Ny strømforsyning
Fra : Devast8or

Dato : 25-10-07 15:54

Hej med jer,

jeg skal vidst have mig en ny strømforsyning. Jeg har købt noget nyt
hardware (motherboard, CPU, RAM, grafikkort, HD) men troede at min
strømforsyning ikke trængte til en udskiftning (det er en 400W fra SHG, 2-3
år gammel)

Det ser så ud til at jeg skal have mig en ny alligevel, da jeg ser at
grafikkortet jeg har købt (XFX GeForce 7950GT) kræver en strømforsyning med
"12V current rating of 26A". På min nuværende strømforsyning står der
12V=15A.

Mit spørgsmål er så hvor jeg finder en sådan strømforsyning. Jeg har kigget
lidt rundt omkring og de steder hvor current rating er angivet er de omkring
18-20A. Er det er en helt speciel strømforsyning jeg skal ud og finde eller
er 12V=26A en standard?

TIA

Devast8or

Fra : Hans

Dato : 25-10-07 16:11

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
> omkring
> 18-20A. Er det er en helt speciel strømforsyning jeg skal ud og finde

Corsair VX450 er et godt bud:

Eller VX550 hvis du har planer om SLI i fremtiden:

Hans

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 25-10-07 23:08

Hans skrev:
> "Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> Corsair VX450 er et godt bud:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=391375
>
> Eller VX550 hvis du har planer om SLI i fremtiden:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=395078
>
> Hans

Ville VX550'eren kunne trække et GeForce 8800 GTS grafikkort? Jeg har
kun en harddisk, hvis det betyder noget, i forhold til hvor mange
enheder der er installeret i maskinen.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Hans

Dato : 25-10-07 23:27

"Rasmus Bertelsen" <rasbert@vip.cybercity.invalid> wrote in message

> [...]
> en harddisk, hvis det betyder noget, i forhold til hvor mange enheder der

Det kan en VX450 såmænd også trække uden problemer.

Hans

Fra : Devast8or

Dato : 26-10-07 01:11

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> [...]
> >
> Corsair VX450 er et godt bud:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=391375
>
> Eller VX550 hvis du har planer om SLI i fremtiden:

Mange tak for tippet, det kunne da godt blive sådan en jeg skal have mig.

Er det en du selv har? Hvordan er støjniveauet på den?

Devast8or

Fra : Hans

Dato : 26-10-07 09:12

> Mange tak for tippet, det kunne da godt blive sådan en jeg skal have mig.
>
> Er det en du selv har? Hvordan er støjniveauet på den?

Jeg bruger selv Seasonic, men har for nylig samlet et par maskiner med
VX450, og de er lige så støjsvage som Seasonics egne, dvs. de siger stort
set intet. Det er iøvrigt den samme type ADDA blæser i Corsairs PSU'er som
Seasonic anvender.

Hans

Fra : Devast8or

Dato : 26-10-07 11:19

> [...]
> set intet. Det er iøvrigt den samme type ADDA blæser i Corsairs PSU'er som

Ok, det lyder jo fint. Jeg har ikke selv haft en SeaSonic PSU, men har da
hørt gode ting om støjniveauet på dem. Så hvis Corsair ligger tæt på det
springer jeg da på den. Tak for hjælpen.

Devast8or