64bit ubuntu.
Fra : Brian Alexandersen

Dato : 25-10-07 18:45

Hej.

Hvad er der af erfaringer med 64 Ubuntu???

Bruger selv Ubuntu 7.04 (32 bit).

--
Med venlige hilsen
   Brian Alexandersen

This message is written in 100% recycled electrons.

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 25-10-07 20:28

Brian Alexandersen <nospam@alexandersen.nu> wrote:

> Hvad er der af erfaringer med 64 Ubuntu???

Hvad efterlyser du?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"There is an exam today," Tom said testily.

Fra : Brian Alexandersen

Dato : 25-10-07 20:59

Allan Willems Joergensen wrote:
> Hvad efterlyser du?

Jeg bruger Ubuntu 7.04 og er MEGET tilfreds med hvordan det fungerer.
Jeg har overvejet om man skulle installere 64 bit udgaven af 7.10 frem
for 32 bit da jeg har en AMD64 X2 3800+.

Det er mere om alt funker lige så godt i 64 bit udgaven som det gør i
32bit udgaven.

Jeg har ikke lyst til at finde ud af 64 bit udgaven har nogle "nykker"
som ikke er i 32bit udgaven...

Det jeg bruger mest er:
Firefox
Thunderbird
VLC (samt div Codecs)
gaim (afløses af Pidgin i 7.10)
OpenTTD
aMule

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 25-10-07 21:35

Brian Alexandersen <nospam@alexandersen.nu> wrote:

> Det er mere om alt funker lige så godt i 64 bit udgaven som det gør i
> 32bit udgaven.

Jeg har en server kørende med x64 Ubuntu, det virker uden problemer. Jeg
kører 32 bit Ubuntu på min (Core 2) laptop fordi rygterne siger at man
kan løbe ind i problemer med blandt andet Firefox (plugins) i ren 64
bit.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"Charge defense grids, screens to maximum! - Lt Cmdr. Laural Takashima"

Fra : Per Jørgensen

Dato : 26-10-07 11:24

Allan Willems Joergensen skrev:

> [...]
> kører 32 bit Ubuntu på min (Core 2) laptop fordi rygterne siger at man
> kan løbe ind i problemer med blandt andet Firefox (plugins) i ren 64

Jeg har en Dell Latitude D531 kørende med 7.04 64b - uden nogle former
for problemer. Dette er en arbejdssmaskine - som jeg bruger i min
hverdag - Det eneste problem jeg pt har haft er problemer omkring 4GB
RAM i den.

Ellers kører denne totalt optimalt efter forhold og miljø.

--

Med Venlig Hilsen

Per Jørgensen

Linuxbruger 393221
/\/o place like 127.0.0.1

Fra : Brian Alexandersen

Dato : 26-10-07 15:56

Per Jørgensen wrote:
> [...]

Det er derfor jeg spørger.
Jeg har også selv hørt nogle små fugle synge om at der kunne være lidt
knas og at man skulle vente lidt endnu.

Det har jeg så gjort og forsøger nu at se hvordan det funker nu..

> [...]
> for problemer. Dette er en arbejdssmaskine - som jeg bruger i min
> hverdag - Det eneste problem jeg pt har haft er problemer omkring 4GB

Jeg har "kun" 2 GB RAM i min.

> Ellers kører denne totalt optimalt efter forhold og miljø.

Det er det som jeg gerne vil opnå at det skal køre lige så godt i 64 bit
som i 32 bit.

Men jeg vil da meget gerne høre fra flere hvis der altså er andre som
har gode (vel også mindre) erfaringer med 64bit Ubuntu.