Andet multimedie
bentjuul 3670
Beregne printdækning?
Fra : Lars

Dato : 27-10-07 13:45

I mit firma har vi behov for st kunne udregne samlede omkostninger for
større printopgaver. Vi kender nogenlunde priserne for papir og
slid/afskrivning på hardware samt strøm, men har svært ved at beregne
udgiften til toner på de enkelkte printjob, da dækning med toner
varierer utrolit meget.

Findes der et stykke software, som kan udregne hvor stor en del af
papiret, der dækkes med toner?

pft

Lars

Fra : Akadut

Dato : 27-10-07 13:52

"Lars" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>utrolit meget.
>
> Findes der et stykke software, som kan udregne hvor stor en del af

Sådan software følger med til diverse Lexmark printere.

Fra : Max

Dato : 27-10-07 14:11

Hej Lars

> Findes der et stykke software, som kan udregne hvor stor en del af
> papiret, der dækkes med toner?

Du er ikke den eneste/første der har det problem, men prøv at
undersøge hvad din printer kan fortælle dig, nogle af dem kan
faktisk fortælle meget om de job de laver.

--
Mvh Max

Fra : penta@panto.com

Dato : 27-10-07 14:35

> [...]
> undersøge hvad din printer kan fortælle dig, nogle af dem kan
> faktisk fortælle meget om de job de laver.

Til eksempel har Xerox printere en side man kan tilgå med browser.
Eller er det kun de oprindelige Tektronix printere?
Nå - men dér kan man læse om toner (og andet) forbrug for de enkelte jobs.
Man kan altså regne en helt "nøjagtig" pris ud for de enkelte jobs.

Jeg kender ikke noget 3die part software som kan.
Men der er jo også forskel på tonerforbrug i forhold til hvilken
opløsning/farveprofil/papirtype du benytter.

/tomov

Fra : Esben

Dato : 27-10-07 14:57

> [...]
>utrolit meget.
>
> Findes der et stykke software, som kan udregne hvor stor en del af

Hvilke printere er der tale om?

--
Esben

Fra : Lars

Dato : 27-10-07 16:18

Esben skrev:
> "Lars" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke printere er der tale om?

HP4600, HP4250 og Olivetti MF45

vh
Lars

Fra : penta@panto.com

Dato : 27-10-07 20:41

> [...]
>utrolit meget.
>
> Findes der et stykke software, som kan udregne hvor stor en del af

Lidt Offtopic, men hvad med at lease farveprinter med fast pris pr side. Så
er den ged barberet.

venligst
tomov

Fra : Max

Dato : 27-10-07 20:51

Hej

> Lidt Offtopic, men hvad med at lease farveprinter med fast pris pr
> side. Så er den ged barberet.

Der beregner de da også dækning.

--
Mvh Max

Fra : penta@panto.com

Dato : 27-10-07 21:04

> Hej

> Der beregner de da også dækning.
>
> --
> Mvh Max

Det er almindeligt at betale fast pris pr. side, uanset dækning.
Muligt at nogen også afregner efter dækningsprincip, jeg har bare ikke mødt
nogen før nu.

tomov

Fra : Max

Dato : 27-10-07 21:11

Hej

> Muligt at nogen også afregner efter dækningsprincip, jeg har bare
> ikke mødt nogen før nu.

Ikke direkte, men bruger du for meget toner opsiges kontrakten og
din klikpris genberegnes :)

--
Mvh Max

Fra : penta@panto.com

Dato : 27-10-07 21:11

> Hej

> Ikke direkte, men bruger du for meget toner opsiges kontrakten og
> din klikpris genberegnes :)
>
> --
> Mvh Max

OK - men hvis vi undtager at man misligeholder etc., så må leasing være en
fornuftig løsning, hvis man skal viderefakturere sine printjobs.
Efter min mening.

venligst
tomov

Fra : Max

Dato : 27-10-07 21:23

Hej

> OK - men hvis vi undtager at man misligeholder etc., så må leasing
> være en fornuftig løsning, hvis man skal viderefakturere sine

Leasing er en nem måde at skaffe sig en printer på man i
virkeligheden faktisk ikke har råd til. Ligeledes får man
nogle meget veldefinerede omkostninger og en printer
der køre uden store driftstop og den slags. Men jeg mener
ikke det er en løsning når man skal vidrefakturere sine
job da et job med 3 røde bogstaver koster det samme som
et job med 90% i farvedækning, det vil kunderne ikke
finde sig i.

--
Mvh Max

Fra : penta@panto.com

Dato : 28-10-07 16:55

> [...]
> job da et job med 3 røde bogstaver koster det samme som
> et job med 90% i farvedækning, det vil kunderne ikke

Ja - deri har du en pointe.

/tomov

Fra : Esben

Dato : 28-10-07 00:02

> Ikke direkte, men bruger du for meget toner opsiges kontrakten og
> din klikpris genberegnes :)

Jo, det findes skam - altså hvor klikprisen er direkte afhængig af den
aktuelle dækning for kundens printer(e).

--
Esben