VLC som streamingserver
Fra : Peter Jespersen

Dato : 25-10-07 06:16

Hej allesammen.

Er der nogen af jer der har benyttet VLC som streamingserver til video, kan
de anbefales hvis der kommer lidt pres på, eller er der andre alternativer
der fungerer bedre ?

På forhånd tak!

--

Live long and prosper...

Chuck Norris can devide by zero.

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 25-10-07 07:06

Peter Jespersen wrote:
> [...]
> de anbefales hvis der kommer lidt pres på, eller er der andre alternativer

Mine erfaringer med vlc som streamingserver spænder over 4 måneder med
det ene problem efter det anden.
Hvis det er streaming af kamera osv.
Så vil jeg anbefale at du får fat i noget så firewire indgangen tager
lyd og video.
Ellers får du "Inserting two PCRs are once" advarsler.

Ellers er det bare at eksperimentere. Men det kommer nok til at tage
længere tid end du forventer.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 25-10-07 08:33

Jesper Staun Hansen wrote:

> [...]
> Ellers får du "Inserting two PCRs are once" advarsler.
>
> Ellers er det bare at eksperimentere. Men det kommer nok til at tage

Det er simpelthen bare en film, som det kunne være rart at streame via http.

--

Live long and prosper...

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 25-10-07 18:24

Peter Jespersen wrote:

> Det er simpelthen bare en film, som det kunne være rart at streame via http.

Evt. kig på ffserver.
Det er ffmpeg's. Har lige set den i dag, ved dog ikke hvad den kan, men
taget i betrækning af ffmpeg i sig selv, så har jeg ret store
forventninger til den :P

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-10-07 08:43

Peter Jespersen <flywheel@illogical_._dk> writes:

> Er der nogen af jer der har benyttet VLC som streamingserver til video, kan
> de anbefales hvis der kommer lidt pres på, eller er der andre alternativer
> der fungerer bedre ?

Apples har "Darwin Streaming Server" der skulle kunne mange sjove
ting. Jeg har fået den i luften under Linux, så mon ikke det skulle
være til at komme i gang med.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-10-07 08:49

eller icecast: http://www.icecast.org/

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-10-07 08:54

Michael Rasmussen <mir@miras.org> writes:

> eller icecast: http://www.icecast.org/

Kan du give en evaluering af programmet?

Jeg overvejer at have en harddisk på min router til dette formål (ud
af huset).
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-10-07 12:37

On 25 Oct 2007 09:54:07 +0200
nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Kan du give en evaluering af programmet?

Jeg har ikke personligt oplevet det på egen krop, men fra anden side
har jeg hørt, at det skulle fungere rigtig godt, og samtidigt være
relativt simpelt at konfigurere.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen