MS Windows
briani 27239
Spærre harddisk for gæstekonto
Fra : sofia

Dato : 25-10-07 13:57

Hej

Jeg bruger WSindows XP, og har flere konti.
Jeg vil gerne et helt drev (harddisk 2) for gæstekontoen - hvordan gør
jeg det?

Til trods for jeg logger på admin-kontoen med password, kan jeg via
"Gæst" uden problemer klikke mig ind på D-drevet...som jeg altså gerne
vil spærre for

Har kigget under "Brugerkonti" udedn at blive klogere

På forhånd tak

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 25-10-07 23:21

sofia skrev:
> [...]
> vil spærre for
>
> Har kigget under "Brugerkonti" udedn at blive klogere

Er det Windows XP Home eller PRO du har?

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : sofia

Dato : 26-10-07 10:01

Rasmus Bertelsen skrev:

> Er det Windows XP Home eller PRO du har?
>
> Mvh,
> Rasmus Bertelsen

Hejsa

Jeg bruger XP Home

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 26-10-07 16:08

sofia skrev:

> Hejsa
>
> Jeg bruger XP Home

Så tror jeg desværre ikke det kan lade sig gøre, er dog ikke helt
sikker, da jeg kun bruger en konto på min computer. Men der findes
muligvis software der kan bruges til det, altså oprette password-
beskyttelse til mapper eller drev, som så kan installeres via gæste-
kontoen. Men jeg ved det ikke rigtig. Håber det er en hjælp?

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : sofia

Dato : 26-10-07 17:51

Rasmus Bertelsen skrev:

> [...]
> beskyttelse til mapper eller drev, som så kan installeres via gæste-
> kontoen. Men jeg ved det ikke rigtig. Håber det er en hjælp?

Alt i orden, jeg troede bare man kunne gøre gæstekontoen begrænset i et
vist omfang.

Tak alligevel