open SUSE 10.3 og manglende grafisk bruger~
Fra : John

Dato : 23-10-07 21:51

Hej

Jeg har netop forsøgt at installere openSUSE 10.3 på min T61 (der også
har Windows Vista installeret)

Men det gik ikke helt som planlagt. Jeg havner bare i en kommandopromt
hvor jeg skal skrive brugernavn og adgangskode når jeg starter op i
Linux. Herefter kommer det et "have fun" - men der er nu ikke meget sjov
ved at glo på en DOS-lignende kommandopromt.

Jeg har forsøgt at geninstallere, hvilket den ikke vil være med til og
jeg har en idé om, at hvis jeg formatterer Linux-partitionerne i Vista,
så vil Vista ikke længere kunne startes op, da Linux står som 1.-boot
(eller hvad det nu hedder)

Hvordan kommer jeg videre?

Mvh

John

Fra : Karl Erik

Dato : 24-10-07 06:14

Den Tue, 23 Oct 2007 22:50:31 +0200 skrev John:

> Hej
> Hvordan kommer jeg videre?
>

> Mvh
>
> John

Hvad sker der hvis du skriver "startx" efter login?

mvh.
Karl Erik.

Fra : John

Dato : 24-10-07 11:41

Karl Erik skrev:

> Hvad sker der hvis du skriver "startx" efter login?

Jeg får en Fatal Server Error

Caught Signal 11. Server aborting

giving up.

Mvh

John

Fra : John

Dato : 24-10-07 15:29

John skrev:

> Jeg får en Fatal Server Error
>
> Caught Signal 11. Server aborting
>
> giving up.

En geninstallation løste ikke problemet.

Kubuntu 7.10 kan jeg uden problemer installere, men jeg var nu mere
interesseret i at få openSUSE 10.3 på maskinen.

Mvh

John

Fra : John

Dato : 24-10-07 17:37

John skrev:
> Hej
>
> Jeg har netop forsøgt at installere openSUSE 10.3 på min T61 (der også
> har Windows Vista installeret)

Og 3. gang var så lykkens gang. Nu virker det ser det ud til.

Mvh

John