MS Windows
briani 27239
98ME - min printer dræber windows....?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-10-07 21:43

Hej guruer,

På min PC har jeg 3 windows installationer - en XP professional som jeg
primært bruger, en Vista som jeg eksperimenterer med, og en 98ME på finsk,
som min kone og børnene bruger.
Jeg har en Canon MP600 printer som jo kører USB2.0 - denne virker perfekt i
XP og i Vista, men i 98ME volder den svære problemer.
Jeg har installeret 98ME driverne fra den medfølgende cd, og ME finder fint
printeren og alting ser fint ud.
Men, for der er jo altid et men - når jeg tænder printeren, og når den er
blevet færdig med at initialisere sig, så sløver alting totalt ned i ME -
når jeg flytter med musen, så bevæger markøren sig meget modstræbende i
langsomme hak, og programmer starter ikke/eller starter efter halve timers
ventetid. Når jeg har flyttet rundt med musen et minuts tid, så kommer der
en slags lave snerrelyde fra højttaleren.
Det hjælper ikke kun at slukke for printeren, men maskinen må dræbes med 6
sekunders tryk på powerknappen.
Jeg mener ikke den opførte sig sådan fra starten, da printeren blev
installeret for 3/4 års tid siden, og det er som sagt kun i 98ME det er et
problem....
Det eneste hardware der er kommet til, er en Bluetooth dongle, men problemet
er der også når denne pilles ud.

Er der nogen her som kan give et hint ?

mvh

Andreas M. Hansen
- Som er træt af at have konen og ungerne på nakken fordi de ikke kan
printe.....

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-10-07 22:08

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
> Jeg har installeret 98ME driverne fra den medfølgende cd, og ME
> finder fint printeren og alting ser fint ud.

Hold! Her slår pedanten imig i gennem.

Der findes en
windows 98
windows 98se
windows ME.
ingen windows 98me. Der kan være forskel på driverne til windows98se
og winme.

Har du set på Canons hjemmeside efter en rigtig driver til printeren?

mvh
Henning

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-10-07 05:33

> [...]
> windows 98se
> windows ME.
> ingen windows 98me. Der kan være forskel på driverne til windows98se

Ok, I stand corrected...

> Har du set på Canons hjemmeside efter en rigtig driver til printeren?

Installationsprogrammet på den medfølgende cd vælger selv den driver den vil
installere - jeg har også prøvet at downloade ME driveren fra Canons
hjemmeside, men det hjælper ikke.

mvh

Andreas M. Hansen