrypt.php
http://www.pgp.com/products/wholediskencryption/index.html

--
essport.dk

Fra : Peter

Dato : 29-10-07 18:37

Hej.

Tusind tak, jeg vil kikke på mulighederne du nævner....

- det har været noget svært at finde noget selv.......

--
Peter