Hvilken MP3 afspiller kan dette?
Fra : Sven

Dato : 25-10-07 20:51

Hej.
jeg er en lidt ældre herre der skal købe en fødselsdagsgave til min voksne
datter, og hun ønsker sig en MP3 afspiller der er lille, som har et display,
og som kan afspille i mapper, f.eks have en Kim Larsen, Absolute dance 20 og
Anastacia mappe, og hvor man så ud fra disse mapper kan vælge kun at
afspille den/de valgte mapper. Den skal være lille, så hun kan have den med
ud at jogge. Meget gerne på min 512 kbyte men helst på 1 Mbyte.

Hvilken mp3 afspiller synes I jeg skal give hende? (prisen er ikke
afgørende)

Sven

Fra : Max

Dato : 25-10-07 21:09

Hej Sven

> Hvilken mp3 afspiller synes I jeg skal give hende? (prisen er ikke
> afgørende)

Hvis jeg skulle give min datter sådan noget, så ville jeg give hende
penge til at købe den for, markedet er simpelthen så stort at man
næsten er sikker på at vælge en model hun ikke kan lide.

Når det så er sagt, så har jeg givet sønnen sådan en her

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=214778

Den kan tage 1Gb SD kort og bladre i folderne som du
efterspørger. Man kan så give flere kort med så man
kan have hele samlingen med sig.

--
Mvh Max

Fra : Icenfire \(6920\)

Dato : 25-10-07 21:12

Hej Sven

Jeg ville nok kikke efter en Ipod det er dem der er mest fremme idag.. det
er godtnok lidt dyrer end andre mp3 afspillere, men man kan så også få et
hav af tilbehør til dem.. og de har et lækket design..

Ipod laves i mange forskellige størrelser.. både hukommelses mæssigt og i
den reelle størrelse, en ipod nano er en fik størrelse,, den er der mange
der bruger idag.

Mvh Brian

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-10-07 21:33

Icenfire (6920) wrote:

> Jeg ville nok kikke efter en Ipod det er dem der er mest fremme idag.. det

Og mest giftige. Apple har det ikke godt med at lave miljøvenlige
produkter

Jesper Poulsen

Fra : Akadut

Dato : 25-10-07 22:37

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Og mest giftige. Apple har det ikke godt med at lave miljøvenlige
> produkter

Så man man jo lære at overholde brugervejledningens oplysninger om, at
enheden kan være farlig at indtage.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-10-07 09:07

Akadut wrote:

> Så man man jo lære at overholde brugervejledningens oplysninger om, at
> enheden kan være farlig at indtage.

Det hjælper jo ikke på at den er miljøskadelig. Så længe den er i
almindelig brug skader den ikke. Men når den skal bortskaffes som affald
giver den anledning til miljøproblemer.

Jesper Poulsen

Fra : Erling

Dato : 25-10-07 21:33

Sven skrev:
> [...]
> ud at jogge. Meget gerne på min 512 kbyte men helst på 1 Mbyte.
>
> Hvilken mp3 afspiller synes I jeg skal give hende? (prisen er ikke

Hej Sven.
Jeg har købt denne lille fyr, som jeg er utrolig glad for.
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=1553&zoneid=1
Den kan købes til 254 kr. på nettet incl. porto.
Du kan bl.a. finde den på edbpriser.

mvh
Erling

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-10-07 21:41

Sven wrote:

> Hvilken mp3 afspiller synes I jeg skal give hende? (prisen er ikke
> afgørende)

Jeg har sådan en her:
http://tinyurl.com/2q9dqt

Jeg bruger den kun som Walkman og kamera.

Med flg. taske er den lige til at tage med på løbeturen (jeg har også
sådan en taske af samme årsag):
http://tinyurl.com/3dvf47

Det største flash-kort den kan håndtere er et 4GiB-kort. Lyden er rigtig
god (hvilket siger meget, når det kommer fra mig)...

Og til sidst: Nokia og Sony Ericsson er de førende i verden indenfor
miljøvenlige løsninger.

Jesper Poulsen

Fra : John

Dato : 27-10-07 22:02

Jesper Poulsen skrev:

> Det største flash-kort den kan håndtere er et 4GiB-kort. Lyden er rigtig
> god (hvilket siger meget, når det kommer fra mig)...

Den klarer også 8 GB kort (som de fleste nyere S/E-telefoner)
Kvaliteten af lyden... tja... specielt god ved jeg ikke om jeg vil kalde
den. Nok nærmere ret gennemsnitlig i forhold til andre anerkendte
mærker. Lydkvaliteten er klasser under den iPod Shuffle jeg har (den
gamle version)
Høreskader giver W810i næppe, da den ikke kan spille ret højt. Det er et
problem med visse typer hovedtelefoner.

Hvis jeg bare skulle bruge den som MP3-afspiller (og ikke bruge
telefondelen) ville jeg godt nok aldrig købe en W810i. Der findes der
masser af bedre alternativer der fylder mindre og koster mindre.

Mvh

John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-10-07 00:31

John wrote:

> mærker. Lydkvaliteten er klasser under den iPod Shuffle jeg har (den
> gamle version)

Det skyldes nok at de medfølgende hovedtelefoner er noget juks. Med et
par gode hovedtelefoner fra BeyerDynamic er lyden faktisk i særklasse.

> Hvis jeg bare skulle bruge den som MP3-afspiller (og ikke bruge
> telefondelen) ville jeg godt nok aldrig købe en W810i. Der findes der
> masser af bedre alternativer der fylder mindre og koster mindre.

Jeg gav 399.- for min for et halvt år siden. Desuden er W810i mere
miljøvenlig end noget Apple-produkt til dato. Hvorvidt Creative og de
andre laver miljøvenlige produkter er nok også begrænset.

Jesper Poulsen

Fra : John

Dato : 28-10-07 02:06

Jesper Poulsen skrev:

> Det skyldes nok at de medfølgende hovedtelefoner er noget juks. Med et
> par gode hovedtelefoner fra BeyerDynamic er lyden faktisk i særklasse.

Hvis ikke man bruger de samme hovedtelefoner kan man jo ikke bruge en
sammenligning til en hujende fis.

Men de medfølgende hovedtelefoner nu udemærkede - specielt når man tager
den lave pris i betragtning. Jeg gad godt have et bud på et par
hovedtelefoner til 80 kroner der lyder bedre...

Et par BD DT 770 Pro lyder absolut ikke godt med en W810i, men kan
absolut bruges sammen med min iPod Shuffle.

Jeg prøvede for sjov skyld også med mine Sennheiser HD600. Dem klarer
Shufflen også. Det gør W810i absolut ikke :)

Det ændrer ikke ved at W810i er en af de bedste og mest stabile
mobiltelefoner jeg har haft, men noget lydmæssigt vidunder vil jeg ikke
kalde den.

> Jeg gav 399.- for min for et halvt år siden.

Fra ny og uden abonnement?

> Desuden er W810i mere
> miljøvenlig end noget Apple-produkt til dato. Hvorvidt Creative og de
> andre laver miljøvenlige produkter er nok også begrænset.

Jeg tvivler nu ret stærkt på at en rimelig stor mobiltelefon med større
batteri, skærm, sender- og modtagerteknologi m.m. belaster miljøet
mindre end en lille plastik-dims uden skærm, men med et mindre batteri,
en ret lille printplade samt en nylonsnor. Emballagen til W810 fyldte
også noget mere end til Shufflen. I det hele taget er det begrænset hvad
der er i en lille Shuffle.

At Apple overordnet set ikke er gode til det med miljøet kan vi godt
blive enige om. Det var også en af grundene til at jeg fravalgte en
MacBook Pro til fordel for en Lenovo T61.

Mvh

John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-10-07 05:15

John wrote:

> Et par BD DT 770 Pro lyder absolut ikke godt med en W810i, men kan

DT 330 MkII lyder ganske fortrinligt - det samme gør den over anlægget.

> mobiltelefoner jeg har haft, men noget lydmæssigt vidunder vil jeg ikke
> kalde den.

Det eneste jeg har oplevet bedre er CD på en god CD-afspiller.

> Fra ny og uden abonnement?

Fra ny og med en forlængelse af mit abonnement - ikke noget jeg lægger
mærke til økonomisk set.

> Jeg tvivler nu ret stærkt på at en rimelig stor mobiltelefon med større
> batteri, skærm, sender- og modtagerteknologi m.m. belaster miljøet
> mindre end en lille plastik-dims uden skærm, men med et mindre batteri,

Du er ikke hardware-designer, vel?

> At Apple overordnet set ikke er gode til det med miljøet kan vi godt
> blive enige om. Det var også en af grundene til at jeg fravalgte en

Apple kan ikke håndtere at lave noget uden at det er miljøbelastende.
Der er masser af giftstoffer i alt hvad der kommer ud af deres
fabrikker. Alt.

Jesper Poulsen

Fra : John

Dato : 28-10-07 11:59

Jesper Poulsen skrev:
> John wrote:

> DT 330 MkII lyder ganske fortrinligt - det samme gør den over anlægget.

Nu er DT 330 også en lidt anden klasse.

> Det eneste jeg har oplevet bedre er CD på en god CD-afspiller.

Tja... selv min billige Technics SL-PG380A klarer sig fint i kampen med
W810i.

> Fra ny og med en forlængelse af mit abonnement - ikke noget jeg lægger
> mærke til økonomisk set.

Næh, men nu er det jo ikke sikkert spørgeren gider til at rode med et
nyt abonnement, og så er det en helt anden pris vi snakker om.

> Du er ikke hardware-designer, vel?

Næh, men det kræver næppe den store ledvogtereksamen at regne ud, at det
er langt mere ressourcekrævende at producere en W810i frem for en lille
Shuffle der end ikke har et display. Det vil også være mere
ressourcekrævende at bortskaffe W810i igen.
Jeg tager ikke stilling til virksomhederne overordnet set, men 1 stk.
iPod Shuffle vs. 1 stk. W810i.

> Apple kan ikke håndtere at lave noget uden at det er miljøbelastende.
> Der er masser af giftstoffer i alt hvad der kommer ud af deres
> fabrikker. Alt.

Ja var det ikke Greenpeace der kom med en rapport - og Greenpeace tager
jo aldrig fejl :(
Der er vist mere politik end miljø i den organisation.

At S/E overordnet set er mere miljøbevidste end Apple kan vi sikkert
godt blive enige om, men at en Shuffle belaster mere end en W810i gad
jeg godt se beviser på.

Mvh

John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-10-07 15:19

John wrote:

> Nu er DT 330 også en lidt anden klasse.

De er 20 år gamle og åbne.

> Næh, men det kræver næppe den store ledvogtereksamen at regne ud, at det
> er langt mere ressourcekrævende at producere en W810i frem for en lille

Ressourcer er en ting, miljøgifte er noget andet. Alt hvad Apple
udsender af hardware er miljøgifte i sig selv.

> At S/E overordnet set er mere miljøbevidste end Apple kan vi sikkert
> godt blive enige om, men at en Shuffle belaster mere end en W810i gad

Alene det at produkter fra Apple er fyldt med hormonforstyrrende stoffer
synes jeg er rigeligt. Alle andre gør noget ved tinge men Apple er
ligeglade.

Jesper Poulsen

Fra : John

Dato : 28-10-07 18:29

Jesper Poulsen skrev:

> De er 20 år gamle og åbne.

Jeg kender dem skam godt :)

> Ressourcer er en ting, miljøgifte er noget andet. Alt hvad Apple
> udsender af hardware er miljøgifte i sig selv.

Overdrivelse fremmer åbenbart forståelsen. Men du har da ret i at Apple
ikke er førende på området miljø.

> Alene det at produkter fra Apple er fyldt med hormonforstyrrende stoffer
> synes jeg er rigeligt. Alle andre gør noget ved tinge men Apple er
> ligeglade.

Det er nu ikke helt rigtigt. Apple har faktisk på det seneste udtalt at
de vil gøre noget på det område.

Mvh

John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-10-07 18:37

John wrote:

> Det er nu ikke helt rigtigt. Apple har faktisk på det seneste udtalt at
> de vil gøre noget på det område.

Jeg vil se det før jeg tror det...

Jesper Poulsen