Andet multimedie
bentjuul 3670
Markeringsværktøjer
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-10-07 23:25

Genboen har en gammel Photoshop 5 eller 5.5 og vistnok en endnu ældre
Paint Shop Pro. Jeg har brugt dem et par gange, og nu har jeg behov for
at kunne indsætte en eller flere markeringer i nogle billeder, for at
lade pile pege på forskellige detaljer i skilderiet.

Hvordan er det nu man indsætter sådanne pile eller tilsvarende
markeringer i et foto?

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : enrico

Dato : 26-10-07 17:50

On Fri, 26 Oct 2007 00:25:18 +0200, Jørgen Grandt
<UnstableOn@Cable.dk> wrote:

>Hvordan er det nu man indsætter sådanne pile eller tilsvarende
>markeringer i et foto?

Du kan lave en pil som en brush i Photoshop.

Tegn en pil i sort/hvid. Markér pilen med f.eks magic wand.
Go i "Define brush preset" i Edit menuen, og pilen vil nu være i dine
brushes skalérbar, så du kan køre den op og ned i størrelse.

Jeg kender ikke menuerne på dansk.

-enrico

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-10-07 23:44

"enrico" skrev bl.a.:

> Jeg kender ikke menuerne på dansk.

Tak. Vi fandt ud af det. Det hedder ganske enkelt Stregværktøj på dansk,
i al fald i genboens Photoshop 5.5.

--
Mvh.: Jørgen Grandt